Ny video angående att speedmaster pro med 1861-kaliber är discontinued uppe. När jag plockade ut min för två veckor sedan sa Bergströms att jag plockade den näst sista vilket jag i större utsträckning vågar tro är sant.
SPEKULATION (LÄS MED STOR NYPA SALT)
- Ska bli spännande att följa prisutvecklingen på 005 ifall detta stämmer. Jag tror att vi kan vänta en någorlunda rejäl ökning på 005 på andrahandsmarknaden då:
1) det finns ytterst få klockor som konkurrerar med klockan där den står i dag (tror många är överens om att den är väldigt generöst prissatt, eller?)
2) Nya speedmaster med 3861, tror jag, kommer säljas för närmare 100´ än 50´ med alla nya uppdateringar, plus att Omega vill röra sig upmarket. Det tror jag kommer leda till att fler som vill ha en speedy kommer vända sig till den mer "prisvärda" 005, vilket allt annat lika kommer öka efterfrågan på klockan.
Jag kanske är helt ute o cyklar men jag får riktiga Sub 16610 vibbar.
Hade varit kul att få en liten diskussion kring ämnet och återigen vill jag poängtera att detta enbart är vilda gissningar. Men bidra gärna med din take på ämnet så att jag kan vidga mina vyer.