Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla med @ERIKSON URHANDEL . sist jag pratade med dom var det ca 1 års väntetid. Det görs ju bara runt 1000 per årHur ser det ut med tillgängligheten för 321 "Ed White" i Sverige? Den tickar verkligen alla mina Speedy-boxar, förutom när det kommer till priset.
Den där är definitivt värd att visas upp lite oftare!Jag är dålig på att posta här, mycket pga att jag inte bär klockan så mycket.
Men här är min 145022 från - 76 I solskenet.
Ha en bra dag speedfreaks
Låt den vara om inte hemförsäkringen täcker det. Det är ju en del av klockans historia, vem bryr sig om en liten ding? Det är ju en tool watch!Det går, inga problem. Däremot måste klockan skickas in till Omega. Förr kunde AD beställde bezel och byta själva. Uppskattade kostnad för byte 3000-5000,-. Får se vad hemförsäkringen säger.
Detta är lite mer än en ding, hela ringen och tachymeterbezel har faktiskt deformerats lite. Tycker klockan är lite för ny för att det ska va charmigt. Så nu har jag chansen att åtgärda det utan att det förstör klockans helhetsintryck med en nyare del. Att den dessutom nu har tagits ur produktion gör det lite extra synd att inte ta hand om den.Låt den vara om inte hemförsäkringen täcker det. Det är ju en del av klockans historia, vem bryr sig om en liten ding? Det är ju en tool watch!
Fast om det stör dig så är det klart du ska byta den.
Detta är lite mer än en ding, hela ringen och tachymeterbezel har faktiskt deformerats lite. Tycker klockan är lite för ny för att det ska va charmigt. Så nu har jag chansen att åtgärda det utan att det förstör klockans helhetsintryck med en nyare del. Att den dessutom nu har tagits ur produktion gör det lite extra synd att inte ta hand om den.
Jättesnyggt! Hur tjockt är det? Många vintage-mocka-band är lite för tunna för min smak.Absolut! Diggar de skarpt!
Inget att tveka på. Bit i det sura äpplet, lämna in och få den fixad. Som du säger, den tillverkas inte längre dessutom är den vansinnigt snygg.Detta är lite mer än en ding, hela ringen och tachymeterbezel har faktiskt deformerats lite. Tycker klockan är lite för ny för att det ska va charmigt. Så nu har jag chansen att åtgärda det utan att det förstör klockans helhetsintryck med en nyare del. Att den dessutom nu har tagits ur produktion gör det lite extra synd att inte ta hand om den.
Den bara är så läcker. Kika på den härHur ser det ut med tillgängligheten för 321 "Ed White" i Sverige? Den tickar verkligen alla mina Speedy-boxar, förutom när det kommer till priset.
Inte klockan på mig för tillfället.Jättesnyggt! Hur tjockt är det? Många vintage-mocka-band är lite för tunna för min smak.
Du får gärna bjussa på en bild
Kan vara bra med att kolla av klockan hos urmakare om den gått i backen. Fungerar alla funktioner, håller den tiden som innan, dras den upp som innan? Dvs det kan vara mer som gått sönder och det är ju bra att veta om du kör via försäkringen.Detta är lite mer än en ding, hela ringen och tachymeterbezel har faktiskt deformerats lite. Tycker klockan är lite för ny för att det ska va charmigt. Så nu har jag chansen att åtgärda det utan att det förstör klockans helhetsintryck med en nyare del. Att den dessutom nu har tagits ur produktion gör det lite extra synd att inte ta hand om den.
Håller tiden bra och känns som innan men tänker precis som du att en översyn ska göra då den ändå går iväg till Omegas servicecenter.Kan vara bra med att kolla av klockan hos urmakare om den gått i backen. Fungerar alla funktioner, håller den tiden som innan, dras den upp som innan? Dvs det kan vara mer som gått sönder och det är ju bra att veta om du kör via försäkringen.
Är också nyfiken, det verkar ju klart bättre än originalet med skramliga ändlänkar. Vad hamnar det på för pris tro?
Funderar på att beställa uncle Seiko 1450 när han släpper det. Vad tror ni, värt det?
Tack!Inte klockan på mig för tillfället.
Men hemsidan säger 3,25mm tjock, vet inte om det är tjockt/tunt
Funderar på att beställa uncle Seiko 1450 när han släpper det. Vad tror ni, värt det?
Ja jag är också inne på att det kan vara trevligt med solida ändlänkar. Har inget emot rassel. Men är inget fan av dom här ändlänkarna.Är också nyfiken, det verkar ju klart bättre än originalet med skramliga ändlänkar. Vad hamnar det på för pris tro?
Ja jag tror jag ska prova. Dock måste jag först Google lite vad som skiljer den länken mot 1171. Ser ut som glappet mellan varje länk är lite större än på 1171.Tror absolut den kommer vara värd pengarna om prisnivån är som de andra länkarna.
Kommer ju även en US 1479 under våren.
Den ser nästan ännu bättre ut
Uncle Straps on Instagram: "A sneak peek at my upcoming US1479 Speedmaster bracelet, coming this Spring. The prototype has the entire middle section polished but I am thinking about changing that. What do you think? 🤔 . . . #uncleseiko #omega #seamas
1,522 likes, 229 comments - unclestraps on January 21, 2021: "A sneak peek at my upcoming US1479 Speedmaster bracelet, coming this Spring. The prototype has the entire middle section polished but I am thinking about changing that. What do you think? 🤔 . . . #uncleseiko #omega #seamaster...www.instagram.com
Jag spanade länge på en seamaster , typ aqua terra, men ändrade mig till Speedy efter att ha provat hos en AD. Inte ångrat mig en sekund!Alltid tänkt att min första omega ska vara seamaster, men efter alla fina bilder så är man smått sugen på att tänka om till en speedmaster
Ja, det är det och jag tror att det är så det ska vara.Ja jag tror jag ska prova. Dock måste jag först Google lite vad som skiljer den länken mot 1171. Ser ut som glappet mellan varje länk är lite större än på 1171.
Okej. Nej jag vet inte hur jag ska göra. Svårt att bestämma migJa, det är det och jag tror att det är så det ska vara.
Personligen föredrar jag nog lite mindre "luft" mellan länkbitarna och kommer nog satsa på 1479 när den släpps då jag föredrar utseendet.
Inte för att det är nåt fel på presidentlänken men jag känner inte att jag behöver fler retro-stållänkar än en