Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet inte, men ett jävligt snyggt band är det! Man kan ju komplettera med ett omega-spänne också om man känner för det.Angående band,
Är det någon i tråden som har ett bra tips på ett kroko-band (alt. Kroko-präglat läder) 20-16 som ligger så nära utseendemässigt som möjligt till original-bandet till generation .005/.006? Tycker 5,300kr för original-bandet är väl tilltaget.
![]()
Edit: Hirsch London svart, alligator 2500kr, är det så nära man kommer?
Detta har blivit diskuterat flitigt på tidigare sidor och det finns både för- och nackdelar med båda versionerna. Om du är inställt på 005:an tycker jag inte du behöver oroa dig att du går "miste" om uppdateringen.Blev ju lite tokigt nu när de valde att uppdatera speedyn lagom till jag tänkt köpa den ”gamla” varianten. Men man ska väl stå fast vid sitt beslut? ;-)
Är det någon som har tips på någon butik (gärna inom rimligt avstånd från huvudstaden) som fortfarande kan ha 005/006 kvar?
Med lite tålamod brukar man kunna knipa ett oem alligator med viklås för 3-4k här på forumet. Klart bästa alternativet imo. Annars är säkert hirsch najs men det funkar inte med omegas viklås va?Angående band,
Är det någon i tråden som har ett bra tips på ett kroko-band (alt. Kroko-präglat läder) 20-16 som ligger så nära utseendemässigt som möjligt till original-bandet till generation .005/.006? Tycker 5,300kr för original-bandet är väl tilltaget.
![]()
@ERIKSON URHANDEL ?Blev ju lite tokigt nu när de valde att uppdatera speedyn lagom till jag tänkt köpa den ”gamla” varianten. Men man ska väl stå fast vid sitt beslut? ;-)
Är det någon som har tips på någon butik (gärna inom rimligt avstånd från huvudstaden) som fortfarande kan ha 005/006 kvar?
Tack för tips! Har kollat till och från sedan april, men det kommer säkert.. Hade faktiskt tänkt tänkt ett vanlig spänne;Med lite tålamod brukar man kunna knipa ett oem alligator med viklås för 3-4k här på forumet. Klart bästa alternativet imo. Annars är säkert hirsch najs men det funkar inte med omegas viklås va?
Om du kan tänka dig att få klockan skickad och inte köpa direkt över disk, är mitt råd att höra av sig till återförsäljare ute i landet.Blev ju lite tokigt nu när de valde att uppdatera speedyn lagom till jag tänkt köpa den ”gamla” varianten. Men man ska väl stå fast vid sitt beslut? ;-)
Hirsch Duke om du vill komma billigare undan.Angående band,
![]()
ja, vi har kvar 005 och 006 ouppackade.
Jag har ett och är helnöjd!Tack för tips! Har kollat till och från sedan april, men det kommer säkert.. Hade faktiskt tänkt tänkt ett vanlig spänne;
Såg någon bild tidigare i tråden, och det såg ut att passa speedyn väldigt bra estetiskt, till en rimlig peng.![]()
Vad är det för mått på låspinnen i mitten (eller vad den nu kallas för)?Jag har ett och är helnöjd!
låset passar till band som avsmalnar till 16mmVad är det för mått på låspinnen i mitten (eller vad den nu kallas för)?