• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Det är ju nästan tisdag...trevlig måndag!
IMG_0184.JPG

Angående band,

Är det någon i tråden som har ett bra tips på ett kroko-band (alt. Kroko-präglat läder) 20-16 som ligger så nära utseendemässigt som möjligt till original-bandet till generation .005/.006? Tycker 5,300kr för original-bandet är väl tilltaget.
B423F762-0872-439E-81C3-D126C8504FB1.jpeg

Edit: Hirsch London svart, alligator 2500kr, är det så nära man kommer?

Senast ändrad:
Angående band,

Är det någon i tråden som har ett bra tips på ett kroko-band (alt. Kroko-präglat läder) 20-16 som ligger så nära utseendemässigt som möjligt till original-bandet till generation .005/.006? Tycker 5,300kr för original-bandet är väl tilltaget.

Jag vet inte, men ett jävligt snyggt band är det! Man kan ju komplettera med ett omega-spänne också om man känner för det.

Blev ju lite tokigt nu när de valde att uppdatera speedyn lagom till jag tänkt köpa den ”gamla” varianten. Men man ska väl stå fast vid sitt beslut? ;-)

Är det någon som har tips på någon butik (gärna inom rimligt avstånd från huvudstaden) som fortfarande kan ha 005/006 kvar?

Blev ju lite tokigt nu när de valde att uppdatera speedyn lagom till jag tänkt köpa den ”gamla” varianten. Men man ska väl stå fast vid sitt beslut? ;-)

Är det någon som har tips på någon butik (gärna inom rimligt avstånd från huvudstaden) som fortfarande kan ha 005/006 kvar?
Detta har blivit diskuterat flitigt på tidigare sidor och det finns både för- och nackdelar med båda versionerna. Om du är inställt på 005:an tycker jag inte du behöver oroa dig att du går "miste" om uppdateringen.

Om du kan tänka dig att betala 25-30.000 kr extra för uppdateringarna, så go for it. Annars spara det till nästa klocka. ;)

Inte koll på AD i Stockholm, men jag skulle rekommendera att ringa till de aktuella butikerna i Stockholm och kolla.

Angående band,

Med lite tålamod brukar man kunna knipa ett oem alligator med viklås för 3-4k här på forumet. Klart bästa alternativet imo. Annars är säkert hirsch najs men det funkar inte med omegas viklås va?

Med lite tålamod brukar man kunna knipa ett oem alligator med viklås för 3-4k här på forumet. Klart bästa alternativet imo. Annars är säkert hirsch najs men det funkar inte med omegas viklås va?
Tack för tips! Har kollat till och från sedan april, men det kommer säkert.. Hade faktiskt tänkt tänkt ett vanlig spänne;
52F88ECF-BE17-45ED-8941-B6092EC39608.jpeg
Såg någon bild tidigare i tråden, och det såg ut att passa speedyn väldigt bra estetiskt, till en rimlig peng.

Om du kan tänka dig att få klockan skickad och inte köpa direkt över disk, är mitt råd att höra av sig till återförsäljare ute i landet.

Lägg ut lite krokar! Rabatt är absolut inte omöjligt 👍🏼

Angående band,

Hirsch Duke om du vill komma billigare undan.

Tillbaka
Topp