Tråden är till för att ställa frågor och få svar. Lycka till med Speedy köpetTack för din tid! Nu har jag lite bättre koll!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tråden är till för att ställa frågor och få svar. Lycka till med Speedy köpetTack för din tid! Nu har jag lite bättre koll!
Grattis! Saknar klubbenMycket passande att denna dök upp i brevlådan på en tisdag![]()
![]()
Jamen äntligen!!! sparar man 200 pix på frakten när de är dags för flippScreenshotade den nya boxen från Omegas instagram.
Kanske blir medlem i klubben under kommande år igen
![]()
Klart du ska behålla den här gången. GrattisNu är man, dagen till ära, återigen med Speedy Pro (.005) och åter medlem i klubben.
Denna blir den tredje så man kan ju fråga sig varför jag öht sålt tidigare.
Tror den måste stanna denna gång för den är bara så jävla bra.
Slängde på läderarmband det första jag gjorde:![]()
Hehe, ja som en fin manchester klockan 2 minuter efter liftöppningVetifan asså men detta känns inte ok. finns de nåt arv bak i tiden jag missat?
Nya officiella WIS ordet för claspen blir "pistad Clasp" ⛷ approved by @Chuck!
grattis. snyggt som tusanKom ett efterlängtat brev idag, äntligen!Tog väl bara ca 7 veckor
Skitsamma nu är äntligen länken här och på plats, var inte lätt att få dit ändlänkarna! Tight som satan men de sitter där också, inget spel alls
![]()
![]()
![]()
![]()
Det var alltså en uncle seiko flatlink polerad, får be om ursäkt för dåliga bilder i mörkret.
Efter att ha använt orginal länken nu ett bra tag som är rätt rejäl med tyngd i till denna så är första känslan... mehh. Väger ingenting, rasslig, inte jätteskön och tyvärr kommer jag att tänka på en billigare casio med länk. Hmm ingen bra första känsla alltså men jag tycker den är väldigt snygg och klockan bärs mindre vilket jag störde mig på med orginal länken eftersom den gjorde att klockan bars större. Det skall också sägas att jag har knappt haft på mig klockan, knappt en timme och ingen större erfarenhet av vintage länkar så svårt att ens uttala sig redan nu. Imorgon blir det speedy hela dagen så då lär man säkerligen ha ändrat uppfattning till det bättre
Hoppas ni har haft en snabb tisdag
#speedytuesday
Så här skriver Hondikee om nya kalibern "Functionally speaking, one difference owners will notice right away is that the caliber 3861 has a stop seconds (hacking) feature; the first Moonwatch caliber to do so. " Nu slår jag in öppna dörrar men menar de att sekundvisaren hackar, som en kvartsklocka alltså?
Helt klart är det så. Omega har klippt sista navelsträngen med den ursprungliga månklockan. Det var ingen master kronometer som landade på månen. Nya modellen är otroligt fin och har uppgraderats till en högre standard. Men 005 är den sista av det ursprungliga arvet. Det är som med mercedes, man kan inte göra sig av med gamla 107 modellen som är njutbar på helger i solsken men till den grå vardagen i regn och rusk blir det en mycket modernare variant.-Hmmm hack-funktionen är en bra uppgradering. Det skulle man vilja haPlötsligt känns .005:an som en vintage referens
![]()
Ser åxå smakfulla ringar, ett snäpp upp i kvaliténSer jag ringar i subdialsen eller är det ett önsketänkande från min sida?
(001 med tygband)
![]()
Har inte 005 ringar i subdials?Ser jag ringar i subdialsen eller är det ett önsketänkande från min sida?
(001 med tygband)
![]()
Tyvärr inteHar inte 005 ringar i subdials?
Tur man har en äldre då...Tyvärr inte
Instämmer! Länken var riktigt trött tidigare IMO. Hoppas denna bärs skönare.Inte varit ett fan av moderna Speedys tidigare men satan vad jag tycker detta släpp var bra. Länken och claspen är helt klockrena. Stört mig otroligt mkt på att t ex 005 haft så klossigt spänne.
Exakt så kände jag med 1171. Men sen hände någotKom ett efterlängtat brev idag, äntligen!Tog väl bara ca 7 veckor
Skitsamma nu är äntligen länken här och på plats, var inte lätt att få dit ändlänkarna! Tight som satan men de sitter där också, inget spel alls
![]()
![]()
![]()
![]()
Det var alltså en uncle seiko flatlink polerad, får be om ursäkt för dåliga bilder i mörkret.
Efter att ha använt orginal länken nu ett bra tag som är rätt rejäl med tyngd i till denna så är första känslan... mehh. Väger ingenting, rasslig, inte jätteskön och tyvärr kommer jag att tänka på en billigare casio med länk. Hmm ingen bra första känsla alltså men jag tycker den är väldigt snygg och klockan bärs mindre vilket jag störde mig på med orginal länken eftersom den gjorde att klockan bars större. Det skall också sägas att jag har knappt haft på mig klockan, knappt en timme och ingen större erfarenhet av vintage länkar så svårt att ens uttala sig redan nu. Imorgon blir det speedy hela dagen så då lär man säkerligen ha ändrat uppfattning till det bättre
#speedytuesday
Medföljande läderstronk på nya varianten måste väl ses som en klar försämring vs gamla varianten.
Plötsligt såg claspen riktigt bra ut!Hodinkee med några live-bilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eller hur! Riktigt läckerPlötsligt såg claspen riktigt bra ut!![]()
Håller med, var tveksam till claspen på produktbilderna men på Hodinkees bild framgår avsmalningen på länken och det ser riktigt bra utEller hur! Riktigt läcker![]()
Visst är länken snygg!grattis. snyggt som tusan![]()
![]()
Känns redan mycket bättre idag, kan bli riktigt bra det härExakt så kände jag med 1171. Men sen hände något![]()
Du får gärna recensera känslan om några dagar! Lade en beställning igår på likadan US1035 polerad/borstad men lär väl dröja innan den dyker upp. Är också nyfiken på hur de polerade partierna känns tillsammans med resten av klockan och hur bekväm länken är.Kom ett efterlängtat brev idag, äntligen!Tog väl bara ca 7 veckor
![]()
![]()
![]()
![]()
#speedytuesday