• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tycker de kunde gått tillbaka till 1171 länken om de vill åt ett mer vintageutseende.
De gillar extra pengar ;)

Det är ändå intressant att spekulera i hur den nya modellen påverkar priset på vintagemarknaden. Stepdial, visst - men det är inte samma ska utan tritium. DON-bezel däremot, visst är den identisk med premoon?
Även om den är mer lik så skiljer de sig på ganska många detaljer.

Var det någon som sa nr 6 ändlänkar?
41C4F900-8F75-4912-90AE-A7AA32E61EB4.jpeg

Var inne på Erikson Urhandel idag för att avmagnetisera min 005a.
Vi började diskutera den nya speedyn som ska komma. Enligt säljaren så får dom knappt någon 005a från omega idag. Dom har helt strypt tillgången i väntan på den nya.

Var inne på Erikson Urhandel idag för att avmagnetisera min 005a.
Vi började diskutera den nya speedyn som ska komma. Enligt säljaren så får dom knappt någon 005a från omega idag. Dom har helt strypt tillgången i väntan på den nya.
Hur kommer de göra med 006an, pratade ni något om den?

Nör jag resonerar med mig själv undrar jag om den kommer i ny tappning med, eller om kommer den vara kvar i nuvarande form eller om open back försvinner helt?

Kom igen ny omega, gimme some answers!

Nör jag resonerar med mig själv undrar jag om den kommer i ny tappning med, eller om kommer den vara kvar i nuvarande form eller om open back försvinner helt?

Finns ju rykten med vad som ska vara läckta bilder och specar någon sida bak i tråden. :)

Finns info om den tidligere i tråden også. Den kommer få mer eller mindre samme update som 005.

Vi pratade inte om 006an men fick känslan av att även den blir i nytappning. Vågar inte ta gift på det 😀

Nu såg jag att det redan va avhandlat 😂

Göttig trio. Dykare, kronograf och nog fan kommer du undan med Sinnen som dressare?

-Tack! Min tanke är vatten (Seiko), luft (Speedy), land (Sinn).

Jag har tyvärr ingen riktig dressare just nu.

Jag kommer skaffa en dressare framöver men den kommer jag hålla utanför denna trippel.

Jag vill inte att dressaren ska kosta mycket. Det är klockan som kommer få minst handledstid hos mig tror jag.

Jag tycker att Cartier ser stilrena ut. Jag har kollat lite på den här. Det är bara bra att den är kvarts, då gör det inte så mycket att klockan inte används regelbundet.

Ett annat allternativ som jag kan tänka mig till dressare är en vintage Seamaster.

001 hesalit, 002 safir.

Finns ju rykten med vad som ska vara läckta bilder och specar någon sida bak i tråden. :)

Finns info om den tidligere i tråden også. Den kommer få mer eller mindre samme update som 005.
Jo jag läste de sidorna och pdf men jag förstod inte att det innebar open back, trodde safir i detta sammanhang bara innebar att framglaset skulle gå att välja. På bilderna förstår man inte att det gäller open back?

Edit: jag var alldeles för snabb! Tack för att ni förtydligade, jag läste uppenbarligen inte allt!

stod att nya 006 ska få apliserad logga likt FOIS tillskillnad från dom idag som bara har loggan målad på tavlan

Någon som testat/köpt Omegas kardborresnöre? (menar inte det som ingår i lådan)

Bilagor

• 72F0AEB0-7AF0-400B-9BDF-139BF119CC8A.jpeg
    72F0AEB0-7AF0-400B-9BDF-139BF119CC8A.jpeg
    69.3 KB · Visningar: 8
-Tack! Min tanke är vatten (Seiko), luft (Speedy), land (Sinn).

Jag har tyvärr ingen riktig dressare just nu.

Jag kommer skaffa en dressare framöver men den kommer jag hålla utanför denna trippel.

Jag vill inte att dressaren ska kosta mycket. Det är klockan som kommer få minst handledstid hos mig tror jag.

Jag tycker att Cartier ser stilrena ut. Jag har kollat lite på den här. Det är bara bra att den är kvarts, då gör det inte så mycket att klockan inte används regelbundet.

Ett annat allternativ som jag kan tänka mig till dressare är en vintage Seamaster.

Vintage Seamaster tycker jag är ett bra val, speciellt 50-tals modellerna är riktigt snygga. Dock så kanske 60-tals modellerna upplevs som mer dressade.

Visst bör det vara riskfritt att handla av en handlare som varit godkänd sedan 2010 med 300+ positiva recensioner? Är riktigt sugen på att slå till nu...
Tillkommer mer kostnader än frakt förresten?
Det är säkert riskfritt men tänk på att den finns i Schweiz så moms + tull tillkommer.

Visst bör det vara riskfritt att handla av en handlare som varit godkänd sedan 2010 med 300+ positiva recensioner? Är riktigt sugen på att slå till nu...
Tillkommer mer kostnader än frakt förresten?
Som redan nämnt finns den i Schweiz. Den blir väldigt dyr, främst pga moms. Bättre att du köper den i Sverige.

Som redan nämnt finns den i Schweiz. Den blir väldigt dyr, främst pga moms. Bättre att du köper den i Sverige.
Bättre att köpa från uret om det ska vara från Sverige? Bor inte nära någon ad och känns tryggt att ha 5 års garanti om den köps ny. Slipper man servicekostnad också ju.

Är också lite nojig att köpa en begagnad klocka med hesalit, med tanke på att det skulle kunna vara någon djupare repa som ej går att polera bort.

Tillbaka
Topp