• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

0B04EB94-A96A-4B7C-B827-6F15E31EBEB5.jpeg

Kollade med Eriksson igår, oem läder 5,300kr och 3,400kr för spännet, så närmre 9 lax för paret..

Verkar som att priserna är lägre nu när det går att beställa direkt från Omega.

6400,- komplett med viklås.
Screenshot_20210120-135805_Chrome.jpg

det är samma pris hos andra ad's med....

fattar inte vf folk envisas med att gå till eriksons och fråga om reservdelar när dom är så löjligt dyra...
Forstår jeg det rett at Erikson tar mer for bandet enn Omega själva (og andre ADs)?

Sist jeg påpekte det at Erikson var dyrere enn andre når noen frågade om et band var de veldig tydlige med at de fölger Omegas prisliste og at prisene jeg har fått fra andre ADs i Sverige måtte väre feil eller med rabatt.

Forstår jeg det rett at Erikson tar mer for bandet enn Omega själva (og andre ADs)?

Sist jeg påpekte det at Erikson var dyrere enn andre når noen frågade om et band var de veldig tydlige med at de fölger Omegas prisliste og at prisene jeg har fått fra andre ADs i Sverige måtte väre feil eller med rabatt.
Du kan inte gå rakt av på de länkade priserna, iom att det är ett annat band och spänne.

erikssons är alltid dyrare på alla delar!

ska du tex ha ett justeringsspånne och dom två länkbitarna som krävs till en 005
så är eriksons över 2000 dyrare än vad du får ge för samma saker hos jarl sandin som ett exempel!

Efter att ha kört 1171-länken ett bra tag så behövdes lite förändring. Varit sugen på ett grönt mockaband från Molequin men med en prislapp på strax över 100 euro så har det inte blivit av.

Hittade ett som såg bra ut på bild från Strapsco som låg betydligt bättre till i pris och som även körde någon 3 för 2 driver så blev två till.
Totala prislappen blev ca 40 dollar inkl frakt och tull.

IMG_20210122_112353__01.jpg

Mer än nöjd!

Efter att ha kört 1171-länken ett bra tag så behövdes lite förändring. Varit sugen på ett grönt mockaband från Molequin men med en prislapp på strax över 100 euro så har det inte blivit av.

Hittade ett som såg bra ut på bild från Strapsco som låg betydligt bättre till i pris och som även körde någon 3 för 2 driver så blev två till.

Mer än nöjd!
Snyggt! Speedmastern måste vara den klocka som man kan slänga på vilket band som helst och ändå vara sjukt snygg.

jag har nog aldrig sett en kombination som verkligen inte funkar...

Snyggt! Speedmastern måste vara den klocka som man kan slänga på vilket band som helst och ändå vara sjukt snygg.

jag har nog aldrig sett en kombination som verkligen inte funkar...
Håller helt med! Tror det också är anledningen att denna fått stanna längst i samlingen, tröttnar man på läder skickar man på länken, tröttnar man på länken slänger man på ett mocka osv! Behöver införskaffa några nato så börjar jag känna mig rätt komplett :)

Håller helt med! Tror det också är anledningen att denna fått stanna längst i samlingen, tröttnar man på läder skickar man på länken, tröttnar man på länken slänger man på ett mocka osv! Behöver införskaffa några nato så börjar jag känna mig rätt komplett :)
Tycker den ser bra ut på grönt mocka, bjud på ett wrist shot!

Kanske skulle börja använda boxen för förvaring av klockan. Nu ligger boxen bara och skräpar vilket är synd...eller!? Tänkte kanske komplettera med vas eller lampa från Seletti. Kommer man undan med det som 34-årig man? Vi får väl se vad frun säger :)
20210122_131428.jpg

Screenshot_20210122-131938_Chrome.jpg
Screenshot_20210122-132030_Chrome.jpg
Vad är det för band du har på klockan?

Passade riktigt bra på speedyn! Ser dessutom väldigt komfortabelt ut.

Det ser ut som att du har svart som färg på sömmarna men kan inte se att det finns som val ? Eller det är bara det att dem inte syns på bilden :)
Dom är väldigt mörkt grå. Det sitter sjukt skönt på handleden. Formar sig väldigt snabbt. 👍

Mer än nöjd!
Riktigt snyggt! Ser ut att smalna av till 16mm också? Pluspoäng för det isf

Omega Nato Velcro

Lite tjockare än ett vanligt nato men klockan sitter ändå fint på armen tycker jag. Komforten är hög, sitter bättre än Omegas nato. Materialet är lite ”nylon-igt”, och det kan bli lite fuktigt under bandet där det ligger an mot huden, antar att det beror på att materialet i sig inte absorberar fukt lika lätt som ett tygband. Detta i sig är inget problem för komforten. Visst tenderar Speedmasterloggan vara åt det skrikiga hållet, men jag tycker det passar okej om man har rymdkläder med logotyper och patches som jämförelse.

58C59D55-A24C-4F98-9792-473BACA74A7F.jpeg

23E7B0A9-9950-47E8-92B5-DC902F3FE460.jpeg

DECD134D-43AF-4ACA-BADA-B0BA5C88DE67.jpeg

Tillbaka
Topp