• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jag satt med samma dilemma som dig.
Mitt val var inställt på 005 under en lång tid men sen när den nya speedmastern nyligen släpptes så var det något som fick mig att ändra mig. Jag satte upp mig på listan för den sistnämnde istället.

Om en ev prishöjning kommer ske på 005:an låter jag vara osagt, det kan säkert någon kunnig svara på, dock med tanke på att den nya ref:en listar ca 10.000 kr mer än den föregående så tvivlar jag på att det kommer skilja sig speciellt mycket i pris i slutändan mellan dessa två (då har jag inte räknat med rabatter etc)

Som sagt, jag kommer välja den nya speedmastern, varför? Ingen direkt anledning mer än att den tilltalar mitt hjärta mer :)
Den nye lister vel ca 15k mer enn den gamle og om man ikke regner med eventuell rabatt fra AD på den nye så kan man kjöpe den gamle for 25-30k mindre i dag og det er jo en ganske stor skillnad imo.

Den nye lister vel ca 15k mer enn den gamle og om man ikke regner med eventuell rabatt fra AD på den nye så kan man kjöpe den gamle for 25-30k mindre i dag og det er jo en ganske stor skillnad imo.
Du är uppenbarligen en av de jag nämner som mer kunnig i mitt förra inlägg :). 005 listar väl 52900:- medan den nya ca 66700:- så det är faktiskt närmare de 15k du nämner, my bad!

Menar du 25-30k mindre efter rabatt då ?

Oavsett, tack för input!

Inte för jag har med det att göra men du har väl snart lagt ner mer pengar på band än vad klockan kostat 👍 😃
Edit: är i alla fall kul att se alla varianter, det inspirerar.

-Eller så har jag inte alls gjort det.

Låt säga att jag har 40st band.

Sen har jag kanske 3st klockor med 20mm mellan luggarna. Då är samtliga band aktuella för 3st klockor och inte för en klocka. Vad 10st band kostar är långt ifrån vad en Speedmaster kostar.

Sen är den ett gäng på 15 band av dem 40 som jag kanske vunnit eller fått för att marknadsföra.

Så är det riktigt inte som du tror 🙂

Men tack, det glädjer mig att höra att mina inlägg kan vara inspirerande ☺️🙏🏼

-Eller så har jag inte alls gjort det.

Låt säga att jag har 40st band.

Sen har jag kanske 3st klockor med 20mm mellan luggarna. Då är samtliga band aktuella för 3st klockor och inte för en klocka. Vad 10st band kostar är långt ifrån vad en Speedmaster kostar.

Sen är den ett gäng på 15 band av dem 40 som jag kanske vunnit eller fått för att marknadsföra.

Så är det riktigt inte som du tror 🙂

Men tack, det glädjer mig att höra att mina inlägg kan vara inspirerande ☺️🙏🏼
Appropå band @FilPro, framförallt natoband. Har du några tips på lite finare natoband, tänker lite finare/rejälare metall delar samt mjukt nylon som ser lite exklusivare ut än vanligt? 🙂
Kört nato halva lördagen samt idag och det är allt bra trevligt på alla möjliga sätt och framförallt skönt att bära😊

Läder eller länk, vilken är vinnaren? :)

läder.jpg

länk.jpg

Jag satt med samma dilemma som dig.
Mitt val var inställt på 005 under en lång tid men sen när den nya speedmastern nyligen släpptes så var det något som fick mig att ändra mig. Jag satte upp mig på listan för den sistnämnde istället.

Om en ev prishöjning kommer ske på 005:an låter jag vara osagt, det kan säkert någon kunnig svara på, dock med tanke på att den nya ref:en listar ca 10.000 kr mer än den föregående så det skiljer sig inte speciellt mycket i listpris i slutändan mellan dessa två (då har jag inte räknat med rabatter etc)

Som sagt, jag kommer välja den nya speedmastern, varför? Ingen direkt anledning mer än att den tilltalar mitt hjärta mer :)

Tack! Då lutar det nog att inte falla för fear of missing out och istället spara för ett speedy-köp om tidigast ett år.

Du är uppenbarligen en av de jag nämner som mer kunnig i mitt förra inlägg :). 005 listar väl 52900:- medan den nya ca 66700:- så det är faktiskt närmare de 15k du nämner, my bad!

Menar du 25-30k mindre efter rabatt då ?

Oavsett, tack för input!
Jeg tenkte hva den nye lister jämfört med hva man kan kjöpe en speedy for i dag både beggad og ny (om den finns kvar hos noen ad).
Går sikker å få en del rabatt på den nye også så skillnaden blir helt sikkert en del mindre, men har ikke kollat selv så vet ikke hvor mye.

Jeg tenkte hva den nye lister jämfört med hva man kan kjöpe en speedy for i dag både beggad og ny (om den finns kvar hos noen ad).
Går sikker å få en del rabatt på den nye også så skillnaden blir helt sikkert en del mindre, men har ikke kollat selv så vet ikke hvor mye.
Kan du förklara för en okunnig. Varför och hur skulle en AD ge rabatt på den nye?

Behöver lite hjälp av er fartdårar!

Är sugen att köpa på mig några natoband i mörkgrått samt militärgrönt i 19mm för min FOIS, och behöver därför hjälp att hitta några i bra kvalitet! Så har ni några tips så tveka inte att hjälpa :D

Ha en trevlig kväll!

Har en polare som erbjöds rabatt på den nya vid förfrågan. Han har förövrigt ingen köphistorik hos den AD. Varför? Ingen aning. Men som glassen säger, det är Omega. Och då är det inte ovanligt med rabatt 😁
Jag vill ha en 005 och ringde runt till några AD som fortfarande säljer den. De erbjöd ingen rabatt trots försök till prutning, det var listpris som gällde. Efterfrågan på 005 har gått upp och de räknar väl med att kunna sälja ut de sista till listpris.

Beställde på uret.se i stället, där var det i alla fall 10% under listpris.

Behöver lite hjälp av er fartdårar!

Är sugen att köpa på mig några natoband i mörkgrått samt militärgrönt i 19mm för min FOIS, och behöver därför hjälp att hitta några i bra kvalitet! Så har ni några tips så tveka inte att hjälpa :D

Ha en trevlig kväll!
Jag tycker Crown and buckle erbjuder riktigt bra natoband. Brett utbud i olika prisnivåer :)

Bästa Speedyfans,
Översänder en bild med utgående Speedyn och nya. Några reflektioner, länken på nya "rasslar";-), länkens lås är mycket smäckert, verket är om än vackrare, tavla är fantastisk, så helhetsintrycket är mycket gott och jag vågar hävda att ni kommer gilla nya Speedy.

Bilagor

• Omega gamla och nya.png
    Omega gamla och nya.png
    1.5 MB · Visningar: 160
Blev en spontanresa ner till Kalmar idag för denna otroligt välbevarade Speedmaster från Mrlave. En fråga nu.... Är 39mm för litet för mina feta handleder? Har aldrig haft något under 40mm tidigare och de flesta av mina andra klockor är 41-42mm...
DSC_0297.JPG
Det korta svaret är nej, absolut inte för litet. Den sitter som den ska 👍

Tillbaka
Topp