• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Kul att Omega gör något nytt. Priset kan man tycka vad man vill om, de är ju fortfarande långt under andra varumärken.

Jag håller helt med dig. Jag tänkte, likt säkerligen många av oss här inne att det var ett riktigt kap att kunna plocka upp en Moonwatch i fullset och kanonskick för ca 30k bara för ett par år sen. Det går att säga en massa saker om vilka felsteg Omega har tagit med för många varianter av diverse modeller men det är trots allt Omega, det är en av de absolut mest ikoniska klockorna som finns (där de andra kandidaterna allt som oftast säljs för helt andra summor), Moonwatch är väldigt sann sitt original utan att vara en kopia och den är för tusan en manuell kronograf som inte växer på träd idag. Det är tydligt vad Omega håller på med. De siktar uppåt och gör mer och mer bra grejer och de lyfter premiumkänslan med bland annat urverk som är både en och två nivåer upp. Du kan fortfarande plocka upp en begagnad i bra skick för under 40k. Det är i sammanhanget och för vad du får bra. Är man sugen så är det bara att försöka plocka upp en för det är knappast en vild gissning att priset kommer fortsätta att stiga.
 
Ha en snabb tisdag vänner.
Schpeeedy.jpg
 
Snackas ju om att man ska säkra lite kapital i guld.
Certifikat i all ära, men kraschar ekonomiska systemet så är det ju i fysisk form man vill ha det, och då är det ju roligast att ha det runt handleden! ;)
sen är väl frågan hur mycket övrigt skit omega blandat in i den guldlegeringen

nej men den svarta var riktigt cool!
sybd bara att roseguld är för damer:hilarious:
 
Nån som vet om boxen fortfarande kommer vara så groteskt stor?
Stora Moonwatch-boxen är inte längre kvar. Den nya är i storlek med trälådorna man får med exempelvis FOIS. Dock är det fortfarande samma stil, alltså svart tygbox med metallspännen. Vad som händer med tillbehören som lupp och extra armband vet jag dock inte.
 
Intressant med ny Moonwatch, men det var väntat att den skulle ta över 3861-urverket. Step-dial och DON är mycket trevligt, men är också skeptisk till nya armbandet och framför allt spännet. Finns ju som tidigare nämnt risk att DNN blir populär igen om x antal år.

  • FOIS är ur produktion. Är en ny version med 3861-verket att vänta?
  • Stora Moonwatch-boxen är borta. Hänger alla tillbehör med ändå?

För övrigt är jag glad över att jag köpte mig en .005:a våren 2019.
 
Diversifiering.
Tror Omega känt att skillnaden mellan 005 och 006 varit för liten och ville sära lite på dem.
Rimligt. Personligen föredrar jag Hesalite, och skulle av naturliga skäl vilja haft AML på den också. Tycker dock display-case och safirglas har sina tydliga fördelar och bör vara tillräckligt starka försäljningsargument för 006:an.
 
Jag måste säga att jag gillar uppdateringen utan att vara en speedy-nörd! Tycker fortfarande 1171-länken är snyggare men den går ju att skaffa ändå. Vad jag däremot skulle vilja se är en rackare i gulguld också, känns deppigt att de väljer bort den bästa typen av guld. Det kanske dyker upp något riktigt härligt med stentavla som Seamastrarna i ädelmetall fick?! :woot:
 
Spännet är ju skitsnyggt!

Jag trodde jag var ensam om att tycka det. Kul att vi är två tappra åtminstone ;) För mig har minuset med Speedyn varit länken och spännet. Jag tycker inte länken är optimal nu heller men det är bättre. Hade gärna sett 1171tänk eller helst big block-tänk, vore magiskt. Spännet är enligt mig inte bara mycket bättre utan riktigt bra. Ballt och cleant i sin enkelhet!
 
img-SPMoonwatchCal3861-don_4.jpg

Samtidigt som jag gillar att Omega flirtar med vintagenördarna med "Dot over ninety" så är det otroligt fånigt - det är ju knappast så att klockan ser bättre eller annorlunda ut på grund av att punkten sitter på ett annat ställe.
omega har ju gjort en hel del konstigheter på sistonde som när man trasha dom dära limoterade speedysarna när man släppte den vita pandan, blåa pandan och den svarta med gulddetaljer som osklockor inför tokyo
 
Tillbaka
Topp