Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vem blir först att säga någotAlla vet, ingen törs säga nåt. Hit med en näve popcorn!
Inte är det klockan till höger iallafall.
![]()
För mig är en del av entusiasmen att jämföra olika klockor och jämföra vad man får för pengarna, men vi är väl olika antar jag.Den till höger (typ) körde @Jakob Häll OWG March-utmaningen framgångsrikt med förra året. Den ”överskattade” till vänster är en av de klockor jag har, bär och gillar bäst. Tycker att trådens frågeställning som har varit uppe flera gånger tidigare är ganska trist på ett forum för klockentusiaster.
För mig är en del av entusiasmen att jämföra olika klockor och jämföra vad man får för pengarna, men vi är väl olika antar jag.
+1 men tekniskt sett gäller det omvända va?Allt som säljs till över listpris är väl tekniskt sett överskattat.
Applewatch o liknande. Varför har man en mobil på handleden?? Men det kanske inte ens är en klocka ...
Inom Försvarsmakten är Gshock stort. Men en av mina "barn" skulle nog hålla med dig, gshock är överdrivet. Casio F-91 har allt en soldat behöver det har hen visat i både Mali och i Nordisk vinter.Jag skulle inkludera gshock här. Visst, jobbar man som brandman och så vidare kan det vara schysst men annars? Njae.
Nämen snarare personligt naturligtvis så är vall alla klockor egentligen överskattade med tanke på att man kan köpa ett kvartsur för 200 kr på uropenn som förmodligen kommer att visa tiden perfekt eller eftersom att alla har en smartphone med exakt klocka. Men tex så tycker jag att Seiko skx007 är en överskattad modell. Älskar Seiko men dom har andra mer prisvärda och bättre modeller i mina ögonÄr frågan överskattad menad som överprisad, eller vad ligger till grund för frågan @Willen95?
Då förstår jag bättre och har lättare att ta ställning till frågan. Jag håller med om SKX. Stor, dålig tidshållning och går inte att hacka, rasslig länk, mineralglas som repas. ”Kult statusen” står inte i proportion till vad man får. Jag misstänker att många även kommer bli besvikna på hur MoonSwatch presterar i förhållande till hypen. Om den håller sitt värde över tid kanske den inte är överprisad, bara överskattad. Jag har mer en känsla av att det finns komplikationer av olika slag som gör olika klockor överskattade. Typ 200m wr vs 100m wr då ingen någonsin använder prestandan som erbjuds. De senaste årens hype med GMT visare känns klart överskattat. Både för att betala extra och för själva funktionen. Funktionen med skruvad krona, som ifrån början hänger ihop med iso för dykare, som många nu inte ens vågar diska utan. Hellre betala överpris för modeller med skruvad kronaNämen snarare personligt naturligtvis så är vall alla klockor egentligen överskattade med tanke på att man kan köpa ett kvartsur för 200 kr på uropenn som förmodligen kommer att visa tiden perfekt eller eftersom att alla har en smartphone med exakt klocka. Men tex så tycker jag att Seiko skx007 är en överskattad modell. Älskar Seiko men dom har andra mer prisvärda och bättre modeller i mina ögon
Så är det, samt när ngn vid fika bordet comment ngns fake guld Mikael Kors/DW dinka, va fiiiin, men wtf kolla på min NOS dinka då från 70’s som jag letade efter i 2 år…fattar ni ingenting ? Och nej de gör det ej, enda som hård glott på mina dinkor (Rolex) är folk som man inte vill glo på den ….Generellt sett är väl problemet med mekaniska ur eller högkvalitativa kvartsur att de är underskattade? Jag menar; man får tag ett ett helt underbart ur, vintage eller nytt, men när man kommer till jobbet etc är det ingen som ens sneglar på klockan.Folk har ingen bildning numera, det går utför med världen.
![]()