Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du bor väl inte i Uppsala?-På väg till utomhusgrillning tillsammans med vänner![]()
För mig stavas lösningen alligator. Nu är jag iofs inne på min 4e (tror jag) speedy och mitt 3e alligatorband men det beror nog mest på att de tidigare har varit som OWG och det går inte. Nu känns det dock som den är här för att stanna. Varje gång jag tröttnar eller vänner mig tveksam på åker oem alligator på och så blir den oemotståndlig igenKan nån förklara varför Speedmaster spökar i mitt huve till&från senaste 6 åren. Jag blir tokig på mig själv, vad är lösningen till att inte flippa varje gång jag ägt den 4-6 månader?
Har provat gömtricket men vetskapen att jag äger den gör ändå att jag får flipp feelings.
Bilder för bövelen!För mig stavas lösningen alligator. Nu är jag iofs inne på min 4e (tror jag) speedy och mitt 3e alligatorband men det beror nog mest på att de tidigare har varit som OWG och det går inte. Nu känns det dock som den är här för att stanna. Varje gång jag tröttnar eller vänner mig tveksam på åker oem alligator på och så blir den oemotståndlig igen![]()
Haha ja det det var ett märkligt inlägg att inte inkludera bilder iBilder för bövelen!![]()
Jodå visst gör den sig på alligator band!Haha ja det det var ett märkligt inlägg att inte inkludera bilder i
![]()
![]()
![]()
Speedy på svart alligator är fantastisk kombo. Jag har dock svårt att motivera köp då klockan imo blir väldigt dressad? 10/10 när man matchar med finkläder, men känns som det är svårt att matcha de dagar man glider runt i t-shirts och jeans.. och eftersom jag använder min speedy som "everyday watch" vill jag att den ska va lite mer mångsidig. Eller hur upplever du det?Haha ja det det var ett märkligt inlägg att inte inkludera bilder i
![]()
![]()
![]()
Alligator gör sig bäst med jeans och t-shirt imo. Men gör naturligtvis att speedyn kan knäcka extra som dressat alternativ.Speedy på svart alligator är fantastisk kombo. Jag har dock svårt att motivera köp då klockan imo blir väldigt dressad? 10/10 när man matchar med finkläder, men känns som det är svårt att matcha de dagar man glider runt i t-shirts och jeans.. och eftersom jag använder min speedy som "everyday watch" vill jag att den ska va lite mer mångsidig. Eller hur upplever du det?![]()
Jag kör på Omegas 20-16 med viklås, lädret har nr 98000008 och viklåset 94521631.Jodå visst gör den sig på alligator band!
Det måste man ju testa nångång!
Vilket kör du på?
9kJag kör på Omegas 20-16 med viklås, lädret har nr 98000008 och viklåset 94521631.
Men även om det är det bästa läder jag sett så kan jag inte säga att det är värt nästan 9k eller vad senaste prisuppgiften var. Jag har köpt mina beg här på forumet så har man lite tålamod så brukar de dyka upp för 40-50% eller så av nypriset.
Vad jag däremot tycker man ska satsa på om man köper ett annat crocoband är att 20-16 passar betydligt bättre än 20-18 på speedy. I synnerhet när det blir lite mer dressat.
Om man bara vill testa looken kan jag rekommendera tidochtings crocopräglade band. Spelar naturligtvis i en annan liga (eller helt annan sport) och är förvisso 20-18 men mycket känsla för, i sammanhanget, kaffepengar.
Någon som lyckats, eller tro sig kunna lyckas, få tag på den nya Snoopy Silver Awards 50års-klockan? Satte upp mig 'ganska' snabbt (men säkert alldeles för sent) hos ett antal ADs intresselistor, men har väl ingen större förväntan.
-Kör på racingband idag
Ujuj så vackert! Och mycket fin bild! Vad är det för band?
Jag satt med samma dilemma som dig.Hallå speed freaks. Jag är rymdnörd och har länge suktat efter en speedmaster. Den tickar ju alla boxar... Hade nu tänkt lägga upp en konkret sparplan för att kunna köpa mig en inom ca 1 1/2 år. Men lanseringen av den nya moonwatchen har gjort att jag blivit lite fundersam över mitt upplägg.
Ska jag försöka få tag i en ny .005 medan jag kan då jag antar att de kommer passera nuvarande listpris när AD inte säljer dom längre? Eller ska jag sitta still I båten, hålla mig till planen och köpa en 310.30.42.50.01.001?
Inte för jag har med det att göra men du har väl snart lagt ner mer pengar på band än vad klockan kostat-Tack! Geckota’s Radstock Racing Style Genuine Leather Watch Strap![]()