• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Någon som har koll på vattenskyddet på Speedmaster generellt? Jag har en date från typ 1999 som jag har alldeles för lite på somrarna mest för att jag inte vill vattentesta den live. :) Är nu på jakt efter en vitage diver att göra vattentät/skyddad men det kanske är onödigt om man har en någorlunda modern Speedy?
Finns väl ingen generell beskrivning då det beror på när senast täthets-service gjordes. Mitt tips är att ta den till en urmakare och betala nån hundralapp för att få den kollad. :)

Med det sagt, jag har en modern speed på 5atm men skulle aldrig få för mig ta med den in i duschen / badet även ifall jag vet att vissa gör det. Drar mig t.o.m. för att skölja den med kranvatten mer än absolut nödvändigt.

Finns väl ingen generell beskrivning då det beror på när senast täthets-service gjordes. Mitt tips är att ta den till en urmakare och betala nån hundralapp för att få den kollad. :)

Med det sagt, jag har en modern speed på 5atm men skulle aldrig få för mig ta med den in i duschen / badet även ifall jag vet att vissa gör det. Drar mig t.o.m. för att skölja den med kranvatten mer än absolut nödvändigt.
Jag vet, supersvår balansgång! Man vill ha en klocka som håller så att man använder den, men när klockan är för fin så slutar det med att man inte använder den för att man är för rädd om den... :)

Jag vet, supersvår balansgång! Man vill ha en klocka som håller så att man använder den, men när klockan är för fin så slutar det med att man inte använder den för att man är för rädd om den... :)
Exakt, det är en klocka som ska användas, och det tufft, men kanske inte under ytan ;) till vattenaktiviteter åker ändå dykaren på!

IMG_20210124_222145__01.jpg

Funderar på att beställa uncle Seiko 1450 när han släpper det. Vad tror ni, värt det? 🤔

Är också nyfiken, det verkar ju klart bättre än originalet med skramliga ändlänkar. Vad hamnar det på för pris tro?
Priset är ju inte satt än, nån vecka kvar enligt instagram.
Screenshot_20210125_145318.jpg

Jag är klart sugen också med solida ändlänkar samt solida länkbitar. Blir priset rätt så slår jag till😊👍

Priset är ju inte satt än, nån vecka kvar enligt instagram.
Screenshot_20210125_145318.jpg

Jag är klart sugen också med solida ändlänkar samt solida länkbitar. Blir priset rätt så slår jag till😊👍
Ja jag är nå sjukt sugen. Kolla uncle seikos senaste post på Instagram. Där ser man en bra jämförelse.
Var ju inte mer mellanrum mellan länkarna, men rundare länkar 1171 så man upplever det som mer mellanrum. Ser riktigt bra ut!! 😍

Hur många olika Speedmaster Snoopy finns det? Det verkar som att det har släppts fler än en vad jag förstår? Är ju vansinnigt dyr nu på Chrono24 men undrar om dom släpper nya vart 10e år?

Hur många olika Speedmaster Snoopy finns det? Det verkar som att det har släppts fler än en vad jag förstår? Är ju vansinnigt dyr nu på Chrono24 men undrar om dom släpper nya vart 10e år?
Det finns tre. Den svarta släpptes 2003 i 5441 exemplar. Den vita släpptes 2015 i 1970 exemplar. Den silverfärgade släpptes 2020, limited production.

Snoopy 1 2.jpg

Ok då är det kört att försöka få tag på en till ett vettigt pris (kollade alla hutlösa priser på Chrono24). Får hålla span och hoppas att det kommer en ny version om något år.

Tillbaka
Topp