• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äkta eller ej?

Klart att det hade kunnat gå illa. Kunde ha varit en multikriminell som dessutom skulle bötfälla säljaren för han blivit blåst.
Kunde ha varit nån av oss som sålt en klocka till nån som kunnat göra det surt för en. Men nu är det lugnt. Det blev inte så.

Tänk om han blivit ledsen på väg tillbaka från nymans och påkörd av en buss. Finns miljober med tänk om.

Jag säger bara att SF har ändå hanterat hela situationen rätt. Gått vidare och fått klockan undersökt och ändå varit lugn utan att spy på allt och alla.

Jojo, din nyfunna kärlek till SFS har nog ingen gått miste om, inte ens de som skrek troll eller Geneveresenären som var snabb på att kräva bevis. :)

Håller med, pöjken har is i magen. Tur det, för droskförare är inget jobb man skämtar bort.

Nymans gjorde en tabbe. De borde bli tagna i örat av representant för VC - inte nödvändigtvis av TS. Vi snackar ändå ett av de mest exklusiva varumärkena med rätt få modeller rent historiskt, lite får man fan läsa på - skämmigt att ha sämre koll än knickedickerna på step-in har på en ziljon citizenmodeller.

• Like
Reactions: SFS
Jojo, din nyfunna kärlek till SFS har nog ingen gått miste om, inte ens de som skrek troll eller Geneveresenären som var snabb på att kräva bevis. :)

Håller med, pöjken har is i magen. Tur det, för droskförare är inget jobb man skämtar bort.

Nymans gjorde en tabbe. De borde bli tagna i örat av representant för VC - inte nödvändigtvis av TS. Vi snackar ändå ett av de mest exklusiva varumärkena med rätt få modeller rent historiskt, lite får man fan läsa på - skämmigt att ha sämre koll än knickedickerna på step-in har på en ziljon citizenmodeller.
Min broder.. alla som visar sin mänskliga sida får alltid min kärlek. Det får du oxå nu!

Bedrövligt av nymans. Att de bjöd på länkkortningen tyder bara till största sannolikhet på att någon kände till tidigare besök och tabbe. Skönt att det fick sig ett bra slut för din del trots att jag tycker att nymans borde erbjudit något annat som presentkort eller fri service.
Frågan är om man vågar serva klockan hos några som inte ens vet att den existerar.
Grattis i alla fall :)

Välkommen hit och grattis till en udda och cool klocka! Tack för att du delade med dig av historien också. :)

• Like
Länkförkortning, vilket skämt. Får man gratis på vissa andra ställen med lite artighet. Bara kolla i AD-tråden så ser man hur grymt vissa blir bemötta i olika delar av landet.
https://klocksnack.se/threads/hissa-eller-dissa-en-ad-urmakare-eller-tillverkare-evig.510/page-18

Agree, där tycker jag dom kom lite för billigt undan. Inte ute efter att "sätta dit" Nymans men tänk om du hade kastat klockan efter beskedet om att den var fejk!?

Tänker nog inte gå dit och skälla på dem såhär i efterhand, men visst något extra hade ju inte alls varit fel att få.
Men en service är nog att ta i ;).

Nej en service är verkligen inte att ta it. Det ska kosta för ett väletablerat, stort och kunnigt företag att tvärsäkert säga att en klocka är fejk! Skulle dem sagt det till mig kanske jag skulle slängt klockan!

• Like
Nej en service är verkligen inte att ta it. Det ska kosta för ett väletablerat, stort och kunnigt företag att tvärsäkert säga att en klocka är fejk! Skulle dem sagt det till mig kanske jag skulle slängt klockan!
I princip håller jag med, men orkar inte nu börja gå dit och skälla på dem. I det här fallet var jag som sagt rätt säker på att klockan var äkta oberoende av vad Nymans sade.

Vad lätt det hade varit för någon på Nymans att kliva in i den här tråden och trevligt skriva nåt i stil med:

"Oj, det blev uppenbarligen jättefel från vår sida när en av våra kunder kom in med en klocka som vi totalt missbedömde. Det var klantigt av oss och en smula pinsamt, allra helst eftersom vi är AD för den aktuella tillverkaren. Du som fick din klocka felbedömd av oss, kom in i butiken vid tillfälle så vi får möjlighet att kompensera dig. Vänliga hälsningar Nymans Ur"

Men, men….. :)

Om vi vänder på det. Nymans ur behöver inte försvara sig eller kompensera för sitt miss. Det kanske var första eller 101 gången detta händen Men frågan är om du ska istället vända dig direkt till VC och ifrågasätta hur en AD kan göra ett sådant banal miss. Och vågar man lita på de mer? :)

Då vill jag se vad VC hade svarat :)

Om vi vänder på det. Nymans ur behöver inte försvara sig eller kompensera för sitt miss. Det kanske var första eller 101 gången detta händen Men frågan är om du ska istället vända dig direkt till VC och ifrågasätta hur en AD kan göra ett sådant banal miss. Och vågar man lita på de mer? :)

Då vill jag se vad VC hade svarat :)

Ouff den tänkte jag inte på, snyggt!

Kan inte riktigt släppa "kompensationen" dock. Gratis länkförkortning ser jag som en kvarlämnad enkrona på notbrickan vid god service, ungefär.

Mycket dåligt....

Jag måste dock passa på att säga att du tagit hela den här historien väldigt bra, du har verkligen skött det som en gentleman. Jag kan säga du har skött det tusen gånger bättre än vad jag hade gjort :D

• Like
Gratulerar till en härlig klocka och välkommen till KS:)
Proffsigt hanterat av dig till skillnad från den anställde hos Nymans som uttalade sig över sin kunskapsnivå.
Ett företag blir aldrig bättre än hur deras kunder upplever dem..

Vad lätt det hade varit för någon på Nymans att kliva in i den här tråden och trevligt skriva nåt i stil med:

"Oj, det blev uppenbarligen jättefel från vår sida när en av våra kunder kom in med en klocka som vi totalt missbedömde. Det var klantigt av oss och en smula pinsamt, allra helst eftersom vi är AD för den aktuella tillverkaren. Du som fick din klocka felbedömd av oss, kom in i butiken vid tillfälle så vi får möjlighet att kompensera dig. Vänliga hälsningar Nymans Ur"

Men, men….. :)

Jag håller med dig, och jag tycker det är väldigt märkligt att de inte gjort det redan. I mina ögon tappar ett bolag väldigt mycket i trovärdighet genom att inte bemöta sådana här saker, och av andra deltagare i den tråden att döma är det uppenbart att någon/några på Nymans läst den här tråden så det är ju knappast så att de inte känner till hur snacket går just nu. Jag har full förståelse för att man inte kan vara på topp alla dagar om året och att det är möjligt att det helt enkelt tabbat sig. Men, en viktig sak i livet är att kunna erkänna sina misstag, inte minst för sig själv, och att vara ärlig med det. Så, det hade varit väldigt bra om Nymans ville ge sig syn på saken, oavsett om de har en helt annan åsikt kring hur allt det här gått till eller inte.

Hejsan! Det var jag som på Nymans bjöd på länkkortningen. Tycker själv att det alltid är väldigt kul när kunder kommer in med speciella bitar som denna 222. Var själv helt ovetandes om denna tråd till precis nyligen och kan inte göra annat än beklaga. Vill även tillägga att jag själv inte var på plats i butiken när detta misstog begicks

Hejsan! Det var jag som på Nymans bjöd på länkkortningen. Tycker själv att det alltid är väldigt kul när kunder kommer in med speciella bitar som denna 222. Var själv helt ovetandes om denna tråd till precis nyligen och kan inte göra annat än beklaga. Vill även tillägga att jag själv inte var på plats i butiken när detta misstog begicks

Det är kul om du är på riktigt (och inte en troll). Ytterligare har en osannolik sak inträffat i form av att du helt ovetandes om detta bjöd på på en länkkortning bara för att du själv gillade objektet. Om det är på riktig så får du tummen upp från mig. *gilla*.

Det är kul om du är på riktigt (och inte en troll). Ytterligare har en osannolik sak inträffat i form av att du helt ovetandes om detta bjöd på på en länkkortning bara för att du själv gillade objektet. Om det är på riktig så får du tummen upp från mig. *gilla*.

Nu får väl hela den här trolljägar-/foliehattsmentaliteten bromsas lite.

Blir ett ganska pinsamt forum att vara aktiv på, och inte särskilt välkomnande för nya som försöker ansluta.

Tagga ner lite.

Edit: Alltså inte riktat mot Hugii specifikt, utan mot alla som ropar "troll" så fort tillfälle ges.

Nymans i Västerås har aldrig tagit betalt för en länkkortning för mig.
Just sayin'

Även om det är lite komiskt att just Nymans begick misstaget så är det faktiskt så att alla kan göra fel.. Även Kaplans har ju gjort sina snedsteg..

Felet var inte att Nymans hade fel utan de kan alla AD:s ha vad det gäller ovanliga delar eller modeller. Felet de begick var att de inte påpekade sin osäkerhet för kunden och därefter stämde av med VC.

Jag kan lova er därute att möjligheterna att göra fel är enorma..

Sedan ni som säger att ni skulle sulat den i backen, hur tänker ni då? Han kunder ändå skicka tillbaka den till säljaren och fått pengarna åter. Är man så dum att man skulle sulat den i backen, kopia eller ej så får man skylla sig själv om man förlorat pengar.

Även om det är lite komiskt att just Nymans begick misstaget så är det faktiskt så att alla kan göra fel.. Även Kaplans har ju gjort sina snedsteg..

Felet var inte att Nymans hade fel utan de kan alla AD:s ha vad det gäller ovanliga delar eller modeller. Felet de begick var att de inte påpekade sin osäkerhet för kunden och därefter stämde av med VC.

Jag kan lova er därute att möjligheterna att göra fel är enorma..

Sedan ni som säger att ni skulle sulat den i backen, hur tänker ni då? Han kunder ändå skicka tillbaka den till säljaren och fått pengarna åter. Är man så dum att man skulle sulat den i backen, kopia eller ej så får man skylla sig själv om man förlorat pengar.

Jag tror nog folk menar att tänk om han fått klockan som arvegods och gått in till Nymans med det och de säger bergsäkert att det är en kopia. Skulle jag få ett sådant svar från en AD skulle jag slängt klockan om den inte hade ett extremt sentimentalt värde. I övrigt håller jag med dig, alla gör vi fel.

Jag tror nog folk menar att tänk om han fått klockan som arvegods och gått in till Nymans med det och de säger bergsäkert att det är en kopia. Skulle jag få ett sådant svar från en AD skulle jag slängt klockan om den inte hade ett extremt sentimentalt värde. I övrigt håller jag med dig, alla gör vi fel.

Aldrig hört talas om en second opinion.. Hursomhelst sade jag att de gjorde fel men felet var att de inte stämde av med VC. Du valde att bara svara på del av mitt inlägg..

Tillbaka
Topp