Fick mitt pass genombläddrat senast då man inte fick hålla i något genom kontrollen. Jesus. Klockan åker av. Måste ju få lite patina liksom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har hänt, stått om det i tidningen. Arlanda sa att det var ens eget ansvar att hålla uppsikt.Men vad är ni rädda för ? Att det står ngn tulltjänsteman som snor klockor enligt löpande band principen ?
Jo visst är det mängden metal som spelar roll och hur man har den i förhållande till bågen.Länge sedan jag läste början av tråden, så det kanske har tagits upp - men är det inte mängden metall som ger utslag?
Tillfället gör tjuven-principen.
Försökt, bara att säga till dom att den sitter kvar, finns inget krav på att ta av klockan.Jag har några gånger försökt behålla den på men på Arlanda vill dem alltid att jag ska ta av den så nu brukar jag lägga den i en jackficka eller i handbagaget.
Försökt, bara att säga till dom att den sitter kvar, finns inget krav på att ta av klockan.
Känns onödigt att tjafsa med dem. Enklare att bara lägga den i jackfickan. Man vill ju flyga under radarn.![]()
I USA är det ok med klockan på.Lät min sitta kvar på väg hem från Kroatien. Säkerhetsvakten sa ingenting trots han såg klockan vid bågen..
Reser till USA om en vecka, då ska klockan även sitta kvar!
Vilken flygplats?Tar alltid av den, däremot förra veckan när jag flög åkte min låda med saker åt sidan för en mer rigorös kontroll (pga. ett hårwax visade sig..), jag hade stoppat ned plånbok, mobil, klocka osv. i ett par skor i handbagaget så de inte låg löst. Innan jag ens hann säga något började den barska kontrollanten riva upp och bokstavligen slänga sakerna i lådan varpå jag plockar på mig mobilen, klockan och plånboken så de inte skulle flyga iväg. Fick höra att det inte var ok ljudligt varpå jag bad kontrollanten att vara lite försiktig med mina saker men utan gehör.. Vissa personer jobbar på fel plats helt enkelt men kommer vara mer försiktig hur jag stoppar ned sakerna nästa gång. Aldrig varit något problem tidigare kan jag tillägga.
Nice, Frankrike. Aldrig varit med om att så många väskor åkt åt sidan för genomsökning, hårdare kontroll än på andra ställen?Vilken flygplats?
Rättelse: Du såg mer suspekt än vanligtNice, Frankrike. Aldrig varit med om att så många väskor åkt åt sidan för genomsökning, hårdare kontroll än på andra ställen?
Nää, var massor som fick sina väskor och handbagage genomsökta. Var tre på kö efter mig bara i den stationen jag gick igenomRättelse: Du såg mer suspekt än vanligt![]()