Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag sitter och väntar på en Explorer 2 50th anniversary med grön tavla. Jag har redan skrivit upp mig på en sån nämligen.vad kan man förvänta sig imorgon och resterande vecka tror ni, har alla tryckt ut allt det bästa redan?
Har Exp1 samma case som OP36?
Väldigt lik boett iallafall. Men annorlunda glasring. OP har en rundare glasring.Har Exp1 samma case som OP36?
Absolut, tänkte främst på boetten. Kan nog vara samma då.Väldigt lik boett iallafall. Men annorlunda glasring. OP har en rundare glasring.
Ja, den funkar absolut i 39mm med ok proportioner. Blir inte likt DJ41 ett tefat. Enligt mig och på min handled så är den dock betydligt bättre i 36mm.
Tycker det är bra att Rolex inte späder på föreställningen om att klockor måste vara stora och istället går tillbaka till sitt ursprung. Något de inte gjort på ett bra tag utan tvärtom gått större med DJ, Sub, Exp 2, Sea-Dweller etc.
Sinn U-50 41mm Mother of pearl, lite fräsig.
Ändå liiite stekigt att bestiga mount everest med en TT!
Jag tror han syftar på årets släpp, och främst TT Explorer.Rätta mig om jag har fel men DJ41 (126334 tex) är väl mindre än DJ2? Marginellt men ändå.
Vilken vill man inte ha? De har ju lyckats göra DJ till en premium-klocka(!) och halva världen törstar efter OP med lustiga färger på urtavlorna.
Dessutom har de väl typ själva lyckats få tvåton populärt (iaf populärare) på nästan egen hand.
Till skillnad från de flesta andra har de en lång rad tok-attraktiva modeller. (Jämför med AP: bara royal oak som är hypad. PP: Aqua och Naut. VC: Overseas osv osv).
Ja, tror DJ41 åtminstone är lägre men diametern är väldigt lik. Glömde att de också har dragit ner den större Day-daten från 41 till 40mm. Fortfarande stort för en klocka utan vridring.Rätta mig om jag har fel men DJ41 (126334 tex) är väl mindre än DJ2? Marginellt men ändå.
Vilken vill man inte ha? De har ju lyckats göra DJ till en premium-klocka(!) och halva världen törstar efter OP med lustiga färger på urtavlorna.
Dessutom har de väl typ själva lyckats få tvåton populärt (iaf populärare) på nästan egen hand.
Till skillnad från de flesta andra har de en lång rad tok-attraktiva modeller. (Jämför med AP: bara royal oak som är hypad. PP: Aqua och Naut. VC: Overseas osv osv).
Det hade däremot varit lite cooltDe skulle ha gått all-in och gjort en i helguld också.
Inte ”också” utan iställetDe skulle ha gått all-in och gjort en i helguld också.
PP och VC skulle jag nog säga har en något bredare repertoar i marknaden än att vara en "one trick pony".Rätta mig om jag har fel men DJ41 (126334 tex) är väl mindre än DJ2? Marginellt men ändå.
Den där är ju gräslig (pun intended) ser ut som en ur&pennklocka med den tavlanTack Rolex, nu ser jag ju palmhelvetet överallt
Vad tror ni, vad är er magkänsla över tillgängligheten? Kommer det vara möjligt att få tag på denna via AD, eller blir det lika hopplöst som stålsportarna och stella OP?
Tack Rolex, nu ser jag ju palmhelvetet överallt
Vad tror ni, vad är er magkänsla över tillgängligheten? Kommer det vara möjligt att få tag på denna via AD, eller blir det lika hopplöst som stålsportarna och stella OP?
Det er vanligt. Kolla på Seamaster t.ex.Varför har dom gjort visarnas lyspasta i olika färger? Inte för att den var snygg innan men det gör den ju inte bättre direkt
Det er vanligt. Kolla på Seamaster t.ex.
För att underlätta avläsning i dess sanna element.Varför har dom gjort visarnas lyspasta i olika färger? Inte för att den var snygg innan men det gör den ju inte bättre direkt
Sinn U-50 41mm Mother of pearl, lite fräsig.
För att underlätta avläsning i dess sanna element.
Haha, exakt så!Dvs i ögonvrån när man stirrar in i laptopens kamera och försöker se intresserad ut?
Ännu stekigare med helguld!Ändå liiite stekigt att bestiga mount everest med en TT!
Inte jag heller. Beskrivningen låter rätt spännande men frågan är hur experimentella de vågar vara och det kan vara så tråkigt att de t.ex. lanserar en Hulk vilket i och för sig skulle passa in i temat med gröna klockor från andra tillverkare.TO MARVEL’S INSPIRATIONAL SUPER HEROES
In keeping with the Manufacture’s long history of design experimentation and connection to the larger cultural world, the partnership with Marvel takes Audemars Piguet’s celebration of inspirational Super Heroes to the next level and promises multiple exciting surprises…starting soon!
Audemars Piguet x Marvel: The Story begins
2021 marks the dawn of a new era and the start of a collaboration between Audemars Piguet and Marvel Entertainment.www.audemarspiguet.com
Vad det innebär, inte en susning, men rätt nyfiken faktiskt.