• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller fake

Äkta eller Fake?

  • Äkta

    Röster: 1 3.2%
  • Fake

    Röster: 30 96.8%

  • Totala väljare
    31
  • Enkät stängd .
Nu ska vi inte lägga ord i munnen på varandra min vän ;) Jag har aldrig nämnt varken fel tråd, att du stör någon eller för den delen ställer några dumma frågor.. jag tyckte bara att det var lite småkul att reflektera över skillnaderna på hur folk bemöts här ibland, Allt gott! Gå i frid =) Namaste.

Men om en amatör som jag som varken kan klockor eller forum regler (och hur man hittar rätt tråd för den delen) vill lära sig allmänt mer om klockor och slänga ur helt random frågor som förmodligen är väldigt basic för flertalet här, vart ska man hålla till då? Vilken tråd är mest lämpad menar jag.. Förstår att det finns vissa "oskrivna regler" här och jag vill försöka anpassa mig så gott det går.. PS: kul att du gillade min bild, dock är den nåt år gammal och inte väl Enda anledningen att folk är hjälpsamma?
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Men om en amatör som jag som varken kan klockor eller forum regler (och hur man hittar rätt tråd för den delen) vill lära sig allmänt mer om klockor och slänga ur helt random frågor som förmodligen är väldigt basic för flertalet här, vart ska man hålla till då? Vilken tråd är mest lämpad menar jag.. Förstår att det finns vissa "oskrivna regler" här och jag vill försöka anpassa mig så gott det går.. PS: kul att du gillade min bild, dock är den nåt år gammal och inte väl Enda anledningen att folk är hjälpsamma?
Att det kommer in fler tjejer som intresserar sig för riktiga klockor är alltid roligt! Är dem dessutom söta så är det bara en bonus. ;)
 
Vad gäller klockidéer så håller jag med tidigare talare om Rolex Datejust, bland andra:
178344-silver-roman-oyster_300x400.jpg


Men även Longines gör riktigt fina automatiska damur (men kanske för billiga?):
longines-L2.285.4.87.6_LRG.jpg

La tidigare upp en bild på Longines dock är just den färgen och modellen inte riktigt i min smak.. Men "nackdelen" med en Rolex är väl att de flesta (som inte är kunniga som alla inne på forumet) kommer tro att man bär på en fake klocka..?

Lite så är det för mig när jag har mina väskor och skor, andra tjejer tar för Givet att det är fake då de flesta inte har råd eller lust att lägga ner såna summor på väskor/skor..

Kanske lite off topic men då ALLA vart så otroligt hjälpsamma så hjälper jag er gärna tillbaka OM ni någon gång vill köpa något fint till era flickvänner, då jag anser mig själv va expert på sånt så som ni är på klockor samt får bra med rabatt på LV och Hermes prylar..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men om en amatör som jag som varken kan klockor eller forum regler (och hur man hittar rätt tråd för den delen) vill lära sig allmänt mer om klockor och slänga ur helt random frågor som förmodligen är väldigt basic för flertalet här, vart ska man hålla till då? Vilken tråd är mest lämpad menar jag.. Förstår att det finns vissa "oskrivna regler" här och jag vill försöka anpassa mig så gott det går.. PS: kul att du gillade min bild, dock är den nåt år gammal och inte väl Enda anledningen att folk är hjälpsamma?

Det finns inga regler för vad man får fråga och inte får fråga. Det finns inga dumma frågor. Vi är alla här för att vi gillar klockor och vill lära oss mer. Bara att fråga på.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Men om en amatör som jag som varken kan klockor eller forum regler (och hur man hittar rätt tråd för den delen) vill lära sig allmänt mer om klockor och slänga ur helt random frågor som förmodligen är väldigt basic för flertalet här, vart ska man hålla till då? Vilken tråd är mest lämpad menar jag.. Förstår att det finns vissa "oskrivna regler" här och jag vill försöka anpassa mig så gott det går.. PS: kul att du gillade min bild, dock är den nåt år gammal och inte väl Enda anledningen att folk är hjälpsamma?
Åter igen, det var inte dig jag adresserade i mitt inlägg.
Jag ser inget fel i det du gjort och tror inte jag skrivit så heller :)
Folk kan vara väldigt hjälpsamma, oavsett kön och avatar. Tyvärr så gnäller vissa lite för snabbt bara.. och jag bara reflekterade över dessa två polariteter ^^ Nu lämnar jag ämnet och önskar dig lycka till med allt!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
La tidigare upp en bild på Longines dock är just den färgen och modellen inte riktigt i min smak.. Men "nackdelen" med en Rolex är väl att de flesta (som inte är kunniga som alla inne på forumet) kommer tro att man bär på en fake klocka..?

Lite så är det för mig när jag har mina väskor och skor, andra tjejer tar för Givet att det är fake då de flesta inte har råd eller lust att lägga ner såna summor på väskor/skor..

Kanske lite off topic men då ALLA vart så otroligt hjälpsamma så hjälper jag er gärna tillbaka OM ni någon gång vill köpa något fint till era flickvänner, då jag anser mig själv va expert på sånt så som ni är på klockor samt får bra med rabatt på LV och Hermes prylar..
Man köper ju inte en klocka som en statussymbol för andra. Andra får tro vad dr vill. :p (Inte menat som någon dryg pik)
 
Det finns inga regler för vad man får fråga och inte får fråga. Det finns inga dumma frågor. Vi är alla här för att vi gillar klockor och vill lära oss mer. Bara att fråga på.


Tack Denke..

Nu börjar jag allafall få en uppfattning om vilka som verkligen vill hjälpa och man kan vända sig till.. Hahaha kan man adda forum medlemmar så man alltid hittar er?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tack Denke..

Nu börjar jag allafall få en uppfattning om vilka som verkligen vill hjälpa och man kan vända sig till.. Hahaha kan man adda forum medlemmar så man alltid hittar er?
Du kan trycka på ens användarnamn och sedan trycka följ. Sen kan du se vilka du följer genom att trycka på ditt användernamn uppe i högra hörnet och trycka på "medlemmar du följer" :)
 

Cryssarn

Rolex
Att det kommer in fler tjejer som intresserar sig för riktiga klockor är alltid roligt! Är dem dessutom söta så är det bara en bonus. ;)
oj. var mer smör där än Julio Iglesia och en stor portion kroppkakor tillsammans ;) :p

till TS. finns mycket fint i den prisklassen. det tips jag kan ge är att ha tålamod och ta sig till en AD och prova några innan du bestämmer dig.
 
oj. var mer smör där än Julio Iglesia och en stor portion kroppkakor tillsammans ;) :p

till TS. finns mycket fint i den prisklassen. det tips jag kan ge är att ha tålamod och ta sig till en AD och prova några innan du bestämmer dig.

Tack för tipset, ska verkligen göra det och återkomma snart med vad valet föll på..

Hehehe en sista fråga, vad är AD?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Men om en amatör som jag som varken kan klockor eller forum regler (och hur man hittar rätt tråd för den delen) vill lära sig allmänt mer om klockor och slänga ur helt random frågor som förmodligen är väldigt basic för flertalet här, vart ska man hålla till då? Vilken tråd är mest lämpad menar jag.. Förstår att det finns vissa "oskrivna regler" här och jag vill försöka anpassa mig så gott det går.. PS: kul att du gillade min bild, dock är den nåt år gammal och inte väl Enda anledningen att folk är hjälpsamma?

Den här tråden är väl lämplig:
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-är-denna-äkta-tråden.39215/page-16

Och jo, om du googlar "fejk" eller "är denna äkta" och kikar de andra trådarna så kommer du se att du får en rätt ordentlig positiv särbehandling. Inget konstigt egentligen, men onekligen lustigt hur folk blir vääääldigt hjälpsamma när frågeställaren är en kvinna och de uppfattar henne som attraktiv. Vi män tycks onekligen vara väldigt banala på så sätt.

I övrigt borde alla få ett så här vänligt bemötande här, så detta kanske sätter standarden för den nya attityden på KS :D

Ps. Välkommen till världens mest beroendeframkallande och roliga hobby. Och nej, en daytona är inte för stor för en kvinna. Denna är t.ex större och passar fröken Theron utmärkt:

Charlize-Theron-Rolex-DEEP-SEA-.jpg

Ds.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
La tidigare upp en bild på Longines dock är just den färgen och modellen inte riktigt i min smak.. Men "nackdelen" med en Rolex är väl att de flesta (som inte är kunniga som alla inne på forumet) kommer tro att man bär på en fake klocka..?

Lite så är det för mig när jag har mina väskor och skor, andra tjejer tar för Givet att det är fake då de flesta inte har råd eller lust att lägga ner såna summor på väskor/skor..

Kanske lite off topic men då ALLA vart så otroligt hjälpsamma så hjälper jag er gärna tillbaka OM ni någon gång vill köpa något fint till era flickvänner, då jag anser mig själv va expert på sånt så som ni är på klockor samt får bra med rabatt på LV och Hermes prylar..
Om folk tror den är fejk så slipper du i alla fall jante-snack. ;)
Men i ärlighetensnamn så spelar det ju ingen roll så länge du vet hur det egentligen ligger till och uppskattar klockan för hantverket det är. Vill du flyga under radarn så finns det många fina klockor som gemene man inte har en aning om vad det är. Halva tjusningen med att köpa ny klocka är ju dessutom jakten, så ut och plöj butiker! :)
 
Den här tråden är väl lämplig:
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-är-denna-äkta-tråden.39215/page-16

Och jo, om du googlar "fejk" eller "är denna äkta" och kikar de andra trådarna så kommer du se att du får en rätt ordentlig positiv särbehandling. Inget konstigt egentligen, men onekligen lustigt hur folk blir vääääldigt hjälpsamma när frågeställaren är en kvinna och de uppfattar henne som attraktiv. Vi män tycks onekligen vara väldigt banala på så sätt.

I övrigt borde alla få ett så här vänligt bemötande här, så detta kanske sätter standarden för den nya attityden på KS :D

Ps. Välkommen till världens mest beroendeframkallande och roliga hobby. Och nej, en daytona är inte för stor för en kvinna. Denna är t.ex större och passar fröken Theron utmärkt:

Charlize-Theron-Rolex-DEEP-SEA-.jpg

Ds.

Hahaha men jag har lite svårt att tro att jag blir särbehandlad för jag lär ju inte vara den ENDA tjejen i forumet..
Men hursomhelst uppskattar jag ju all hjälp men ska kika på den tråden du länkade och se om alla är lika hjälpsamma.. Men samtidigt har jag precis blivit "bekväm" med alla här så det känns ju trist att "lämna"...

Theron är ju inte från denna Jord och hon får ALLT att se vacker ut. Hon kan bära en sopsäck över sig och ändå va så j*vla snygg (off topic och inte klockrelaterad)..
 
Ok nu ska jag vara lite fräck och slänga frågan rakt ut och jag hoppas återigen att jag inte får skit eller blir slaktad för det men finns det någon vänlig själ som kan tänkas följa med till en urmakare och agera expert/smakråd? Känner nämligen INGEN i min bekantskapskrets som kan klockor. Skor, väskor och kläder kan vi men klockor.....
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tack för tipset, ska verkligen göra det och återkomma snart med vad valet föll på..

Hehehe en sista fråga, vad är AD?

Authorized dealer. Tycker personligen att rolex sub, explorer 2, daytona och audemars piguet royal oak är löjligt bra på kvinnor.

Den här tråden är väl lämplig:
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-är-denna-äkta-tråden.39215/page-16

Och jo, om du googlar "fejk" eller "är denna äkta" och kikar de andra trådarna så kommer du se att du får en rätt ordentlig positiv särbehandling. Inget konstigt egentligen, men onekligen lustigt hur folk blir vääääldigt hjälpsamma när frågeställaren är en kvinna och de uppfattar henne som attraktiv. Vi män tycks onekligen vara väldigt banala på så sätt.

I övrigt borde alla få ett så här vänligt bemötande här, så detta kanske sätter standarden för den nya attityden på KS :D

Ps. Välkommen till världens mest beroendeframkallande och roliga hobby. Och nej, en daytona är inte för stor för en kvinna. Denna är t.ex större och passar fröken Theron utmärkt:

Charlize-Theron-Rolex-DEEP-SEA-.jpg

Ds.
Visst finns det såna här med men tror inte det är majoriteten. Jag ger bemötande efter TS inställning men sen så är väl inte jag ute på marknaden efter kvinna heller och än mindre skulle jag vara det på ett klockforum :facepalm:
 

RobVintage

Panerai
Men om en amatör som jag som varken kan klockor eller forum regler (och hur man hittar rätt tråd för den delen) vill lära sig allmänt mer om klockor och slänga ur helt random frågor som förmodligen är väldigt basic för flertalet här, vart ska man hålla till då? Vilken tråd är mest lämpad menar jag.. Förstår att det finns vissa "oskrivna regler" här och jag vill försöka anpassa mig så gott det går.. PS: kul att du gillade min bild, dock är den nåt år gammal och inte väl Enda anledningen att folk är hjälpsamma?
Skulle säga att bilden hjälper dig på traven dock så är jag rätt säker på att du är en snubbe;)
 
fick exakt lika mycket och bra hjälp när jag var ny och frågade om tips här. om det nu skulle vara en snubbe som sitter och trollar så förstår jag inte riktigt poängen....
"höhö. dom är vänliga och ger mig tips. vilka jävla sopor"....något i den stilen? l

HHAHAHA jag är INGEN SNUBBE!
Hade jag vart en "snubbe" hade jag förmodligen kunnat mer än vad jag kan nu. Jag börjar undra om jag verkligen är den ENDA tjejen på forumet då det verkar obviously va såååå sällsynt att folk ifrågasätter ens kön...
 

Zalath

Panerai
Som det sagts tidigare i tråden, titta på en Rolex Datejust! Bra modell som funkar till det mesta och med en storlek som passar mindre handleder bra. Går ju att få tag på till bra priser begagnat på K&S (Köp- & sälj-delen av forumet) också.
 
Som det sagts tidigare i tråden, titta på en Rolex Datejust! Bra modell som funkar till det mesta och med en storlek som passar mindre handleder bra. Går ju att få tag på till bra priser begagnat på K&S (Köp- & sälj-delen av forumet) också.


Tack visste inte ens att det fanns köp & sälj del här. Ska kika. Men är allt som säljs här äkta?
 
Topp