• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Årets roligaste klockvecka och nyheter 2021. Samlingstråd.

Nomos sätter även sin ring date på metro. Riktigt stiligt om man frågar mig, bättre än första versionen av den datumlösningen.

Snyggt, men varför ska den vara så stor? 😮

Eller om man tänker efter så verkar den ju vara kortare lug-to-lug än 36 mm Club, och med datumgrejen runt tavlan kanske den känns mindre. Men fortfarande låter ju 41 mm lite brutalt för en sån design.

Är denna ny för igår? Sökte men kunde inte se att den nämnts i tråden. Minst sagt speciell, men bra om man ska utsätta sig för 30.000G (?).

https://www.iwc.com/ch/en/watch-col...7201-big-pilots-watch-shock-absorber-xpl.html

https://www.horobox.com/en/review-detail/iwc-big-pilot-s-watch-shock-absorber-xpl-ref-iw357201-

iw357201-iwc-big-pilot-s-watch-shock-absorber-xpl-2-.jpg

Snyggt, men varför ska den vara så stor? 😮

Eller om man tänker efter så verkar den ju vara kortare lug-to-lug än 36 mm Club, och med datumgrejen runt tavlan kanske den känns mindre. Men fortfarande låter ju 41 mm lite brutalt för en sån design.
Ja det är udda att den är i enbart 41mm. Kanske något med hur stort verket är kanske? Har för mig att det är samma med alla deras datumklockor, finns inte i mindre storlekar.

Ja det är udda att den är i enbart 41mm. Kanske något med hur stort verket är kanske? Har för mig att det är samma med alla deras datumklockor, finns inte i mindre storlekar.

De har ju tryckt in sitt automatiska Neomatik-verk i klockan som heter Minimatik på 35 mm.

Kanske datumringen är 6 mm bred? Låter stort tycker jag men de har väl tänkt på det mer än jag

hoppas vid guuuud att det inte blir ytterligare en med open heart!

blir det inte det, då kan det blir riktigt spännande

Det är nog inte otroligt att det blir någon form av naken urtavla. Mitt intryck är att man ofta kombinerar den där typen av klocka (boett i keramik eller annat high-tech, glada förger och komplicerad uppbyggnad) med öppna tavlor och dekorerade urverk. Som t.ex. den här från Hublot.

C8555E72-F9E0-44FD-8E59-5CF97F7F04E7.jpeg

De har ju tryckt in sitt automatiska Neomatik-verk i klockan som heter Minimatik på 35 mm.

Kanske datumringen är 6 mm bred? Låter stort tycker jag men de har väl tänkt på det mer än jag
Det hade jag missat. Men minsta jag hittar med datum är på 35mm, bara en däremot. Men den här datumvisningen finns bara på 41mm tangente och nu metro

Tycker oysterflex ser knas ut. När jag testar så blir den ”bulliga” looken o känslan påtaglig när bandet liksom höjer sig över handleden..
Men klockan med den tavlan är nice dock :)
Jag är lite inne på samma spår! Väldigt sällan det ser bra ut på random handled, därav "helt ok", men kanske inte så mycket mer 😌

Gillar dock tavlan, och det hade varit kul att ha en Rolex med meteorit tavla.
Synd att det skär sig lite på guldmodellerna, eller funkar det? Kluven...

9D6A642E-0CF9-4A52-95A2-B6778726EB0C.jpeg

Jag är lite inne på samma spår! Väldigt sällan det ser bra ut på random handled, därav "helt ok", men kanske inte så mycket mer 😌

Har du någon koll på prislappen? Är också lite skeptisk.

Hade velat se den irl alt video typ. spontant ser den bättre ut i vitguld caset. Kanske grym i 116500 ;)

Tillbaka
Topp