• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Årets roligaste klockvecka och nyheter 2021. Samlingstråd.

Vad innebär wimbeldon dial, låter som en jefla tennis match
Jag har dålig koll på Rolex men det innebär väl bara att det är romerska index? Rolex har länge varit en sponsor till just Wimbledon och jag antar att deltagarna får varsin Wimbledon-Rolex? 🤷‍♂️

Jag har dålig koll på Rolex men det innebär väl bara att det är romerska index? Rolex har länge varit en sponsor till just Wimbledon och jag antar att deltagarna får varsin Wimbledon-Rolex? 🤷‍♂️
Jaså då var de kanske ändå en tennis match 🤣 Stekare e vad de är 🥩

A7695947-B229-4766-9704-207CFFAE778D.jpeg
ser mumma ut!

Jag tror han syftar på årets släpp, och främst TT Explorer.

Jag älskar Rolex, men för mig var det som visades upp idag en axelryckning. Då var förra året med de nya OP färgerna mycket roligare.

Skulle dock inte tacka nej till en Daytona med meteorit tavla 😌

Skydwellern var väl inte superspännande men jag föredrar den på jubilee. Meteorit-tavlorna ser åtminstone väldigt balla ut på bild. De gillar jag! Exp1 är ju lite ball i TT men jag hade gärna sett en helguld, faktiskt. ExpII va rejält ”meh” för mig.

Men Rolex har väl traditionellt varit rätt restriktiva året efter större släpp, eller är jag ute och cyklar?

Vad innebär wimbeldon dial, låter som en jefla tennis match

Wimbledon dial är en rhodium tavla med gröna romerska siffror och ett vitt index, det ska vad jag förstår, symbolisera gräset och strecken på tennisplanen.

Tavlan kom 2009 och fanns då endast i DJ2 senare i DJ41, det är först i år som den hittat ner i en 36mm, den finns till alla varianter av stål och TT.

Största nackdelen är hur den ser med sin lume.

DJ new 2021.jpg
Lume.jpg

Skydwellern var väl inte superspännande men jag föredrar den på jubilee. Meteorit-tavlorna ser åtminstone väldigt balla ut på bild. De gillar jag! Exp1 är ju lite ball i TT men jag hade gärna sett en helguld, faktiskt. ExpII va rejält ”meh” för mig.

Men Rolex har väl traditionellt varit rätt restriktiva året efter större släpp, eller är jag ute och cyklar?
Kan stämma. Tyckte mest att det var ett roligt inlägg och väljer att inte övertolka det allt för mycket.

Har egentligen inget emot "tråkiga" år. Bra att plånboken får vila lite och bra för själen att slippa kö-hetsen 😌

Det är ju samma sak men olika benämning.
Det kan nog lätt misstolkas och det låter så klart bättre att benämna det som sterling silver än att det är silver som är utblandat med koppar även om det i praktiken är samma sak.

Fast de stämmer ju inte sterling silver (Ag925) är 92,5% rent silver och sedan kan tillverkaren blanda i resterande beroende på vad de vill uppnå. Platinum och palladium används ofta för att får silvret att inte fläckas

Fast de stämmer ju inte sterling silver (Ag925) är 92,5% rent silver och sedan kan tillverkaren blanda i resterande beroende på vad de vill uppnå. Platinum och palladium används ofta för att får silvret att inte fläckas

Jo men om de nu blandat i koppar så kan ju att bara kalla det för "sterling" låta finare för folk kanske tror att det är platina man använt. :)

Laget en video overlay på gamle/nye Polar. Ser ut som lenken nå er 22mm?

Tillbaka
Topp