HM80
Basic
Tack.men det är samma problem varje dag en speedy ska användas, vilken av dom? snacka om I-landsproblem
![]()
en på varje arm, problemet löst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack.men det är samma problem varje dag en speedy ska användas, vilken av dom? snacka om I-landsproblem
![]()
Inte sunt någonstans. Det vore trevligt om Speedmastern inte hypas upp alltför mycket.Är detta sunt?
Låg tre stycken på chrono24 igår nu är en såld, den från Tyskland för strax över 200 tusen
Sök armbandsur (chrono24.se)
Varför tror ni inte samma prisinflation gäller på nya 321an? Det finns 12 på C24 runt 170 000.Inte sunt någonstans. Det vore trevligt om Speedmastern inte hypas upp alltför mycket.
Man ska ta handlarpriser på C24 med en stor nypa salt. Högst oklart hur många av de fantasiprissatta snoopys och nya 321 som faktiakt säljs för dessa priser. Skulle gissa att det är stor prutmånVarför tror ni inte samma prisinflation gäller på nya 321an? Det finns 12 på C24 runt 170 000.
Kan det vara så att 321an redan är dyr?
Båda är ju icke-limited....
Jag tror på 321an långsiktigt.
Molequin ser för jäkla trevliga ut på bild iaf. Tror det var någon som hade ett 20/16 till salu här på K&S också så kan vara värt att testa.Tips på kvalitetsläder till speedy sökes:
Jag är lite anal och avskyr t.ex. läder från varumärken som geckota (trots att det kanske är bra grejer)? Har tittat på Hirsch samt italienska Colareb men kanske finns andra kvalitetsläder i 500-1000kr klassen?![]()
Håller med, den är finast. Och skulle funka som vardagsklocka. Finns för strax över 50 000kr i Japan, nya, ser ut som de slumpas bort nu när det inte blir ett OS. En SAS eurobonuspoängsresa när Covid släpper...Visste inte att de hade justerbart clasp. Min favorit av de fem är den röda som har en riktigt snygg struktur på tavlan.
![]()
Gillar det svart-vita! Vad heter modellen/ref?Får hänga lite i denna tråd med denna skönhet. Min från start. Många andra klockor som fått uppmärksamhet de senaste 3åren, men när den kommer på är det magi. Och så måste jag läsa ikapp sjukt många sidor. Ha en härligt avslutning på ST.
![]()
Gillar det svart-vita! Vad heter modellen/ref?
3569.31.00 Speedmaster Professional Apollo 11 35th Anniversary. 3.500 exemplar släpptes år 2004. |
Snygg som fan! Hellre än en Daytona![]()
Definitivt en smaksak.Håller nästan med dig... Det stämmer definitivt vad gäller nya moderna substitut Daytonor med massa text på urtavlan och keramiska ringar. Men frågan är om den verkligen slår den ursprungliga riktiga Daytonan 6263. OBS bara min helt personliga åsikt![]()
Håller med dig helt där, syftade mest på själva urtavlan där jag personligen tycker att 6263 är lite snyggare där de svarta sub tavlorna är lite mer separerade. Men som du säger. Definitivt en smaksak.Definitivt en smaksak.
Själv har jag svårt för de dykarinspirerade knapparna på Daytona. Tycker bättre om Speedys, Autavias och Portugueses för att nämna tre.
Jag håller med. Men det tråkiga med de gamla vackra daytona-modellerna är att de är väldigt dyra. Svårt att njuta av dem då. Men det är väl och subjektivt.Håller med dig helt där, syftade mest på själva urtavlan där jag personligen tycker att 6263 är lite snyggare där de svarta sub tavlorna är lite mer separerade. Men som du säger. Definitivt en smaksak.![]()
Jag håller med. Men det tråkiga med de gamla vackra daytona-modellerna är att de är väldigt dyra. Svårt att njuta av dem då. Men det är väl och subjektivt.Håller nästan med dig... Det stämmer definitivt vad gäller nya moderna substitut Daytonor med massa text på urtavlan och keramiska ringar. Men frågan är om den verkligen slår den ursprungliga riktiga Daytonan 6263. OBS bara min helt personliga åsikt![]()
Bara för att det är nyår så kan jag bjuda på en OT bild (hoppas på att inte bli utesluten från gruppen)Jag håller med. Men det tråkiga med de gamla vackra daytona-modellerna är att de är väldigt dyra. Svårt att njuta av dem då. Men det är väl och subjektivt.
På armenHar precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då.
det jag undrar är hur ni brukar förvara era klockor? Såg företaget the watch stand och deras produkter som säljer ställ för flera tusen, känns rätt ovärt. Har ni några andra schyssta förslag mottager jag dessa tacksamt.
Jag förvarar min klockor i en klockbox. Inget märkvärdigt, bara en helt vanlig enkel billig modell.Har precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då.
det jag undrar är hur ni brukar förvara era klockor? Såg företaget the watch stand och deras produkter som säljer ställ för flera tusen, känns rätt ovärt. Har ni några andra schyssta förslag mottager jag dessa tacksamt.
Alla samtidigt??På armen![]()
Har precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då.
Du har en poängAlla samtidigt??![]()
Ja det kanske är bästa alternativet. Får bara försöka hitta en bra plats för detJag förvarar min klockor i en klockbox. Inget märkvärdigt, bara en helt vanlig enkel billig modell.
Eller Minervas variant på vajoux 72. Den som använts mycket av militären i Sverige.Definitivt en smaksak.
Själv har jag svårt för de dykarinspirerade knapparna på Daytona. Tycker bättre om Speedys, Autavias och Portugueses för att nämna tre.
Mycket fin @perhog, stort grattis till den. Du har en fin samling av klockor. Kul att se.Bara för att det är nyår så kan jag bjuda på en OT bild (hoppas på att inte bli utesluten från gruppen)
![]()
Jag har en sån här och en helt vanlig simpel klocklåda.Har precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då.
Jeg har en sånn her rulle + en enkel winder som jeg bruker ha en av klokkene i. Rullen er nok eg av de beste kjöpene jeg har gjortHar precis införskaffat min första speedmaster. Otroligt nöjd hittills! Hör väl till att man är här inne och vevar då.