Var väl 14.1 mm...?Uppdaterat case, tunnare tydligen, tyckte de sa 14,4 mm, vet inte vad de tidigare Chrono's har legat på dock?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var väl 14.1 mm...?Uppdaterat case, tunnare tydligen, tyckte de sa 14,4 mm, vet inte vad de tidigare Chrono's har legat på dock?
Nja. Är en spinn-off på 3700 där ett par versioner patinerades åt det gröna hållet.Nya 5711 påminner en aning om en annan klocka.
Det ska bli intressant att se hur Exp 36 tas emot utanför "klocknördvärlden".Ja vad ska man säga om Rolex släpp? Överträffar ändå mina lågt ställda förväntningar på en punkt och det är att de gjort Explorer 1 great again med rätt storlek. Men wtf gör de en TT Expy för? Fortsätter att förvandla sina toolklockor till icke-tooliga.
Jag har en känsla av att 39mm var en extremt populär storlek. Speciellt utomlands och utanför WIS.Det ska bli intressant att se hur Exp 36 tas emot utanför "klocknördvärlden".
Korrigering från migUppdaterat case, tunnare tydligen, tyckte de sa 14,4 mm, vet inte vad de tidigare Chrono's har legat på dock?
De som prompt vill ha en stor trehandare kommer väl att köpa DJ 41 kanske. Den bärs ju dock betydligt större än exp 39Det ska bli intressant att se hur Exp 36 tas emot utanför "klocknördvärlden".
Jag har en känsla av att 39mm var en extremt populär storlek. Speciellt utomlands och utanför WIS.
Enig.
Helt rätt size men totalt hjärnsläpp med TT.
Rolex går från oklarhet till oklarhet.
Visst, man ser även var den kommer ifrån. Bra uppdatering.Tycker Hermes levererar
Jag tror att många utanför vår värld kommer tycka att 36mm är för litet på den typen av klocka. Själv tycker jag att 39mm sitter helt perfekt på min handled (17,5cm) men är 36mm är alltid en trevlig storlek.De som prompt vill ha en stor trehandare kommer väl att köpa DJ 41 kanske. Den bärs ju dock betydligt större än exp 39
Shhhhh, folk har glömt detta mtp missnöjet med andra modellerVad hände med Exp2 jubileumsmodell?
Tycker Hermes levererar
Skrev i Tudortråden följande:Skulle vara intressant att räkna ut... om någon har en stållänk att väga (stål 7,8 densitet, silver 10,5) så kan man ju höfta vad en i silver skulle väga. Silverpriset
ligger på ca 7kr/g i rå material medans stål ligger på ca 0,015kr/g. Översätter man dom värdena ifrån vad en stål länk kostar att tillverka med påslag mot kund lär en silverlänk vara ganska saftig i pris både att tillverka och mot kund. Vad kostar en guldlänk till en DD?
Så kan det vara men de som tycker om stora klockor tror jag kollar på andra modeller än Explorer 1 oavsett 39 eller 36mmJag tror att många utanför vår värld kommer tycka att 36mm är för litet på den typen av klocka. Själv tycker jag att 39mm sitter helt perfekt på min handled (17,5cm) men är 36mm är alltid en trevlig storlek.
Samma här! Hermes har levererat senaste åren!Mitt favoritsläpp hittills. Med Vaucher-verk också, (som iofs Hermes äger en del av om jag har förstått det korrekt).
Sterling är 925/1000Skrev i Tudortråden följande:
Alltså, kollar ni videon Tudor släppte så säger snubben i videon att man blandat silver med två andra metaller, utan att nämna vilka. Så frågan är vilka metaller och hur mycket silver är det egentligen?
Kommer bli spännande att se hur 36 mm-modellen klarar sig utanför WIS-sfären, för inom sfären skulle jag tippa att de flesta diggar det med tanke på hur mycket tjat det är om att klockor är för stora osv. Antagligen fattar väl folk inte att det är någon skillnad och läser bara "ROLEX" på tavlan och nickar glatt medan de blundar och räcker fram kreditkortet. Aldrig träffat nån som inte är nörd som ens har en aning om vad diametern på deras klocka är..
Eller OK, det finns väl säkert många snubbar i kategorin "36 mm är för litet för mig, jag har 16.5 cm handled" på WIS-forumen också, kanske bara är mina preferenser som gör mig fördomsfull om att folk har bättre smak här.
Och resterande 7.5%? Koppar och kol?Sterling är 925/1000
Ser riktigt trevliga ut, finns det något pris än?Tycker Hermes levererar
Är nog upp till metallurgen. Vad Tudor kör på vet jag inte.Och resterande 7.5%? Koppar och kol?
Northflag har glasbaksida.Silvriga BB58 har det också enligt deras IG..
Ser riktigt trevliga ut, finns det något pris än?
Absolut https://www.hermes.com/se/en/category/watches/men/#positionsku=W041759WW00||CategorySer riktigt trevliga ut, finns det något pris än?
Tack! Titanvarianten med orange band är helt klart coolast imo. Frågan är hur den bärs på handleden med 39x39, tror inte jag har prövat något liknande innan.