Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såååååå mkt roligare än en OP.Ibland är man bra velig och smått förstörd av allt flippande. Ena stunden tänker jag att speedyn får lämna men i nästa stund fullkomligt älskar jag den! Slits lite mellan att byta ut den mot en OP36 eller behålla... men tror nog att dom snarare blir goda komplement till varandra... Speedyn är en riktigt grym klocka helt enkelt! Behövde bara ventilera mitt svammel lite
![]()
Underbart. Vore intressant att veta hur många 2998 som finns i Sverige.Sveriges två bästa (?) 2998 på samma bild.![]()
Ser ut som mkt snyggare länk. Äntligen smalnar den av ordentligt. Hoppas på bra justeringar i låset oxåFörra vs Nya
![]()
Under Q1 ska nya speedyn släppas hörde jag precis en fågel kvittra...kanske redan skrivits o tråden iof...Fortfarande tisdag så jag langar läckan! Nya Speedmaster Professional (osäker på om dessa är äkta men låt oss spekulera)
Verkar som 002 (safir) kommer med applied logo och 001 (hesalit) med vanligt målad. Båda med step dial och DO90 bezel
![]()
![]()
![]()
![]()
Bonusbild på 001 (hesalit):
![]()
Tillägg: Här hittar ni PDF'en för bättre upplösning.
Lug2Lug skiljer sig (om bilden w skalenlig) + sekundvisarenSvårt att se exakt vad som skiljer tycker jag. De saker jag noterar är pushers, krona, DON-bezel och länk. Nåt mer? Ser ut att vara en liten skillnad på boett också?
Chronosekunden skiljer även i andra ändan. Droppformade varianten som fanns på 321 reffarna förr.Lug2Lug skiljer sig (om bilden w skalenlig) + sekundvisaren![]()
Förra vs Nya
![]()
Om läckan är korrekt kommer hesalit kosta 5800 CHF på länk, 5500 CHF på band. Safir kommer kosta 6600 CHF på länk och 6300 CHF på band.Har rekommenderat pris kommit ut för 3861:an?
Myysss vilket par!Sveriges två bästa (?) 2998 på samma bild.![]()
Om läckan är korrekt kommer hesalit kosta 5800 CHF på länk, 5500 CHF på band. Safir kommer kosta 6600 CHF på länk och 6300 CHF på band.
Schyssta bilder!Speedy PRO idag på landet...
![]()
![]()
![]()
Är det bara jag som får en känsla av "kejsarens nya kläder"? Nya länken är ju ful som *****Förra vs Nya
![]()
Chronosekundens droppe har flyttat ut en bit och motvikten fått 60-talsform.Svårt att se exakt vad som skiljer tycker jag. De saker jag noterar är pushers, krona, DON-bezel och länk. Nåt mer? Ser ut att vara en liten skillnad på boett också?
Tycker de kunde gått tillbaka till 1171 länken om de vill åt ett mer vintageutseende.Är det bara jag som får en känsla av "kejsarens nya kläder"? Nya länken är ju ful som *****
Den smala mittlänken ger helt fel proportioner och ser ut som en gammal speedmaster reduced-länk eller nåt. I övrigt har jag inga synpunkter.
Eller har jag fel? Jag har, enligt min fru, ofta (alltid) fel.
Håller med. Nu hade jag förvissa blöja under 90-talets första år men jag ser ändå inte det årtiondet som vintage.Tycker de kunde gått tillbaka till 1171 länken om de vill åt ett mer vintageutseende.
Tog två snabba bilder på Sailcloth från @Royal Straps som @StarMan tipsade om.På tal om det, rätt sugen på ett band liknande detta till min 005. Som typ DSOTM eller fifty fathoms... någon som har tips på icke-OEM alternativ? Gärna i bra kvalle.
Tycker Royal Straps band är riktigt prisvärda. Synd att de inte smalnar av mot spännet bara.Tog två snabba bilder på Sailcloth från @Royal Straps som @StarMan tipsade om.
![]()
![]()
Riktigt behagligt och har hållit bra.
Där har ni även förlagan till nya sekundvisaren.
Den har egentligen inget att göra på min -69a, men den hamnade där före min tid.
Tog två snabba bilder på Sailcloth från @Royal Straps som @StarMan tipsade om.
![]()
![]()
Riktigt behagligt och har hållit bra.
Där har ni även förlagan till nya sekundvisaren.
Den har egentligen inget att göra på min -69a, men den hamnade där före min tid.
Personligen tror jag inte på nått större prisrace för 005. För att: 1. Det har tillverkats ofantliga mängder av den. 2. Inga tidigare (moderna) Speedy Pro referenser har rusat i pris när de gått ur produktion. 3. Omega är inte Rolex.
Ny video angående att speedmaster pro med 1861-kaliber är discontinued uppe. När jag plockade ut min för två veckor sedan sa Bergströms att jag plockade den näst sista vilket jag i större utsträckning vågar tro är sant.
SPEKULATION (LÄS MED STOR NYPA SALT)
- Ska bli spännande att följa prisutvecklingen på 005 ifall detta stämmer. Jag tror att vi kan vänta en någorlunda rejäl ökning på 005 på andrahandsmarknaden då:
1) det finns ytterst få klockor som konkurrerar med klockan där den står i dag (tror många är överens om att den är väldigt generöst prissatt, eller?)
2) Nya speedmaster med 3861, tror jag, kommer säljas för närmare 100´ än 50´ med alla nya uppdateringar, plus att Omega vill röra sig upmarket. Det tror jag kommer leda till att fler som vill ha en speedy kommer vända sig till den mer "prisvärda" 005, vilket allt annat lika kommer öka efterfrågan på klockan.
Jag kanske är helt ute o cyklar men jag får riktiga Sub 16610 vibbar.
Hade varit kul att få en liten diskussion kring ämnet och återigen vill jag poängtera att detta enbart är vilda gissningar. Men bidra gärna med din take på ämnet så att jag kan vidga mina vyer.![]()
Tror du har fel och känns lite som du försöker hajpa
Ny video angående att speedmaster pro med 1861-kaliber är discontinued uppe. När jag plockade ut min för två veckor sedan sa Bergströms att jag plockade den näst sista vilket jag i större utsträckning vågar tro är sant.
- Ska bli spännande att följa prisutvecklingen på 005 ifall detta stämmer. Jag tror att vi kan vänta en någorlunda rejäl ökning på 005 på andrahandsmarknaden då:
1) det finns ytterst få klockor som konkurrerar med klockan där den står i dag (tror många är överens om att den är väldigt generöst prissatt, eller?)
2) Nya speedmaster med 3861, tror jag, kommer säljas för närmare 100´ än 50´ med alla nya uppdateringar, plus att Omega vill röra sig upmarket. Det tror jag kommer leda till att fler som vill ha en speedy kommer vända sig till den mer "prisvärda" 005, vilket allt annat lika kommer öka efterfrågan på klockan.
Hade varit kul att få en liten diskussion kring ämnet och återigen vill jag poängtera att detta enbart är vilda gissningar. Men bidra gärna med din take på ämnet så att jag kan vidga mina vyer.![]()
Känns väl snarare som att nya Speedyn hamnar någonstans mellan 60-65k enligt de rykten som finns. Knappast att den skulle närma sig 100k.
Oklart då den är omärkt, men quick release har den.-Snyggt! Är det ZD’s med quick release?
Safiren listar väl 5850 CHF idag. Drygt 60 i Sverige. Så verkar inte lista enligt ren omräkning av valutakursen.Nja, enligt uppgift kommer priset för den nya speedyn landa på 5800 CHF vilket är 55 tkr.