Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har även funderat på om det är möjligt att få safiren på framsidan utbytt mot en hesalit? Jag menar, vi snackar ju inte Rolex liksom, där är ju allt omöjligt. Omega kanske tillåter sådant, jag har dock ingen aning
Nu har jag inte riktigt koll på detta, men har för mig att boetterna är lite olika mellan 005 och 006 för att passa hesalit eller safir och att det därför inte skulle gå att byta.På min befintliga 006a menar jag då förstås
Mars har jag för mig att det varVet att någon skrivit det tidigare här i tråden, men kan tyvärr inte hitta det... När kommer de nya Speedys finnas hos svenska ADs?
Tusen tack! Då är det inte långt kvar med andra ordMars har jag för mig att det var
Det låter ju inte helt orimligt faktiskt... Tror jag ska ta och kolla upp det.Nu har jag inte riktigt koll på detta, men har för mig att boetterna är lite olika mellan 005 och 006 för att passa hesalit eller safir och att det därför inte skulle gå att byta.
Däremot ska det inte vara några problem att byta baksidan på en 005 till en safirbaksida.
Det stämmer. 005 har cal 1861 och 006 har cal 1863.Det låter ju inte helt orimligt faktiskt... Tror jag ska ta och kolla upp det.
Nej precis det är ju förstås också en möjlighet, men jag har för mig att man från omegas sida lagt lite mer krut på att dekorera verket på 006an just med tanke på glasbaksidan. Ska dock inte svära på det
Såg nu att jag inte var först på bollen...Det stämmer. 005 har cal 1861 och 006 har cal 1863.
Annons på köp & säljGår i säljtankar..... förbannade flipparsjuka
Det stämmer. 005 har cal 1861 och 006 har cal 1863.
Bra scoutat, tack så mycket!Här är skillnaden mellan 1861 och 1863.
"Therefore, because Cal. 1863 is on display while Cal. 1861 is hidden behind a solid caseback, Caliber 1863 is the more attractive version, featuring circular graining on the baseplate, bridges with Geneva stripes (also known as the Côtes de Genève, and polished edges on levers and bridges. Additionally, the Caliber 1863 is equipped with a metal chronograph brake while the Caliber 1861 is fitted with a Delrin (a plastic polymer material) chronograph brake"
OMEGA Speedmaster Movements 1861 vs 1863: Key Differences
The Omega Speedmaster Professional Moonwatch is available with two different movements. What's the difference between the Caliber 1861 vs. the Caliber 1863?www.bobswatches.com
Tisdag!
Tack, det är ett grått NATO Premium från Singular Straps.Kan jag få fråga vilket nato du har på denna? Grymt snyggt!
Tusen tack för svaret! Synd bara att den inte fanns i 19mm till min FOISTack, det är ett grått NATO Premium från Singular Straps.
NATO Premium Grå (18,20,22)
NATO-band i ännu högre kvalité än de vanliga – något mattare grå väv och borstade, kraftiga metalldetaljer i ett snyggt, kantigt utförande med välarbetat spänne. 18, 20 eller 22mm.singularstraps.se
Kört en del Nato men tyvärr aldrig fastnat för det...-Många tycker att det kan vara lite tråkigt med att endast ha klockor med svartfärgade tavlor på stål. Personligen har jag stor glädje av den typen av klockor då jag kan montera band i alla möjliga färger från @Rawa på Strapped.se
Har du sålt?Sista Speedy Tuesday med min 145.012-67, känns lite vemodigt faktiskt...
JaHar
Har du sålt?