• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äkta eller ej?

nice..

fortsättningen följer...
kommer det att vara nytt besök på Nymans? Vad gör de för bedömning? Tvärvänder nymans efter det stora folkupproret på KS? Kommer SF att flippa nu klockan?.. och sist men inte minst...

...vart tog bilder vägen? :nailbiting:

JI båda fallen så föredrar jag att under jakten på uppdatering slippa plöja igenom 60 rena skräpinlägg.

Jag läser mycket gärna 60 "skärpinlägg".
Varför?
Eftersom ett forum ska vara ett ställe som ska vara trevligt, man ska träffa folk och lära sig mer. Men mest av allt, ha kul samtidigt.
Om ett forum är styrt som att man sitter i riksdagen, vem fan vill vara där?
Svenska forum är 9/10 gånger så jävla stela och tråkiga. Minsta lilla off topic så blir man varnad, man postar en åsikt som andra inte tycker och man blir bannad.
Ett forum skall vara på det amerikanska sättet. Det ska vara laidback, trevligt och man ska se fram emot att kunna framföra sina åsikter men samtidigt kunna ha kul och få sig några skratt.
Jag tycker denna tråd är hur kul som helst, mycket roligare än "Vad har du på dig idag?" eller fredagstrådarna, vad lär man sig i dom jämfört med denna?

Nu är detta ett extremexempel men titta på Yellowbullet.com
En rejsing sida vars medlemmar är otroligt kompetenta. Du har t.ex Steve Morris som håller i motordelen (En av världens bästa motorbyggare) och du kan lära dig mer där än någon annanstans om allt som har med en dragracing bil att göra.
Men i offtopic delen är det vilda västern. Upplägget på forumet är att det finns inga admins. En tråd skall ALDRIG låsas.
Medlemmarna bestämmer. Vi är åklagaren, juryn och domaren. Vi bestämmer hur forumet ser ut. Och även om offtopic delen är vilda västern, så betyder det inte att resten av forumet är det, verkligen inte. Går man in på tech delarna så finns världens bästa rejsing folk där och hjälper dig direkt.

Varför är inte svenska forum laidback? Gör man en fylletråd där så får man skämmas.
Gör man en fylletråd någon annanstans så ska den låsas/tas bort som om det vore kommunism.

Nu som sagt, det forumet är lite att hård dra, eftersom det förekommer ganska mycket skit där. Men samtidigt, det är det som har gjort det så stort.

Nej, ett forum ska vara kul!
Bara för att det är kul, betyder det inte att det inte är informativt.

Lugn nu, ska vara svart på vitt först

Bättre att ägaren får gå in med klockan och äkthetsintyget först så de inte hinner förbereda sig.

än så länge har vi inte sett bildbevis på nåt. så jag tycker att vi får vara försiktiga med sånt. tänk om Nymans sen anlitar ISS eller ryska maffian för att förstöra KS-server :)

Det är sant.

Men ryska maffian är ingenting, våra klockor väger en del. Gör ont att få en sån i skallen, maffian har inte en chans!

Det är sant.

Men ryska maffian är ingenting, våra klockor väger en del. Gör ont att få en sån i skallen, maffian har inte en chans!

broken-ladder.jpg

Håller med tidigare inlägg. Skulle vara intressant att se intyget. Och jag tycker definitivt att man ska gå tillbaka till Nymans för att reda ut frågan. Varför sa man att den var fake? Har den after market delar? Öppnade man den?

Gick via Krons ur först, de hade inte rätta grejerna och vid Nymans bjöd de på länkkortningen ;). Vet ej om det hade med med tråden att göra, men en kille på Krons verkade känna till tråden.

Bild kommer på kvällen.

Jag antar att du har en smarttelefon (som alla andra) och är det inte enkelt att ta en snygg wristshot på klockan tillsammans med intyget och lägg upp här.. ?

Gick via Krons ur först, de hade inte rätta grejerna och vid Nymans bjöd de på länkkortningen ;). Vet ej om det hade med med tråden att göra, men en kille på Krons verkade känna till tråden.

Bild kommer på kvällen.

Jodå, de följer KS både på Krons och Nymans.
Vad skönt för dig med ett positivt besked!

• Like
Reactions: SFS
Om det är som vissa skriver, att Nymans läser tråden, hoppas jag att dom snabbt som fan gör en liten gimmick av hela historien, när han kommer in möts av typ personalen på rad som bugar, lite gratisgrejjer laddat till kunden och med vederbörlig skam för sin okunskap. Lite hederligt fjäsk helt enkelt. Förresten, det fjäskas för lite överhuvudtaget, mer sånt.

Tillbaka
Topp