• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

O-scar

Panerai
2-Faktor
Bjuder på en till då! #1K

IMG_20201110_200500__01.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul att just DU får skriva det inlägget Affe, det är du fan värd!

Glad ST och grattis alla till 1000 sidor!
20201110_203611.jpg


TACKAR!

Fuskade lite, har suttit och väntat på att det skulle bli ny sida när jag väl skulle till att skriva mitt inlägg! Såg redan i morse att vi var på sidan 999, så det har tagit ett tag innan det blev dags, Hehehe.

Är faktiskt en av dom mest aktiva trådarna på forumet, så det är lite kul, borde vara runt topp 10, har ju över 1 millle visningar...
 
Senast ändrad:

ClownenJac

Panerai
Det är nästan på dagen 5 år sedan jag startade denna tråd! I och med detta inlägget, så firar denna tråd 1000 sidor, det är fett, riktigt FETT!

098767A5-5B30-4F21-B9FB-6C08DC562ABF.jpeg

DFA4BAC1-819C-45BE-A398-55ADDD787BEE.jpeg
71B73CDE-88E9-464A-9ADD-DD8CAA62D44F.jpeg

Grym trådstart och instämmer med ovan att det är lite extra kul att just du fick starta nästa tusental sidor - för det blir väl tusen sidor till åtminstone!? :cigar: Min Speedy firade med lite whiskey tidigare under kvällen.

20201108_192425.jpg


Edit: Vill passa på att tacka alla - ingen nämnd, ingen glömd - som gör den hör tråden så trevlig med allt från grymma bilder på till djup kunskap om Speedmasters.
 
Senast ändrad:

Mangeklock

Breitling
1000 sidor... var ska man börja läsa? Grattis till vad som verkar vara en otrolig tråd! Jag halkade in här då jag just nu funderar på att köpa mig en begagnad Speedmaster i prisklassen 20-30 tkr och tänkte läsa på lite vad man ska leta efter, vara försiktig med osv. Någon som har något klokt att dela med sig av på ämnet?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
1000 sidor... var ska man börja läsa? Grattis till vad som verkar vara en otrolig tråd! Jag halkade in här då jag just nu funderar på att köpa mig en begagnad Speedmaster i prisklassen 20-30 tkr och tänkte läsa på lite vad man ska leta efter, vara försiktig med osv. Någon som har något klokt att dela med sig av på ämnet?
Välkommen hit! Om du letar efter en klassisk Speedmaster moonwatch så är tipset att öka din budget med 5-10k då är det hyfsat lätt att hitta ett ex från 90-00-tal
 

Derix

Patek
2-Faktor
Är det inte något knasigt med färgen på urverket med? Från en Seamaster?

Jo. Borde väl vara 145.022- 68 med så lågt nr.
Nåt lurt är det. Cal 873 står det i beskrivningen, isåfalla Lemania?

Länk till auktionen:
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Nåt lurt är det. Cal 873 står det i beskrivningen, isåfalla Lemania?

Länk till auktionen:
Luktar farbrorfranken...
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Nåt lurt är det. Cal 873 står det i beskrivningen, isåfalla Lemania?

Länk till auktionen:

Luktar farbrorfranken...

Jag noterade nu att den har 7 siffror i serienumret medans det ska vara 8. Så troligen är det ett lemania och att man sen bytt bryggan där omega står. Är det så att någon har försökt att färga bryggan i samma silverfärg som resterande delar i urverket? :pompus:
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
;)TACKAR!

Fuskade lite, har suttit och väntat på att det skulle bli ny sida när jag väl skulle till att skriva mitt inlägg! Såg redan i morse att vi var på sidan 999, så det har tagit ett tag innan det blev dags, Hehehe.

Är faktiskt en av dom mest aktiva trådarna på forumet, så det är lite kul, borde vara runt topp 10, har ju över 1 millle visningar...
Haha. Jo jag misstänte att du vilade på hanen där och inte blev överraskad att det var tisdag igen;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag noterade nu att den har 7 siffror i serienumret medans det ska vara 8. Så troligen är det ett lemania och att man sen bytt bryggan där omega står. Är det så att någon har försökt att färga bryggan i samma silverfärg som resterande delar i urverket? :pompus:
Usch. Jävla bök för nåt som inte ens är så eftertraktat🤷‍♂️
 

Tingeling

Breitling
Hmmm.. Jag trodde inte heller att det fanns?? När jag köpte min Speedy så löste AD passformen genom att använda en halvlänk från Planet Ocean.
Schysst av dem att bjuda på porto/försäkring för köp av halvlänk. Kan inte kosta många 100 lappar för en halvlänk.
Aa fick dock ett nytt mail där de skrev att de inte finns och att han hade sett fel så tyvärr...
 

Derix

Patek
2-Faktor
Här har vi en till franken snoopy mod.

Notera färgskillnaderna. Från annons till vänster och från annan till höger.
compare.jpg
Ett så kallat hopaplock 🤨
Bra att vi kan varna varandra i tråden, sådant är tråkigt att få reda på efteråt.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grym trådstart och instämmer med ovan att det är lite extra kul att just du fick starta nästa tusental sidor - för det blir väl tusen sidor till åtminstone!? :cigar: Min Speedy firade med lite whiskey tidigare under kvällen.

20201108_192425.jpg


Edit: Vill passa på att tacka alla - ingen nämnd, ingen glömd - som gör den hör tråden så trevlig med allt från grymma bilder på till djup kunskap om Speedmasters.



Tackar! Hehe...lite små kul är det väl. men som sagt var, så lurpassade jag när det väl var dags för sida 1000 :cigar: .



Mäktigt med 1000 sidor, och att det var just du som skrev första inlägget på sida nr 1000. Min speedy hälsar
467F4CFF-F3B4-4BC9-99DA-4E92B6770E76.jpeg


Tackar! Är riktigt kul att det är en av forumets mest aktiva trådar, vi får hoppas att den håller lika hög aktivitet i fortsättningen också. Men det är jag inte orolig för, denna tråd kommer att leverera i många år framöver :cigar:;)!



Klocksnack ÄR speedmastertråden för mig! Tack @Affe och ni som bidrar med kunskap, bilder och gott snack!
-74 var min första speedmaster så en bild på den är i sin ordning idag tycker jag :)
IMG_20190525_102702.jpg


Tack själv Steffe, riktigt fin patina i den klockan och otroligt kul att du har klockan kvar!
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Tackar! Hehe...lite små kul är det väl. men som sagt var, så lurpassade jag när det väl var dags för sida 1000 :cigar: .






Tackar! Är riktigt kul att det är en av forumets mest aktiva trådar, vi får hoppas att den håller lika hög aktivitet i fortsättningen också. Men det är jag inte orolig för, denna tråd kommer att leverera i många år framöver :cigar:;)!






Tack själv Steffe, riktigt fin patina i den klockan och otroligt kul att du har klockan kvar!
Den är dessvärre såld!!
 
Topp