Mikrojusteringen on the fly är ju gott, datumplaceringen gillar jag också. De borde dumpa den jävla bubblan däremot.
Antar att det är 43 mm..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snart lär vi se oanvända ex till salu på andrahandsmarknaden.
Det ska bli intressant att se hur Exp 36 tas emot utanför "klocknördvärlden".
Kommer bli spännande att se hur 36 mm-modellen klarar sig utanför WIS-sfären, för inom sfären skulle jag tippa att de flesta diggar det med tanke på hur mycket tjat det är om att klockor är för stora osv. Antagligen fattar väl folk inte att det är någon skillnad och läser bara "ROLEX" på tavlan och nickar glatt medan de blundar och räcker fram kreditkortet. Aldrig träffat nån som inte är nörd som ens har en aning om vad diametern på deras klocka är..
Eller OK, det finns väl säkert många snubbar i kategorin "36 mm är för litet för mig, jag har 16.5 cm handled" på WIS-forumen också, kanske bara är mina preferenser som gör mig fördomsfull om att folk har bättre smak här.
Jag tror att många utanför vår värld kommer tycka att 36mm är för litet på den typen av klocka. Själv tycker jag att 39mm sitter helt perfekt på min handled (17,5cm) men är 36mm är alltid en trevlig storlek.
Tack! Titanvarianten med ett orange band är helt klart coolast imo. Frågan är hur den bärs på handleden med 39x39, tror inte jag har prövat något liknande innan.
Det er jo bare å kolla OP og DJ tråden her. 98% av bildene er på 36mm, men det er jo ingen tvekan om at 41mm er mycket mer populär på begge modellene om man kollar utenfor KS.
Fast jag vet inte om jag skulle säga att 39mm är så stort med den boetten. Det är ju inte en Maxi-Sub eller SD Deepsea vi pratar om haha. Med det sagt så ser jag fram emot att testa en 36mm.Så kan det vara men de som tycker om stora klockor tror jag kollar på andra modeller än Explorer 1 oavsett 39 eller 36mm
Hehe!Snart lär vi se oanvända ex till salu på andrahandsmarknaden.
Ja, den funkar absolut i 39mm med ok proportioner. Blir inte likt DJ41 ett tefat. Enligt mig och på min handled så är den dock betydligt bättre i 36mm.Fast jag vet inte om jag skulle säga att 39mm är så stort med den boetten. Det är ju inte en Maxi-Sub eller SD Deepsea vi pratar om haha. Med det sagt så ser jag fram emot att testa en 36mm.
Slår mig att den är rätt lik en polaris.... särskilt med länken...Visst, man ser även var den kommer ifrån. Bra uppdatering.
Ja, den funkar absolut i 39mm med ok proportioner. Blir inte likt DJ41 ett tefat. Enligt mig och på min handled så är den dock betydligt bättre i 36mm.
Tycker det är bra att Rolex inte späder på föreställningen om att klockor måste vara stora och istället går tillbaka till sitt ursprung. Något de inte gjort på ett bra tag utan tvärtom gått större med DJ, Sub, Exp 2, Sea-Dweller etc.
Precis vad jag noterade. Sedan finns det ju typ en polarisdykrare, pre-bond. Vet inte om jag tycker Hermes är dykare dock.Slår mig att den är rätt lik en polaris.... särskilt med länken...
Som en slags polaris dykare.
Jag har lite svårt att se likheten men däremot är din Polaris grym!Slår mig att den är rätt lik en polaris.... särskilt med länken...
Slår mig att den är rätt lik en polaris.... särskilt med länken...
Silver och guld har samma hårdhet i sin grundform, det är den specifika legeringen som avgör. Så det skulle garanterat gå att göra en länk i silver, tror att Tudor helt enkelt vill hålla ner priset. Sen som vissa andra skrivit så kan det bli missfärgat av svavlet som huden avger, men detta beror också på vilken legering men använder.Kke inte tål tillräckligt? Silver är mjukt
Mitt favoritsläpp hittills. Med Vaucher-verk också, (som iofs Hermes äger en del av om jag har förstått det korrekt).
31.5 tror jag. Hermes borde bära rätt stortHur många mm är Polarisen? Har på min Sinn 809 idag med liknande mått som Hermés, 39x40 utan några bandhorn, och försöker få en bild av hur det skulle se ut om det var en Hermés på handleden istället.
Spelar nog inte så stor roll vilken modell eller märke det är man köper. Bara man köper.Hehe!
Fast det är väl knappast de där som tvingas på Rolleköparna? Ganska övertygad om att just Aquaracer står ganska bra på egna ben i den prisklassen.
Otippat att du gillar nysläpp?
31.5 tror jag. Hermes borde bära rätt stort
Hoppas man kan prova. Flrsökt testa slim d'hermès på nk några gånger men de har aldrig haft den inne...Jag har ju inte bara gamla klockor Hermés har jag gillat en längre tid. Tycker att de har släppt mycket bra de senaste åren tillsammans med RL. Dags är nog snart dags för en parfymare
Ja, risken är att det blir för stor för min handled. Men den måste definitivt testas åtminstone.
Jaså inte bara gamla ? Jag får hålla utkik i forumet!Jag har ju inte bara gamla klockor Hermés har jag gillat en längre tid. Tycker att de har släppt mycket bra de senaste åren tillsammans med RL. Dags är nog snart dags för en parfymare
Stämmer , finns 36 mm ocksåMikrojusteringen on the fly är ju gott, datumplaceringen gillar jag också. De borde dumpa den jävla bubblan däremot.
Håller med tidigare inlägg om dessa Hermes och kompletterar prislistan med de två svartarmbandade också som är..... alldeles underbara.
Mikrojusteringen on the fly är ju gott, datumplaceringen gillar jag också. De borde dumpa den jävla bubblan däremot.
Kan bara hålla med, riktigt fina!Tycker Hermes levererar
Håller med, men tycker nog datumplacering kl. 6 är bättre än kl. 3, likt förra.No date och den hade designmässigt varit så mkt bättre, fin annars (bubbla är aldrig fint...)
Sterling är 925/1000
Skrev i Tudortråden följande:
Alltså, kollar ni videon Tudor släppte så säger snubben i videon att man blandat silver med två andra metaller, utan att nämna vilka. Så frågan är vilka metaller och hur mycket silver är det egentligen?
Du borde screenat!Jag frågade Tudor på instagram och fick svaret att de va 92,5% pure silver och resten koppar och palladium men sen gick de ungefär en timme så tog de bort svaret och skrev att de va 925 silver bara...