Tannedanne
Basic
Så fin!Bara för att det är nyår så kan jag bjuda på en OT bild (hoppas på att inte bli utesluten från gruppen)
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så fin!Bara för att det är nyår så kan jag bjuda på en OT bild (hoppas på att inte bli utesluten från gruppen)
![]()
Eller Minervas variant på vajoux 72. Den som använts mycket av militären i Sverige.
Vist är den. Har haft förmånen att njuta av den i 41 år. Numera används den bara vid speciella tillfällen.Så fin!
Min årsklocka maoVist är den. Har haft förmånen att njuta av den i 41 år. Numera används den bara vid speciella tillfällen.![]()
Den trion på första bilden e inte å leka med! Jävlar, allt man behöver i klockväg juJeg har en sånn her rulle + en enkel winder som jeg bruker ha en av klokkene i. Rullen er nok eg av de beste kjöpene jeg har gjort
![]()
![]()
![]()
![]()
Den såg käck ut. Var hittar man en sådan?Jeg har en sånn her rulle + en enkel winder som jeg bruker ha en av klokkene i. Rullen er nok eg av de beste kjöpene jeg har gjort
![]()
![]()
![]()
![]()
Den här tråden har verkligen fått upp mina ögon för speedy!Gott nytt speedyvänner!
![]()
Må faktisk holde med om det även om Paneraien tyvärr ble solgt for en stund siden. Tre veldig bra klokker som funker til alt. Speedyn og Explorern er fortsatt kvar dock så forsöker finne er bra erstatter til Paneraien. Alternativene nå er en Glashütte PanoMaticLunar eller en Hublot Classic Fusion (blå keramisk eller titan),men klarer ikke helt å bestemme megDen trion på första bilden e inte å leka med! Jävlar, allt man behöver i klockväg ju![]()
Den er riktigt bra så anbefalesDen såg käck ut. Var hittar man en sådan?
Om man ska vänta in den nya modellen eller ej beror nog mest på hur mycket man uppskattar uppdateringarna som gjorts. Det finns en genomgång av den nya modellen några sidor bak i tråden men skillnaderna syns bland annat i ny design på länken och DON-bezel.Jag har ett visst intresse av att införskaffa mig en Omega Speedmaster Hesalit, men om jag har förstått informationen korrekt så kommer där släppas en ny Speedmaster-modell under början av 2021? Då är min fråga om det är värt att vänta på den nya modellen eller det är lika bra att slå till på den nuvarande?
Jag förstår att frågan kommer bli subjektivt besvarad men det är lite det jag är ute efter för att veta hur ni tänker
Härlig tråd!
Om man ska vänta in den nya modellen eller ej beror nog mest på hur mycket man uppskattar uppdateringarna som gjorts. Det finns en genomgång av den nya modellen några sidor bak i tråden men skillnaderna syns bland annat i ny design på länken och DON-bezel.
@Bjornj skrev i tråden häromdagen att listpris på den nya modellen kommer att bli 67k. I så fall finns det ju lite pengar att spara om man inte tycker om förändringarna som gjorts till den nya modellen
Oavsett vilken är Speedyn en mycket trevlig klocka!
@Derix kanske kan bidra?Någon som använder följande länk och kan dela med sig av lite bilder?
![]()
Forstner Flat Link Bracelet for the Omega Speedmaster
Forstner's Take on the Flat Link Bracelet The flat link bracelet was, in our view, one of the most beautifully designed, and comfortable, bracelets ever offered for the Speedmaster. Its links were thin, so as to not overpower the watch with which it was paired. It was stretchy, so it remained...www.forstnerbands.co.uk
Jag har den på båda mina Speedmasters. Mycket nöjd!Någon som använder följande länk och kan dela med sig av lite bilder?
![]()
Forstner Flat Link Bracelet for the Omega Speedmaster
Forstner's Take on the Flat Link Bracelet The flat link bracelet was, in our view, one of the most beautifully designed, and comfortable, bracelets ever offered for the Speedmaster. Its links were thin, so as to not overpower the watch with which it was paired. It was stretchy, so it remained...www.forstnerbands.co.uk
Jag har tittat på din bild lite för många gånger. Det är inte för hummern, även om den ser god ut!Gott nytt speedyvänner!
![]()
Visst är dom förföriska pandorna?Jag har tittat på din bild lite för många gånger. Det är inte för hummern, även om den ser god ut!