• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Börjat kolla så smått på en "panda" med automatiskt urverk. Finns någon här som har en? Ett visst "villbehöver" begär har börjat växa...😉. Dom jag tänker på är 323.30.40.40.02.001 alt. 323.30.40.40.04.001. Verkar anonyma här, kanske inte så eftersökta?
..02 är limiterad, men inte 04 väl?
Båda är delikata, smaken är som baken, men vinner inte 04.001 som sticker ut lite mer i längden?
02:
20210115_221218.jpg

04:
1250_001_front.jpg
Svarta datumhjulet och stepsubdial stör intrycket på 02an lite tycker jag.
04an är ju riktigt ball!
 

Mono

Breitling
Börjar dyka upp många nya speedmaster unboxningar nu. Någon som sett om det testats att flytta nya länken till den föregående modellen?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor

Mono

Breitling
Det funkar enligt Fratello watches
Se där, tack för det! Hade gärna sett någon fler bild eller video på vad han menar med: "There’s a little ‘lip’ or ‘notch’ on the end link, which might need a bit of filing to get a 100% tight fit (I didn’t do so, of course, so you see a little gap between the end piece and the case)."

Undrar om det går att sälja 005 länken nu efter detta släpp om man ska försöka uppgradera :rolleyes:

Frattellos bild på mixen nedan.

Speedmaster357050newbracelet-1.jpg
 

DDraper

Omega
Se där, tack för det! Hade gärna sett någon fler bild eller video på vad han menar med: "There’s a little ‘lip’ or ‘notch’ on the end link, which might need a bit of filing to get a 100% tight fit (I didn’t do so, of course, so you see a little gap between the end piece and the case)."

Undrar om det går att sälja 005 länken nu efter detta släpp om man ska försöka uppgradera :rolleyes:

Frattellos bild på mixen nedan.

Speedmaster357050newbracelet-1.jpg
Varit sugen på just detta sen nya kom. Skönt att det funkar. Någon med koll vad det kan kosta att köpa loss länken?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jodå...
Och en del instant flipps med 🤣
 

Mono

Breitling
Och en del instant flipps med 🤣
Hittade hans andra tråd där han testar länkbytet med. Tycker det ser bra ut och förstår fortfarande inte vilket ”gap” fratello syftar på?

 

Odde

Breitling
Uppdateringen har helt krossat min inköpsplan (som var en beggad hesalite sandwich 3572.50). Nu känner jag mig uppmuntrad, taggad och nästan tvingad att köpa en ny Hesalite istället. :) Jag som aldrig köpt en ny klocka... hell, jag aldrig köpt en riktigt fin klocka... Hur gör man? Kan man hitta nån som släpper den med rabatt nu när den är ny? Hur länge tror ni man får vänta? Ni som kan... snälla hjälp denna newbie. :) Tack.
 

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Uppdateringen har helt krossat min inköpsplan (som var en beggad hesalite sandwich 3572.50). Nu känner jag mig uppmuntrad, taggad och nästan tvingad att köpa en ny Hesalite istället. :) Jag som aldrig köpt en ny klocka... hell, jag aldrig köpt en riktigt fin klocka... Hur gör man? Kan man hitta nån som släpper den med rabatt nu när den är ny? Hur länge tror ni man får vänta? Ni som kan... snälla hjälp denna newbie. :) Tack.
Den kommer väl först till vår/sommar hos ad och då kan det nog vara svårt att få rabatt men kan du vänta ytterligare ett år så kan du nog få rabatt. Om inte folk tröttnar och säljer av fort då kan du nog få en nästan ny till ett lite rabatterat pris :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Uppdateringen har helt krossat min inköpsplan (som var en beggad hesalite sandwich 3572.50). Nu känner jag mig uppmuntrad, taggad och nästan tvingad att köpa en ny Hesalite istället. :) Jag som aldrig köpt en ny klocka... hell, jag aldrig köpt en riktigt fin klocka... Hur gör man? Kan man hitta nån som släpper den med rabatt nu när den är ny? Hur länge tror ni man får vänta? Ni som kan... snälla hjälp denna newbie. :) Tack.
Klart du ska ha en ny speedy! Börja med att mejla runt lite till olika säljare, och berätta att du är intresserad och av vilken modell.

Rabatt är säkert inga problem. En vän till mig gjorde som jag skrivit ovan, och blev direkt erbjuden den nya med en rabatt på ungefär 15%. Så inte omöjligt alltså!

Lycka till 👍🏼
 
Topp