• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det jag som köpare som gjort fel, eller han som säljare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det var ingen budgivning, däremot så hade jag höjt priset direkt om han inte köpt den. Pga det stora intresset och att priset uppenbarligen var för lågt satt. Köparen har själv sålt samma modell för 5000kr. Alltså var 3800 på tok för lågt egentligen.
Vad har det med saken att göra vad han sålt samma modell för? Att du har dålig koll på prisbilden är absolut ingen ursäkt till något av det som hänt. Dummaste jag hört på länge.

Det var ingen budgivning, däremot så hade jag höjt priset direkt om han inte köpt den. Pga det stora intresset och att priset uppenbarligen var för lågt satt. Köparen har själv sålt samma modell för 5000kr. Alltså var 3800 på tok för lågt egentligen.
Då skulle du ju för böveln lagt ut den för 5000kr . Eller möjligen 5000 kr plus 300kr.

Men hur skulle han då veta att han inte skulle få den för 3500 kr utan för 3800 kr? Låter väldigt konstigt bara.

Så, svart på vitt. Jag har inte tagit en krona mer än vad som erbjudits.
D62795BC-6348-45D3-A72A-3CEB22EF18B0.png
Ja och så fick det förklarat att jag gjort fel, inte en gång utan två gånger.

A7E9FACA-C3D0-44E3-ACF2-BB9B158A0F76.png

1DB2C877-0CD8-4B46-81E7-E018379B56D9.png

Då skulle du ju för böveln lagt ut den för 5000kr . Eller möjligen 5000 kr plus 300kr.
Hade jag känt till hur eftertraktad den var så hade jag lagt ut den för högre summa. Jag förstår helt ärligt inte varför köparen är missnöjd, bortsett från länken som självfallet är trist, men det kan lösas enkelt.

Hade jag känt till hur eftertraktad den var så hade jag lagt ut den för högre summa. Jag förstår helt ärligt inte varför köparen är missnöjd, bortsett från länken som självfallet är trist, men det kan lösas enkelt.
Att du inte har koll på priset när du annonserar ska inte ligga köparen till last - att du skor dig på en räknemiss ska däremot ligga dig till last.

Jag skulle säga strunta i detta nu, lägg inte mer energi på det som hänt, 300 spänn är inte värt det, men se för tusan till att skriva tydligt i gg-tråden.
En säljare som inte har något vanligt folkvett vill ingen göra affär med!
Jag har skrivit i hans referenstråd och moderator får gärna stänga tråden för fler kommentarer. Säljaren @Jimmy042 är hopplös.

Jo, jag borde ha ändrat priset i annonsen till 3800kr innan han swishade. Som jag skrivit så låg den ute för billigt och jag valde att höja priset. Fel? Inte i min värld.
Du rör till det för dig. Köparen vet ingenting om dina tankar på att höja priset. Det finns ingen information någonstans att du höjt priset. När ni gör dealen är priset 3500 kr. Sen att du tänker på ett annat pris får du själv stå för. För din egen del borde du lösa det här så snyggt du kan för att kunna sälja din IWC som du har till salu.

Du rör till det för dig. Köparen vet ingenting om dina tankar på att höja priset. Det finns ingen information någonstans att du höjt priset. När ni gör dealen är priset 3500 kr. Sen att du tänker på ett annat pris får du själv stå för. För din egen del borde du lösa det här så snyggt du kan för att kunna sälja din IWC som du har till salu.

Den säljer sig själv, finns gott om andra ställen att sälja/byta den :)

Vet du inte vad du säljer så ska du hålla dig borta från klockaffärer. Du har lagt ut den för 3500kr och fått 3800kr och du hävdar att du har fått för lite betalt.
Att det sedan visar sig att det saknas delar gör inte saken bättre.
Du skämmer ut dig totalt och som tur är för dig så fattar du inte det.

KRYA PÅ DIG!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp