• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Mycket passande att denna dök upp i brevlådan på en tisdag :)
2B3EE1A3-9FCA-4D3D-8112-1AD1DE9F30A9.jpeg
Grattis! Saknar klubben 😫
 
  • Like
Reactions: Efe
Nu är man, dagen till ära, återigen med Speedy Pro (.005) och åter medlem i klubben.

Denna blir den tredje så man kan ju fråga sig varför jag öht sålt tidigare.

Tror den måste stanna denna gång för den är bara så jävla bra.


Slängde på läderarmband det första jag gjorde:
2A33EF30-669D-49FF-BC47-47812ABF383D.jpeg
 
Kom ett efterlängtat brev idag, äntligen!😊 Tog väl bara ca 7 veckor😒
Skitsamma nu är äntligen länken här och på plats, var inte lätt att få dit ändlänkarna! Tight som satan men de sitter där också, inget spel alls👍
IMG_20210105_175731.jpg

IMG_20210105_183118.jpg
IMG_20210105_223549.jpg
IMG_20210105_223604.jpg

Det var alltså en uncle seiko flatlink polerad, får be om ursäkt för dåliga bilder i mörkret.
Efter att ha använt orginal länken nu ett bra tag som är rätt rejäl med tyngd i till denna så är första känslan... mehh. Väger ingenting, rasslig, inte jätteskön och tyvärr kommer jag att tänka på en billigare casio med länk. Hmm ingen bra första känsla alltså men jag tycker den är väldigt snygg och klockan bärs mindre vilket jag störde mig på med orginal länken eftersom den gjorde att klockan bars större. Det skall också sägas att jag har knappt haft på mig klockan, knappt en timme och ingen större erfarenhet av vintage länkar så svårt att ens uttala sig redan nu. Imorgon blir det speedy hela dagen så då lär man säkerligen ha ändrat uppfattning till det bättre 😊👍

Hoppas ni har haft en snabb tisdag🚀

#speedytuesday
 
Kom ett efterlängtat brev idag, äntligen!😊 Tog väl bara ca 7 veckor😒
Skitsamma nu är äntligen länken här och på plats, var inte lätt att få dit ändlänkarna! Tight som satan men de sitter där också, inget spel alls👍
IMG_20210105_175731.jpg

IMG_20210105_183118.jpg
IMG_20210105_223549.jpg
IMG_20210105_223604.jpg

Det var alltså en uncle seiko flatlink polerad, får be om ursäkt för dåliga bilder i mörkret.
Efter att ha använt orginal länken nu ett bra tag som är rätt rejäl med tyngd i till denna så är första känslan... mehh. Väger ingenting, rasslig, inte jätteskön och tyvärr kommer jag att tänka på en billigare casio med länk. Hmm ingen bra första känsla alltså men jag tycker den är väldigt snygg och klockan bärs mindre vilket jag störde mig på med orginal länken eftersom den gjorde att klockan bars större. Det skall också sägas att jag har knappt haft på mig klockan, knappt en timme och ingen större erfarenhet av vintage länkar så svårt att ens uttala sig redan nu. Imorgon blir det speedy hela dagen så då lär man säkerligen ha ändrat uppfattning till det bättre 😊👍

Hoppas ni har haft en snabb tisdag🚀

#speedytuesday
grattis. snyggt som tusan 👍 :)
 
Så här skriver Hondikee om nya kalibern "Functionally speaking, one difference owners will notice right away is that the caliber 3861 has a stop seconds (hacking) feature; the first Moonwatch caliber to do so. " Nu slår jag in öppna dörrar men menar de att sekundvisaren hackar, som en kvartsklocka alltså?

-Hmmm hack-funktionen är en bra uppgradering. Det skulle man vilja ha🤔 Plötsligt känns .005:an som en vintage referens 😂
 
-Hmmm hack-funktionen är en bra uppgradering. Det skulle man vilja ha🤔 Plötsligt känns .005:an som en vintage referens 😂
Helt klart är det så. Omega har klippt sista navelsträngen med den ursprungliga månklockan. Det var ingen master kronometer som landade på månen. Nya modellen är otroligt fin och har uppgraderats till en högre standard. Men 005 är den sista av det ursprungliga arvet. Det är som med mercedes, man kan inte göra sig av med gamla 107 modellen som är njutbar på helger i solsken men till den grå vardagen i regn och rusk blir det en mycket modernare variant. :)
 
Kul med ny speedy. Flera attribut som jag gillade men länken, meh. Tycker den känns 90-tal och tror man inte ska döma lysmassan på enbart produktbilder.
 
Kom ett efterlängtat brev idag, äntligen!😊 Tog väl bara ca 7 veckor😒
Skitsamma nu är äntligen länken här och på plats, var inte lätt att få dit ändlänkarna! Tight som satan men de sitter där också, inget spel alls👍
IMG_20210105_175731.jpg

IMG_20210105_183118.jpg
IMG_20210105_223549.jpg
IMG_20210105_223604.jpg

Det var alltså en uncle seiko flatlink polerad, får be om ursäkt för dåliga bilder i mörkret.
Efter att ha använt orginal länken nu ett bra tag som är rätt rejäl med tyngd i till denna så är första känslan... mehh. Väger ingenting, rasslig, inte jätteskön och tyvärr kommer jag att tänka på en billigare casio med länk. Hmm ingen bra första känsla alltså men jag tycker den är väldigt snygg och klockan bärs mindre vilket jag störde mig på med orginal länken eftersom den gjorde att klockan bars större. Det skall också sägas att jag har knappt haft på mig klockan, knappt en timme och ingen större erfarenhet av vintage länkar så svårt att ens uttala sig redan nu. Imorgon blir det speedy hela dagen så då lär man säkerligen ha ändrat uppfattning till det bättre 😊👍

Hoppas ni har haft en snabb tisdag🚀

#speedytuesday
Exakt så kände jag med 1171. Men sen hände något 😅
 
Verkar dock inte vara ringar i subdials på ref med safirglas... men då AML som redan påpekat. Hesalite och ringar i subdials > AML i min bok.

Jag får nästan lite bilvibbar av spännet. Tänker slitytan på ett gammalt bias-ply däck eller rakskurna slicks.

/J

rättelse: även safir verkar ha ringar i subdials - se @MHammar post längre ner
/J
 
Senast ändrad:
Kom ett efterlängtat brev idag, äntligen!😊 Tog väl bara ca 7 veckor😒
Skitsamma nu är äntligen länken här och på plats, var inte lätt att få dit ändlänkarna! Tight som satan men de sitter där också, inget spel alls👍
IMG_20210105_175731.jpg

IMG_20210105_183118.jpg
IMG_20210105_223549.jpg
IMG_20210105_223604.jpg

Det var alltså en uncle seiko flatlink polerad, får be om ursäkt för dåliga bilder i mörkret.
Efter att ha använt orginal länken nu ett bra tag som är rätt rejäl med tyngd i till denna så är första känslan... mehh. Väger ingenting, rasslig, inte jätteskön och tyvärr kommer jag att tänka på en billigare casio med länk. Hmm ingen bra första känsla alltså men jag tycker den är väldigt snygg och klockan bärs mindre vilket jag störde mig på med orginal länken eftersom den gjorde att klockan bars större. Det skall också sägas att jag har knappt haft på mig klockan, knappt en timme och ingen större erfarenhet av vintage länkar så svårt att ens uttala sig redan nu. Imorgon blir det speedy hela dagen så då lär man säkerligen ha ändrat uppfattning till det bättre 😊👍

Hoppas ni har haft en snabb tisdag🚀

#speedytuesday
Du får gärna recensera känslan om några dagar! Lade en beställning igår på likadan US1035 polerad/borstad men lär väl dröja innan den dyker upp. Är också nyfiken på hur de polerade partierna känns tillsammans med resten av klockan och hur bekväm länken är.

Den ser vass ut!

Har vant mig vid rasslet från 5-siffriga rolexlänkar så hoppas att kontrasten inte är så stor. Hade en PO innan och den länken var ju massiv i jämförelse, kan tänka att skillnaden mellan en sån och en lättviktslänk blir stor.
 
Tillbaka
Topp