• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

39EAE934-4992-4D85-9939-5E86E483B8A9.jpeg

Hej! Ny på KS och går i Speedmaster tankar. Har kikat in denna på blocket. Är ägaren medlem här eller vet någon något om den?

Mvh!
Verkar se ok ut i annonsen.
Men för runt 40-45k bör möjligheten att hämta ut en ny från en återförsäljare av Omega finnas OM någon 1861:a finns kvar dvs. Det får man ringa och kolla isåfall. Omega har fö fem års garanti på sina klockor vilket kan vara bra att notera vid begagnatköp.

Hittade återigen mina gamla tidningar som jag köpte i samband med första månlandningen. Inte undra på att man blev intresserad av Omega / Lemanias teknik när det gällde kronografer. Personligen håller jag cal. 861 som det bästa om man tar hänsyn till service, ekonomi, och då blir det ett ur som jag har kunnat använda i alla sammanhang utan att behöva noja om den får en snyting. Helt klart testat efter många års ägande.
4CC02B21-7507-4015-83EB-6202C7104DD7.jpeg

Hittade återigen mina gamla tidningar som jag köpte i samband med första månlandningen. Inte undra på att man blev intresserad av Omega / Lemanias teknik när det gällde kronografer. Personligen håller jag cal. 861 som det bästa om man tar hänsyn till service, ekonomi, och då blir det ett ur som jag har kunnat använda i alla sammanhang utan att behöva noja om den får en snyting. Helt klart testat efter många års ägande.
4CC02B21-7507-4015-83EB-6202C7104DD7.jpeg
Så roligt att de finns kvar! Själv tycker jag cal. 321 är charmigare.

Nej 006 känns lite ovanligare, jag störde mig lite på 005an pga att det var så lätt att få repor i hesaliten men å andra sidan är den mer som originalet. Men man kan ju inte klaga på baksidan på 006 heller😉. För och nackdelar med båda..
Precis, baksidan var faktiskt det som avgjorde saken för min del. Haft min i snart 3 år nu. Mörka tankar har dock börjat smyga sig på som säger att det vore kul att prova en 005a också, men att ha en av varje samtidigt känns dock inte aktuellt... 😄

Nej 006 känns lite ovanligare, jag störde mig lite på 005an pga att det var så lätt att få repor i hesaliten men å andra sidan är den mer som originalet. Men man kan ju inte klaga på baksidan på 006 heller😉. För och nackdelar med båda..

Precis, baksidan var faktiskt det som avgjorde saken för min del. Haft min i snart 3 år nu. Mörka tankar har dock börjat smyga sig på som säger att det vore kul att prova en 005a också, men att ha en av varje samtidigt känns dock inte aktuellt... 😄
3572.50 eller 3592.50 kanske? Hesalite på framsidan, safir på baksidan. :)

Riktigt trevliga faktiskt. Tror vi att Omega någonsin kommer släppa en "Hesalite Sandwich"igen..?
Hesalit-safir ersattes ca 2002 med dubbelsafir, så jag tror inte det kommer en ny. Även de nya modellerna som precis har släppts har antingen dubbelsafir eller hesalit/stål.

Nya 321:an skulle kunna ha fått det tycker jag, plexi för utseendet och safirbaksida för att kunna se det fina 321 urverket.

Hesalit-safir ersattes ca 2002 med dubbelsafir, så jag tror inte det kommer en ny. Även de nya modellerna som precis har släppts har antingen dubbelsafir eller hesalit/stål.

Nya 321:an skulle kunna ha fått det tycker jag, plexi för utseendet och safirbaksida för att kunna se det fina 321 urverket.
Japp, synd Omega valde bort det på 321:an.

Tillbaka
Topp