• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor

Den här verkar bekant. Är inte det samma som låg på Blocket under lång tid och prisbumpades ett par gånger? Såldes under 50 000 kr om jag minns rätt.

Edit: Bilder.
Skärmbild 2020-11-11 143335.png
Skärmbild 2020-11-11 143353.png
Tror inte det är den. Vill minnas att den andra hade bortskrapad lume från tavlan :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Nu ligger en godbit ute till salu😊

1605300374040.jpeg

kööööp gott folk!!
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
En ohelig skamlös plugg för min annons.
La ut min US1171 på K&S just ifall någon är sugen.

 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Godmorgon Speedyvänner.

Var det någon som knep en Speedy hos Kaplans igår? De gick förvånansvärt högt. 145.022an med utbytt bezel gick visserligen ganska billigt men i övrigt högt. Jag var med och bjöd på Straight Writing men gav upp.
IMG_20201115_092117-01.jpeg
Mitt intryck var också att priserna på Speedy verkade ha återhämtat sig lite. Ett par mediokra 105.012 gick för runt 90 och den bruna för närmare 100. Utan länkar dessutom.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Tjena Speedy-proffs,

Jag hoppats kunna köpa en ny 2021 som födelseårsklocka till min förstfödde. Någon som kan hjälpa mig med detta inköp, som känns väldigt viktigt för mig?
Vilken butik är "bäst" osv? Rätt kontakter? Jag önskar jag hade möjlighet att börja binda dessa kontakter själv men det blir tyvärr inte lätt nu i Coronatider.

Ett alterantiv är att bara köpa en speedy, eftersom skillnade mellan nya och begagnade känns ganska stor. Hur tycker ni man ska tänka kring begagnade 005?
Det ligger en ute för 33k:- på blocket just nu som förvisso är ganska repig på kort tid.
Ska man värdera service på en två och ett halvt år gammal klocka och vad kostar det att byta enbart hesalite för att "fräsha upp" känslan?

Och dessutom, bör jag vara aktsam för den beryktade förändringen av speedyn?

Tack!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Tjena Speedy-proffs,

Jag hoppats kunna köpa en ny 2021 som födelseårsklocka till min förstfödde. Någon som kan hjälpa mig med detta inköp, som känns väldigt viktigt för mig?
Vilken butik är "bäst" osv? Rätt kontakter? Jag önskar jag hade möjlighet att börja binda dessa kontakter själv men det blir tyvärr inte lätt nu i Coronatider.

Ett alterantiv är att bara köpa en speedy, eftersom skillnade mellan nya och begagnade känns ganska stor. Hur tycker ni man ska tänka kring begagnade 005?
Det ligger en ute för 33k:- på blocket just nu som förvisso är ganska repig på kort tid.
Ska man värdera service på en två och ett halvt år gammal klocka och vad kostar det att byta enbart hesalite för att "fräsha upp" känslan?

Och dessutom, bör jag vara aktsam för den beryktade förändringen av speedyn?

Tack!
Heaslit blir repigt fort. Om det inte är några jättegrova repor så är det lätt att polera själv. Annars billigt att byta. Service borde inte krävas än på länge. Ska det vara en klocka som ska gå i arv kan det ju dock vara kul med nytt såklart.
Annars tror jag inte det är mycket att fundera på. Klassisk klocka som funkar i de flesta situationer.
Edit: ska du köpa begagnat skulle jag vänta på att ett ex kommer upp här på forumet. Hört för många skräckhistorier om blocket.
 

Tobbelerone

Omega
2-Faktor
Godmorgon Speedyvänner.

Var det någon som knep en Speedy hos Kaplans igår? De gick förvånansvärt högt. 145.022an med utbytt bezel gick visserligen ganska billigt men i övrigt högt. Jag var med och bjöd på Straight Writing men gav upp.
IMG_20201115_092117-01.jpeg
Såg inte den, men reagerade på att många gick dyrt på Bukowskis ”Important time pieces” och där var ett flertal Speedmasters.
 
Topp