Jag kan inte hitta någon annan siffra än 800 000 - 1 000 000 klockor om året. Myt är nog inte rätt ord, utan snarare uppskattning och jag ser inte riktigt någon anledning att själv påstå att det är varken mer eller mindre. Är verkligheten inte allt för långt ifrån den uppskattningen så är det jävligt många klockor.
Det är klart att de håller en enormt hög nivå för att prångla ut så många klockor. Men det är fortfarande automatiskt tillverkade klockor, i viss mån ihopsatta av nyexade urmakare på ett löpande band. Ur denna aspekten uppskattar jag små bolag med hjärta betydligt mer, även om det skulle råka vara så att Rolex objektivt gör en bättre produkt.
Det är förstås inte riktigt en rättvis jämförelse, men jag tänker osökt på AMG kontra Mercedes motorer. Mercedes matar ut mängder med välbyggda motorer som håller fantastisk kvalitet. Den andra skickar ut betydligt färre, men motorn har en signerad motor av den person som byggt den och den har byggts med en helt annan omsorg. Man tvingas också ponera att AMG-motorn kanske inte nödvändigtvis är bättre än Merecedes-motorn, men kostar däremot betydligt mindre för att exemplet inte ska fall platt. Jaja, jag hoppas min poäng går fram.
Jag vet vilken jag skulle välja