• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har kollat på en speedy väldigt länge nu. I dagsläget står valet mellan en årsklocka anno 1992, men verkar som detta år just är dyrt och ovanligt. Om man utgår från vad som finns på chrono24. Är detta något jag själv inbillar mig eller är det något speciellt vid 1992 som gör att de ligger på 50k och mer? Medan andra som är från ca 1995 är inte över 40k.

Alternativ två är att hitta en någorlunda ny säg max 4 år gammal beggad från forumet.
Är lite irriterande att speedyn gått upp nästan 10k på MSRP sedan jag började kolla på den.:banghead:
Skulle tro att det är en tillfällighet att du bara råkat på dyra ex från -92 ifall det är vanliga Speedy Pro du kollat och om det varit från handlare. Inget speciellt med just det årtalet vad jag vet.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Redan Tisdag!

8C746E35-F800-4A8C-9B64-AD9E0E14610D.jpeg
41D2E909-2E25-4487-BC39-E5083D17E327.jpeg
 

David71

Rolex
2-Faktor
Skulle tro att det är en tillfällighet att du bara råkat på dyra ex från -92 ifall det är vanliga Speedy Pro du kollat och om det varit från handlare. Inget speciellt med just det årtalet vad jag vet.
1992 var sista året cal 861 hade 17 juveler, 1993 fick cal 861 18 juveler. Om det påverkar priset vet jag inte, men det är den enda skillnaden jag känner till :)
 

ClownenJac

Panerai
Trevlog tisdag!

20201117_091418.jpg


I och med de senaste nyheterna från rymden har jag funderat lite kring X-33 - är det någon här på forumet som sitter på en sån? De är rätt coola egentligen och är väl antagligen "nästa månklocka" när NASA så småningom tar sig tillbaka till månen.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Trevlog tisdag!

20201117_091418.jpg


I och med de senaste nyheterna från rymden har jag funderat lite kring X-33 - är det någon här på forumet som sitter på en sån? De är rätt coola egentligen och är väl antagligen "nästa månklocka" när NASA så småningom tar sig tillbaka till månen.

Har också tittat en del på X-33orna (den första versionen) då jag gillar digitalare. Dock är det en marsklocka :D
 

StockMarketCrash

Omega
2-Faktor
Skulle tro att det är en tillfällighet att du bara råkat på dyra ex från -92 ifall det är vanliga Speedy Pro du kollat och om det varit från handlare. Inget speciellt med just det årtalet vad jag vet.

1992 var sista året cal 861 hade 17 juveler, 1993 fick cal 861 18 juveler. Om det påverkar priset vet jag inte, men det är den enda skillnaden jag känner till :)

Det borde ju i så fall dra ner priset på 1992 modellerna men man vet ju aldrig. Det är nog inget premium.

Tack för infon. Har dålig koll på priser, vad skulle ni säga är bra priser för en 92a?
Över eller under 40?
 
Topp