nej men som du själv skriver behöver "gemeneman" uppleva den som en statsusklocka för att attraktionen ska finnas kvar.Rolex marknadsför sig inte heller mot "medelsvensson"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
nej men som du själv skriver behöver "gemeneman" uppleva den som en statsusklocka för att attraktionen ska finnas kvar.Rolex marknadsför sig inte heller mot "medelsvensson"
Men tror du inte lite som @Echo Delta skriver, att historien spelar en stor roll här?nej men som du själv skriver behöver "gemeneman" uppleva den som en statsusklocka för att attraktionen ska finnas kvar.
Men tror du inte lite som @Echo Delta skriver, att historien spelar en stor roll här?
Det är helt sant! Kan hålla med om det, dock hade dessa märken inte samma marknadsföring som Rolex har haft och har.Jo men hur många varumärke finns det med fantastisk historia som är värdelösa och bortglömda idag?
Det är helt sant! Kan hålla med om det, dock hade dessa märken inte samma marknadsföring som Rolex har haft och har.
Det där är ju inte 100% sant. Sant är att Rolex inte har några LEs men de har betydligt fler varianter och modeller än vad som ofta hävdas här och där några är rejält hiskeliga.
Nu tänkte jag rent allmänt och inte vad var och en gillar...Men ändåDet spelar ingen som helst roll hur bra Omegas urverk är. Omega tilltalar mig inte över huvud taget (proplof undantaget).
Fast å andra sidan spelar det egentligen ingen roll. Om Omega uppfattas som ett 'rörigare' märke med för många LE's och modeller så är det ju det som är lite av Omegas problem. Ur ett varumärkesperspektiv så är ju just upplevelsen en central parameter.
Hade varit intressant att höra @Undersköterskan i den här frågan...
Inte som part i målet utan mer opartisk.
Jag tänkte att han inte skulle prata så mycket utifrån vad han själv gillar utan mer i allmänna ordalag.Undersköterskan? Opartisk gällande Omega?
Kommer det en post nu från honom utan orden "fantastisk" och "anrik" i när han beskriver Co-Ax så blir jag mycket förvånad!
Flörtar Globemaster med Rolex, möjligen.
Men när man släpper dessa två gör man det inte för att ta upp kampen mot Rolex.
Man gör det för att mjölka ut allt man kan ur Deep black-konceptet.
Det gör inte att varumärket känns mer exklusive direkt.
Utveckla gärna. Tänker du att omega gör bättre klockor rent kvalitetsmässigt? Eller menar du utseende, eller finish, eller vilka modeller de erbjuder (i antal vinner Omega stort) osv...Som varumärke är Rolex i dagsläget starkare än Omega utav tvekan, men gällande själva klockorna är Omega klart steget före Rolex!
Om det är som du säger känns det som att det skulle vara den bästa av världar. Ingen konkurrens utan att de snarare behöver varandra...Jag tror inte det är en sådan marknad att de konkurerar ut varandra. Så ingen rädsla. De har båda så mycket historia och egen design att även om man ställs inför valet av globemaster/AT eller DJ alt. seamaster eller submariner så stärker de nog snarare varandra än sänker varan. Plus ingen kan dra utvecklingen själv.
Du är nog inte ensam om det.Du har nog rätt i det du skriver, men den med blått tilltalade iaf mig!
Om det är som du säger känns det som att det skulle vara den bästa av världar. Ingen konkurrens utan att de snarare behöver varandra...