• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

20CFD6B8-982D-460D-A1D0-4D0BB62253DC.jpeg

Man vill ju gärna färgmatcha med motorsågen i det gröna 🤗

Tycker att denna här modellen är lite mer "dressig" och mer diskret. Passar bättre till vissa saker och sämre till andra. Men överlag inga fel på den

Veckans skitdumma fråga som säkert redan besvarats - finns det bilder på någon som har den blå tavlan men med vanligt glas?

Har tittat länge på milgauss nu då jag tycker dom är riktigt läckra. Jag har sökt lite bland tidigare annonser i köp & sälj och ser att dom inte kommer ut allt för ofta. Har därför sneglat på att köpa utanför forumet och hittade den till salu nedan. Jag pratade lite med dom som säljer den och den är oservad men enligt dom inte i behov utav service, ca 2-3år bort uppskattade dom det till. Den kommer utan cert men med box, dock glömde jag fråga om det var boxen till just den klockan/modellen. Jag har suttit och jämfört klockan mot några som på Chrono24 går under "mycket bra skick" för att jämföra polering osv. Nu tycker jag det är oerhört svårt då blockets bilder är väldigt lågupplösta, men på första bilden så tycker jag att den ser skarp och fin ut. Vad tror ni? Bra köp även om den behöver servas om 2år? Enligt försäljaren kostar service 4500-5000kr och Bergströms säger att den kostar 7950kr. Kanske blir aningen dyr med en service då den inte har cert (och kanske inte originalbox) men jag tänker att det jämnar väl ut sig över några års ägande(?).

Har tittat länge på milgauss nu då jag tycker dom är riktigt läckra. Jag har sökt lite bland tidigare annonser i köp & sälj och ser att dom inte kommer ut allt för ofta. Har därför sneglat på att köpa utanför forumet och hittade den till salu nedan. Jag pratade lite med dom som säljer den och den är oservad men enligt dom inte i behov utav service, ca 2-3år bort uppskattade dom det till. Den kommer utan cert men med box, dock glömde jag fråga om det var boxen till just den klockan/modellen. Jag har suttit och jämfört klockan mot några som på Chrono24 går under "mycket bra skick" för att jämföra polering osv. Nu tycker jag det är oerhört svårt då blockets bilder är väldigt lågupplösta, men på första bilden så tycker jag att den ser skarp och fin ut. Vad tror ni? Bra köp även om den behöver servas om 2år? Enligt försäljaren kostar service 4500-5000kr och Bergströms säger att den kostar 7950kr. Kanske blir aningen dyr med en service då den inte har cert (och kanske inte originalbox) men jag tänker att det jämnar väl ut sig över några års ägande(?).

Jag tycker att du ska be säljaren skicka högupplösta bilder om du inte har möjlighet att åka och kolla på klockan. Jag hade sedan jämfört med bilder på opolerade exemplar.

Så långt är till och med jag med - men det jag undrar är om någon satt den blå tavlan i en "vanlig" Milgauss eller bytt ut det gröna glaset till ett ofärgat.
Jag hade gärna velat se en sådan modell. Personligen är jag inget stort fan av det gröna glaset, ett vanligt glas hade nog låtit den blå tavlan poppa ordentligt!

Jag har en precis sådan (köpte en med vit urtavla men bytte sedan urtavlan mot en svart). Det är en trevlig klocka som väcker känslor (vissa älskar den medan andra tycker att den är skitful och avskyr blixvisaren) men jag skulle avstått från den du länkar till. Mtp att den behöver service snart och att en saknar papper så är den för dyr.

Om du skulle tröttna på den så är det dessutom betydligt knepigare att sälja en hyggligt ny klocka som saknar papper.

Senast ändrad:
Jag har en precis sådan (köpte en med vit urtavla men bytte sedan urtavlan mot en svart). Det är en trevlig klocka som väcker känslor (vissa älskar den medan andra tyker att den är skitful och avskyr blixvisaren) men jag skulle avstått från den du länkar till. Mtp att den behöver service snart och att en saknar papper så är den för dyr.

Om du skulle tröttna på den så är det dessutom betydligt knepigare att sälja en hyggligt ny klocka som saknar papper.
Tack för svar! Jag tycker du har en bra poäng med tillbehören.

Säljaren för just den slutade svara på mail, så jag tror att bådas våra intressen för en affär svalnade av samtidigt.

Jag har en precis sådan (köpte en med vit urtavla men bytte sedan urtavlan mot en svart). Det är en trevlig klocka som väcker känslor (vissa älskar den medan andra tyker att den är skitful och avskyr blixvisaren) men jag skulle avstått från den du länkar till. Mtp att den behöver service snart och att en saknar papper så är den för dyr.

Kan man fortfarande byta tavla på de äldre modellerna? Har nämligen den svarta men det hade varit kul med vit tavla.

Tillbaka
Topp