Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nytt, som i vadå? En Speedmaster har ju alltid en given plats i samlingen...Och funderar på om Speedmastern måste gå vidare för att få in nytt.
Sälj inte, vetenskapliga studier visar att man i 99 fall av 100 köper en igenKalas för dottern.
Och funderar på om Speedmastern måste gå vidare för att få in nytt.
![]()
Finns inget bättre <50' så gör det ej om det inte ska delfinansiera större köpKalas för dottern.
Och funderar på om Speedmastern måste gå vidare för att få in nytt.
![]()
Den är för jäkla bra den där!
Många tack! Det har faktiskt rasslat in flertal PM med intresse för köp på denna. Trodde inte den skulle vara så efterfrågad. Bra att veta att den iallafall inte är svårsåldDen är för jäkla bra den där!
Om du någonsin får för dig att sälja så får du gärna hojta!!!
Haha årets sanning! Sedan säljer man den, sedan köper man en igen, sedan säljer man, sen köper man och så fortsätter det så i evighet....Sälj inte, vetenskapliga studier visar att man i 99 fall av 100 köper en igen![]()
Jag har varit där också. Gör det fortfarande ibland. Skillnaden nu är att jag alltid har en jag inte säljer och stundtals en till som kommer och gårHaha årets sanning! Sedan säljer man den, sedan köper man en igen, sedan säljer man, sen köper man och så fortsätter det så i evighet....
Verkar se ok ut i annonsen.Hej! Ny på KS och går i Speedmaster tankar. Har kikat in denna på blocket. Är ägaren medlem här eller vet någon något om den?
Mvh!
Så roligt att de finns kvar! Själv tycker jag cal. 321 är charmigare.Hittade återigen mina gamla tidningar som jag köpte i samband med första månlandningen. Inte undra på att man blev intresserad av Omega / Lemanias teknik när det gällde kronografer. Personligen håller jag cal. 861 som det bästa om man tar hänsyn till service, ekonomi, och då blir det ett ur som jag har kunnat använda i alla sammanhang utan att behöva noja om den får en snyting. Helt klart testat efter många års ägande.![]()
Kul! Vi är inte så många med 006or härNyköp, en speedmaster 006. Vet inte riktigt hur jag känner kring safir ännu, men oavsett kul att äga en speedmaster igen![]()
![]()
Nej 006 känns lite ovanligare, jag störde mig lite på 005an pga att det var så lätt att få repor i hesaliten men å andra sidan är den mer som originalet. Men man kan ju inte klaga på baksidan på 006 hellerKul! Vi är inte så många med 006or här
Precis, baksidan var faktiskt det som avgjorde saken för min del. Haft min i snart 3 år nu. Mörka tankar har dock börjat smyga sig på som säger att det vore kul att prova en 005a också, men att ha en av varje samtidigt känns dock inte aktuellt...Nej 006 känns lite ovanligare, jag störde mig lite på 005an pga att det var så lätt att få repor i hesaliten men å andra sidan är den mer som originalet. Men man kan ju inte klaga på baksidan på 006 heller. För och nackdelar med båda..
Nej 006 känns lite ovanligare, jag störde mig lite på 005an pga att det var så lätt att få repor i hesaliten men å andra sidan är den mer som originalet. Men man kan ju inte klaga på baksidan på 006 heller. För och nackdelar med båda..
3572.50 eller 3592.50 kanske? Hesalite på framsidan, safir på baksidan.Precis, baksidan var faktiskt det som avgjorde saken för min del. Haft min i snart 3 år nu. Mörka tankar har dock börjat smyga sig på som säger att det vore kul att prova en 005a också, men att ha en av varje samtidigt känns dock inte aktuellt...![]()
Riktigt trevliga faktiskt. Tror vi att Omega någonsin kommer släppa en "Hesalite Sandwich"igen..?3572.50 eller 3592.50 kanske? Hesalite på framsidan, safir på baksidan.![]()
Hesalit-safir ersattes ca 2002 med dubbelsafir, så jag tror inte det kommer en ny. Även de nya modellerna som precis har släppts har antingen dubbelsafir eller hesalit/stål.Riktigt trevliga faktiskt. Tror vi att Omega någonsin kommer släppa en "Hesalite Sandwich"igen..?
Japp, synd Omega valde bort det på 321:an.Hesalit-safir ersattes ca 2002 med dubbelsafir, så jag tror inte det kommer en ny. Även de nya modellerna som precis har släppts har antingen dubbelsafir eller hesalit/stål.
Nya 321:an skulle kunna ha fått det tycker jag, plexi för utseendet och safirbaksida för att kunna se det fina 321 urverket.
Blev riktigt sjyst!Pulkaåkning idag, perfekt pudersnö
![]()
Har även funderat på om det är möjligt att få safiren på framsidan utbytt mot en hesalit? Jag menar, vi snackar ju inte Rolex liksom, där är ju allt omöjligt. Omega kanske tillåter sådant, jag har dock ingen aning3572.50 eller 3592.50 kanske? Hesalite på framsidan, safir på baksidan.![]()
På min befintliga 006a menar jag då förståsHar även funderat på om det är möjligt att få safiren på framsidan utbytt mot en hesalit? Jag menar, vi snackar ju inte Rolex liksom, där är ju allt omöjligt. Omega kanske tillåter sådant, jag har dock ingen aning![]()