• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Årets roligaste klockvecka och nyheter 2021. Samlingstråd.

Är det bara jag som tycker meteorit tavlan gör Daytona grymt rörig?
Redan innan är det mycket som "pågår", vilket jag gillar, men här går det ju knappt att se vad klockan är.

ratio_1_m116519ln-0038_2101uf_002.jpeg

Sägs att JC Biver ska ha suckat och sen svarat:

”If you need to know what the time is, look at your f#%ing iPhone”

... som svar på en journalists fråga om inte Hublot ”all black” gjorde det lite svårt att utläsa tiden.

Kanske får resonera likadant här, lyx handlar om mer än att bara utläsa tid, typ. :)

Den nya Rolex Explorer 1 är den enda som kan få mig att öppna svinlädret. Antar att det inte är möjligt att köpa den. 😞
Jag tycker tvärtom, 39mm Explorer var nog den enda nya rolexen jag kunde tänka mig att öppna plånboken för. 36mm är jag inte helt säker på och det kommer nog vara omöjligt att prova den.
Personligen tror jag att en brun tavla hade blivit snyggare än den svarta.

Något i den här stilen.

CC42FD6E-E656-438A-BF62-E13B3F634A54.jpeg
Den där var grym 🤩

Extreme såg rätt frän ut, men fortfarande delvis skeleterad framsida

Ja, såg presentationen men kan nu inte ladda hemsidan för bilder. Tycker zenith är så jävla bra på vissa sätt, de är ”modiga” och går verkligen sin egen väg känns det som. Men samtidigt så kan det ju bli liiiite fult, enligt mig.

måste gömde större bilder på defy extrem och se lite specs för att fälla omdöme.

men spontan var det ju kul med utbytbara straps och det verkade ju vara nån form av snabb lösning för band byte.

Ja, såg presentationen men kan nu inte ladda hemsidan för bilder. Tycker zenith är så jävla bra på vissa sätt, de är ”modiga” och går verkligen sin egen väg känns det som. Men samtidigt så kan det ju bli liiiite fult, enligt mig.

måste gömde större bilder på defy extrem och se lite specs för att fälla omdöme.

men spontan var det ju kul med utbytbara straps och det verkade ju vara nån form av snabb lösning för band byte.
Ja, lite likt IWC som är grymma att på 1sec ta av band/länk för att sätta på nytt. Tycker de lyckats riktigt bra med de skeleterade defy classic, men vi får väl se vad prislappen landar på med denna nya 💸

Screenshot_20210409-113541_Chrome.jpg

Tuff, men känns lite mycket ROO, Big Bang, Ingenieur och Yacht Club. Funkar dock rätt bra som bankrånarklocka.

Tuff, men känns lite mycket ROO, Big Bang, Ingenieur och Yacht Club. Funkar dock rätt bra som bankrånarklocka.

Fast den ser ju ut precis som de tidigare Defy, de har bara gjort den lite större med större visare och ändringar ang länk/ gummi

tycker den står för sig själv, men tycker nog inte den är så snygg...får fundera ett tag

Fast den ser ju ut precis som de tidigare Defy, de har bara gjort den lite större med större visare och ändringar ang länk/ gummi

tycker den står för sig själv, men tycker nog inte den är så snygg...får fundera ett tag
Kan ha missat, men är inte glasringen (yacht club), tryckknapparna (ROO) och gummibandet (ingenieur) nytt?

Nu när initiala hetsen med Rolex och de andra planar ut lite börjar det komma fram lite mer intressant klockor som släpptes samtidigt. Här två limiterade och i mina ögon perfekta klockor!

Vacheron Constantine Traditionnelle Split-Seconds Chronograph Ultra-Thin, Collection Excellence Platine 😲 här kan vi snacka grail!
2105903.png.scale.780.1275.png

Chopard luc qf jubilee, riktigt vass 👌
168613-3001_1_1.jpg

Kan ha missat, men är inte glasringen (yacht club), tryckknapparna (ROO) och gummibandet (ingenieur) nytt?

Lite grann kanske, jag har inte så skarpt öga och slår av automatik ett dövöra till alla dessa ”Hönan och ägget” diskussioner som är runt många klockor och modeller. Du har rätt i att där är fler förändringar från tidigare Defy, men inget som stör tycker jag.🤷🏼‍♂️

45 mm. 200m wr
Länk plus gummi och velcro inkluderat

(för stor enl mig)

C13D2F0C-E94A-4B5C-BA83-FB6447619F28.jpeg

Riktigt vass, både den här och den svarta varianten. Jag håller med om storleken. 45mm på den typen av boett blir lite väl roligt. För den med lite smalare handleder går det kanske inte ens att böja ner länken tillräckligt mycket för att få klockan att passa? Frågan är dock hur de mätt diametern. Om de även inkludederat de svarta kragarna runt kronografknapparna i 45mm, så är ju själva boetten ett par mm mindre?

Nu när initiala hetsen med Rolex och de andra planar ut lite börjar det komma fram lite mer intressant klockor som släpptes samtidigt. Här två limiterade och i mina ögon perfekta klockor!

Vacheron Constantine Traditionnelle Split-Seconds Chronograph Ultra-Thin, Collection Excellence Platine 😲 här kan vi snacka grail!
2105903.png.scale.780.1275.png

Chopard luc qf jubilee, riktigt vass 👌
168613-3001_1_1.jpg
Den där Choparden har nästan alla rätt, förutom ett STORT fel. Att marknadsföra den med att den klarar Fleurier Quality Foundation som är ganska tuffa saker men sen göra den 30 m WR är ju ett skämt. Eller så är det FQF som är ett skämt att inte testa om objekten klarar regn.

Tillbaka
Topp