Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frågan har väl ställts minst hundra gånger här på forumet så känns lite tröttsamt att svara på frågan. Men ja, det är väl en bra klocka om man trivs med att den är mindre och inte är en "riktig" Speedmaster som många vill påstå. En klassisk myt är att den är hemskt dyr att serva, lite svårare med modulbverk men inte dyrare om man går till rätt ställe. Bra urverk dessutom.Vad har ni för erfarenheter/åsikter kring Speedmaster Reduced?
Något att hänga i granen?
![]()
Håller med ovan inlägg. Bra klocka, kör på om du gillar den men den är inte lika eftertraktad som Speedy Pro och personligen tycker jag subdialsen sitter allt för långt ut på tavlan för att den ska vara estetiskt tilltalande.Vad har ni för erfarenheter/åsikter kring Speedmaster Reduced?
Något att hänga i granen?
![]()
Frågan har väl ställts minst hundra gånger här på forumet så känns lite tröttsamt att svara på frågan. Men ja, det är väl en bra klocka om man trivs med att den är mindre och inte är en "riktig" Speedmaster som många vill påstå. En klassisk myt är att den är hemskt dyr att serva, lite svårare med modulbverk men inte dyrare om man går till rätt ställe. Bra urverk dessutom.
Tack för svar! Kunde nog ha scrollat bättre i tråden för att få ett svar...Håller med ovan inlägg. Bra klocka, kör på om du gillar den men den är inte lika eftertraktad som Speedy Pro och personligen tycker jag subdialsen sitter allt för långt ut på tavlan för att den ska vara estetiskt tilltalande.
Geckota / Royal Straps. Rekommenderas varmt.Behøver tips på snygga band til en 005. Hva og vart skal jeg kjøpe?
pröva vad handra ad's tar flr den än erikssons
Molequin och Camille Fournet har trevligt utbudBehøver tips på snygga band til en 005. Hva og vart skal jeg kjøpe?
Dåligt drag på köp&sälj för tillfället. Inga napp på min Broad Arrow trots, enligt mig, bra pris för att vara nyservad.Ingen som är sugen på en Speedy Tuesday?
![]()
Avslutad - Omega Speedy Tuesday (ST LE 1)
Efter knappt två år med denna fantastiska klocka låter jag den vandra vidare. Klockan är i mycket gott skick då den under året genomgått en service och omfattande reparation. Klockan har försetts med en ny boett, nytt boettlock, nytt glas, nya pushers samt att den servats. Service och reparation...klocksnack.se
Ja, det kommer aldrig att bli aktuellt.Är ni väldigt främmande för att sälja på blocket?
Är ni väldigt främmande för att sälja på blocket?
Dåligt drag på köp&sälj för tillfället. Inga napp på min Broad Arrow trots, enligt mig, bra pris för att vara nyservad.
Spara dig själv en jävla massa huvudvärk och undvik blocket. KS och chrono24 duger gott och väl. Ebay funkar men jag skulle bara sälja till folk där som har masa omdömen. Blir det strul kommer ebay och paypal ta köparens sida oavsett vad.
Håller med, hade jag inte haft annat på g hade jag norpat din direkt. Märkligt ingen nappat än..
Min största erfarenhet av Blocket är vid bilaffärer. Oftast slutar de med att man blir mer sugen på att skrota bilen än att sälja till den som bjuder högst.För att du är rädd för krångel? Jag sålde min seamaster AT idag via blocket. Det gick mycket trögt via KS.
Om klockan går vidare här så är det allra roligast!Min största erfarenhet av Blocket är vid bilaffärer. Oftast slutar de med att man blir mer sugen på att skrota bilen än att sälja till den som bjuder högst.
På sistone har jag slutat att skriva ut mitt telefonnummer och på så sätt solla bort de värsta mupparna.
Sedan tycker jag det är kul om klockan går vidare här på forumet![]()
Nu börjar jakten för mig... Det låg en fullset på sälj här, men annonsören drog tillbaka. Måste varit två år sedan. Finns några på chrono, men den som är komplett är lite överprisad.
Min största erfarenhet av Blocket är vid bilaffärer. Oftast slutar de med att man blir mer sugen på att skrota bilen än att sälja till den som bjuder högst.
På sistone har jag slutat att skriva ut mitt telefonnummer och på så sätt solla bort de värsta mupparna.
Sedan tycker jag det är kul om klockan går vidare här på forumet![]()
Ja, det verkar onekligen så!Dåligt drag på köp&sälj för tillfället. Inga napp på min Broad Arrow trots, enligt mig, bra pris för att vara nyservad.
Har tänkt tanken men är som du säger rädd för strul..Är ni väldigt främmande för att sälja på blocket?
Har tänkt tanken men är som du säger rädd för strul..
Nej, har inte ens tänkt tanken på grund av det du nämner. Antar att man/jag blir lite bekväm av enkelheten att sälja här och ”tryggheten” det innebär.Har du provat chrono24? Om du är orolig för export frakter, försäkring och sånt var inte det. Jag kan hjälpa dig via jobbet. Det gäller alla här inne, var inte blyga![]()
Nej, har inte ens tänkt tanken på grund av det du nämner. Antar att man/jag blir lite bekväm av enkelheten att sälja här och ”tryggheten” det innebär.