Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
AD kan ju skicka klockanBättre att köpa från uret om det ska vara från Sverige? Bor inte nära någon ad och känns tryggt att ha 5 års garanti om den köps ny. Slipper man servicekostnad också ju.
Är också lite nojig att köpa en begagnad klocka med hesalit, med tanke på att det skulle kunna vara någon djupare repa som ej går att polera bort.
Ser så sjukt cool ut utan bezel!![]()
Colonel Kurtz hälsar!
Så bra lume som det är på seiko så skulle den ju funka utmärkt som julgransbelysningTisdag och speedyn åker på! Seikon får agera julpynt
![]()
Haha möjligen att den får agera julstjärna i granen så småningomSå bra lume som det är på seiko så skulle den ju funka utmärkt som julgransbelysning![]()
Har en omega ad i en stad som är ganska nära ändå. Där listar den 52 900 enligt deras hemsida. Hur ska man gå tillväga för att få ner priset? Hur mycket bör man kunna få ner det etc? Aldrig handlat något av den ad:n tidigare bör tilläggas.AD kan ju skicka klockanJag vet av egen erfarenhet att @ERIKSON URHANDEL skickar klockan. Dom är det självklara valet när jag köper Omega! Köper du beggad är det inte så dyrt att byta hesalitglaset hos urmakaren, vad jag förstått iaf.
![]()
Regel nr. 1, ta inte förgivet att du ska få ner priset. Speciellt inte nu när tillgången på Speedmaster verkar minska i glappet mellan den gamla och nya modellen. Nr 2. Var trevlig och ställ frågor som visar att du är intresserad av klockan och inte bara priset. 3. Ställ frågan om de kan göra något på priset ifall du slår till nu. Förvänta dig inte det men ofta kan någon rabatt ges eller att du kan få med extra band etc. Lycka till!Har en omega ad i en stad som är ganska nära ändå. Där listar den 52 900 enligt deras hemsida. Hur ska man gå tillväga för att få ner priset? Hur mycket bör man kunna få ner det etc? Aldrig handlat något av den ad:n tidigare bör tilläggas.
Passar på att njuta nu ett tag innan jag tar tag i att gå till uris och lagar.Trevlig tisdag!
![]()
Ser så sjukt cool ut utan bezel!
Kul modell! fler bilder?Nyuttagen Speedmaster. Lämpligt nog hämtade jag ut nya den på en tisdag. Glad tisdag hörrni!
En ren gissning är att du har en Constalation.Bruksanvänd ungefär 50 år(1958 - 2007).
Repigt glas.
Ej original armband.
Ej box/ask/kartong eller certifikat(ej viktigt när jag fick klockan).
Fungerar men är glapp/sliten i uppdragningsmekanismen.
Vad kan värdet vara?
Något att kosta på en renovering?
Vem kan renovera min klocka?
Vad kan det kosta?
Om det har någon betydelse så visar baksidan ett observatorium och 8 stjärnor.
Är det sant att denna klocka bars av de första astronauterna?
När mobilnätet faller och det dessutom inte längre är möjlig att köpa batterier, då tar jag fram mitt gamla armbandsur!