• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

Barsis10

Omega
Börjar bli dyr :greedy::greedy:
upload_2020-10-1_20-51-40.jpeg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Vad är kötid på en sån här i Sverige exempelvis ? 116400gv
Jag kan inte säga något specifikt, men Milgauss, och även 116400GV, har ofta funnits inne hos handlarna när jag har kollat runt. En av väldigt få sportstål som kötiden iallafall är högst begränsad på enligt vad jag har upplevt.
 

Chillonee

Breitling
Den skulle onekligen bli ganska lik. Designen skulle ju i stort sett bli en OP med en annan sekundvisare. Det man kan laborera med är storleken. 1019 var på sin tid större än övriga modeller som var designmässigt lika. Det brukar ju spekuleras vilt varje år inför Basel och här är en sådan gissning. Visst är det snyggt.

BF85970A-A8F8-446D-B0AB-C1C637F3679D.jpeg
Ursäkta men vilken modell är detta? Är inte så kunnig på Rolex. Men den är sjukt snygg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Grönt super palma Eulit perlon blir coolt, eller varför inte ett rött så här till Jul... ;-)
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Någon som har tips på ett alternativ till länken? Posta gärna en bild om ni kör något annat än länk. (Undantag RubberB)
1606989006151.jpeg
Jag tycker det är svårt att ta på nåt som inte är specifikt avsett för klockan eftersom springbaren sitter så väldigt nära boetten. Knappt så att ett nato går emellan. Kan tänka mig att om man försöker läder så kommer det skava sönder mot boetten på nolltid.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Jag tycker det är svårt att ta på nåt som inte är specifikt avsett för klockan eftersom springbaren sitter så väldigt nära boetten. Knappt så att ett nato går emellan. Kan tänka mig att om man försöker läder så kommer det skava sönder mot boetten på nolltid.

När jag hade min så hade jag läder på en sommar. Precis som du säger skavde det sönder lädret.
 

Barsis10

Omega
Jag tycker det är svårt att ta på nåt som inte är specifikt avsett för klockan eftersom springbaren sitter så väldigt nära boetten. Knappt så att ett nato går emellan. Kan tänka mig att om man försöker läder så kommer det skava sönder mot boetten på nolltid.

När jag hade min så hade jag läder på en sommar. Precis som du säger skavde det sönder lädret.

Tack för input!
Får helt enkelt lugna mig och va nöjd med RubberB som alternativ till länken :)
 

DrDre

Patek
Ligger det och skaver mot boetten eller löper det helt fritt? Har du sett om det blivit slitage på bandet på insidan mot boetten?

Det skavs inte. Däremot är det, som någon skrev ovan, ganska trångt mellan boetten och bandstiftet, så ett lite tjockare band med mer stoppning skavs. Jag hade tidigare ett Breitling original läderband och det skavdes av lite.
image.jpg
 
Topp