• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Varför tror ni inte samma prisinflation gäller på nya 321an? Det finns 12 på C24 runt 170 000.
Kan det vara så att 321an redan är dyr?
Båda är ju icke-limited....
Jag tror på 321an långsiktigt.
Man ska ta handlarpriser på C24 med en stor nypa salt. Högst oklart hur många av de fantasiprissatta snoopys och nya 321 som faktiakt säljs för dessa priser. Skulle gissa att det är stor prutmån
 
Tips på kvalitetsläder till speedy sökes:
Jag är lite anal och avskyr t.ex. läder från varumärken som geckota (trots att det kanske är bra grejer)? Har tittat på Hirsch samt italienska Colareb men kanske finns andra kvalitetsläder i 500-1000kr klassen? :)
Molequin ser för jäkla trevliga ut på bild iaf. Tror det var någon som hade ett 20/16 till salu här på K&S också så kan vara värt att testa.
Sen vill jag slå ett slag för Feskarns mocka. Kanske inte världens högsta kvalle men bekvämare sätt att bära speedy får man leta efter. Sen ser det inte tokigt ut med halvslitet mocka heller.

F3AFC5DF-910D-486B-8932-1496E691DEEF.jpeg

9C8DEC86-6D19-4BD9-9B20-F7FB9F6FAB9E.jpeg
 
Håller nästan med dig... Det stämmer definitivt vad gäller nya moderna substitut Daytonor med massa text på urtavlan och keramiska ringar. Men frågan är om den verkligen slår den ursprungliga riktiga Daytonan 6263. OBS bara min helt personliga åsikt 🤔
Definitivt en smaksak.
Själv har jag svårt för de dykarinspirerade knapparna på Daytona. Tycker bättre om Speedys, Autavias och Portugueses för att nämna tre.
 
Definitivt en smaksak.
Själv har jag svårt för de dykarinspirerade knapparna på Daytona. Tycker bättre om Speedys, Autavias och Portugueses för att nämna tre.
Håller med dig helt där, syftade mest på själva urtavlan där jag personligen tycker att 6263 är lite snyggare där de svarta sub tavlorna är lite mer separerade. Men som du säger. Definitivt en smaksak. :)
 
Håller med dig helt där, syftade mest på själva urtavlan där jag personligen tycker att 6263 är lite snyggare där de svarta sub tavlorna är lite mer separerade. Men som du säger. Definitivt en smaksak. :)
Jag håller med. Men det tråkiga med de gamla vackra daytona-modellerna är att de är väldigt dyra. Svårt att njuta av dem då. Men det är väl och subjektivt.
 
Håller nästan med dig... Det stämmer definitivt vad gäller nya moderna substitut Daytonor med massa text på urtavlan och keramiska ringar. Men frågan är om den verkligen slår den ursprungliga riktiga Daytonan 6263. OBS bara min helt personliga åsikt 🤔
Jag håller med. Men det tråkiga med de gamla vackra daytona-modellerna är att de är väldigt dyra. Svårt att njuta av dem då. Men det är väl och subjektivt.
 
Har precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då:).

det jag undrar är hur ni brukar förvara era klockor? Såg företaget the watch stand och deras produkter som säljer ställ för flera tusen, känns rätt ovärt. Har ni några andra schyssta förslag mottager jag dessa tacksamt :).
 
Har precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då:).

det jag undrar är hur ni brukar förvara era klockor? Såg företaget the watch stand och deras produkter som säljer ställ för flera tusen, känns rätt ovärt. Har ni några andra schyssta förslag mottager jag dessa tacksamt :).
På armen :woot:
 
Har precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då:).

det jag undrar är hur ni brukar förvara era klockor? Såg företaget the watch stand och deras produkter som säljer ställ för flera tusen, känns rätt ovärt. Har ni några andra schyssta förslag mottager jag dessa tacksamt :).
Jag förvarar min klockor i en klockbox. Inget märkvärdigt, bara en helt vanlig enkel billig modell.
 
  • Like
Reactions: Alx
Har precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då:).

det jag undrar är hur ni brukar förvara era klockor? Såg företaget the watch stand och deras produkter som säljer ställ för flera tusen, känns rätt ovärt. Har ni några andra schyssta förslag mottager jag dessa tacksamt :).

Jag brukar lägga undan den klocka/de klockor som jag roterar mellan på en hemmagjord klock- och smyckesbricka med inspiration från den här tråden:


20190706_163326.jpg
 
Har precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då:).

det jag undrar är hur ni brukar förvara era klockor? Såg företaget the watch stand och deras produkter som säljer ställ för flera tusen, känns rätt ovärt. Har ni några andra schyssta förslag mottager jag dessa tacksamt :).
Jag har en sån här och en helt vanlig simpel klocklåda.
IMG_20201222_212720__01.jpg
 
Har precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då:).

det jag undrar är hur ni brukar förvara era klockor? Såg företaget the watch stand och deras produkter som säljer ställ för flera tusen, känns rätt ovärt. Har ni några andra schyssta förslag mottager jag dessa tacksamt :).
Jeg har en sånn her rulle + en enkel winder som jeg bruker ha en av klokkene i. Rullen er nok eg av de beste kjöpene jeg har gjort 🙂
86C1B60D-D7CB-4B21-B58F-04E5398098DA.jpeg
EBABDE3A-C5BE-425C-B5EF-895884F9BA6A.jpeg
D2901746-DCA2-4CDE-AAAF-099677FA16D8.jpeg
FC99920E-D99F-4C99-8DF9-A5C6B71EB1DF.jpeg
 
Tillbaka
Topp