• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Kört en del Nato men tyvärr aldrig fastnat för det...
1612868011058.jpeg

-Det är väl smaksak. Natobandet på bilden ser ut att sitta ganska löst. Kan inte vara så skönt så jag förstår om du inte trivs. Passformen är väldigt viktigt. Själv älskar jag nato.

9B401D19-CD2C-43F2-BB28-7FE9D9894749.jpeg

Varför detta? Nått annat på G? 🙂
124060 Sub :bag:

Är det som att svära i kyrkan i denna tråden?

*Tycker fortfarande objektivt att speedy är bästa klockan sub 50tkr. Är definitivt vad jag skulle rekommendera till någon som är sugen. Men blir lite för monotont med en svart sub och en svart speedy

Men som sagt, speedy lär komma tillbaka förr eller senare då den bör finnas i varje samling. Hoppas att man kan knipa den nya med 3861-verket om nåt år på köp & sälj när de blir lite mer mainstream.

Insåg att min ursprungliga tanke om att ha varje Speedy referens som varit på månen nog inte var så realistisk. Att få tag på en Ed White i samma skick som min 145.012-67 och 105.012-65 skulle inte bli så lätt och om jag hittade en så skulle den kosta en hel del... Är nöjd med min 105.012-65 så 145.012-67 fick gå då det ju som bekant finns andra fina klockor än Speedy 🤓

Hej! Har en speedmaster från -99 som fick en helservice i somras. Igår skulle jag mjuka upp ett gummiarmband genom att ha bandet i kokande vatten. Klumpig och lat som man är, lät jag bandet sitta på klockan medans jag hade det i varmt vatten... och klockan råkade hamna i kokande vatten i en sekund eller två. Är detta någon fara med tanke på att klockan är lite äldre samt inte vattentät? Vad borde jag göra?

I ärlighetens namn har jag inte 100 koll på vad jag köpt, men den är fin som fan ändå.

Slår jag upp nuffran på klockans bandhorn här

Står det
3570.50 Tritium (Caliber 861 or 1861)
Jan 1997

Säljarens bild på verket visar 861.

Men annonsen på C24 sa 145.0022?

Hade tänkt googla fram lite mer speedykunskap om övergången kring 97-98 en vacker dag! Men den perioden verkar vara lite rörig?

Den där är fräck alltså. Hur ser det ut när det är mörkt med lume, har du nån bild?

Väldigt väldigt svagt lume. Det är medvetet tydligen för att verkligen representera "mörka sidan av månen". Själv hade jag föredragit vettigt lume. Med det sagt tycker jag den här modellen är bland de mest absurda omega har gjort (absurt på ett bra sätt). Allt förutom band och glas är keramik, även spännet. Sjukt läcker. Du ser vad tiden är även i dåligt ljus då en tunn ram runt indexen och visare blänker när lite ljus träffar klockan.

Det finns andra märken som gjort helsvarta klockor i diverse material...sen kom omega och gjorde det rätt :D

Hej! Har en speedmaster från -99 som fick en helservice i somras. Igår skulle jag mjuka upp ett gummiarmband genom att ha bandet i kokande vatten. Klumpig och lat som man är, lät jag bandet sitta på klockan medans jag hade det i varmt vatten... och klockan råkade hamna i kokande vatten i en sekund eller två. Är detta någon fara med tanke på att klockan är lite äldre samt inte vattentät? Vad borde jag göra?
Pratar vi bara någon sekund kan du vara helt lugn

Lite nyfiken på vad ni har för teori varför denna modellen inte är mer populär, i mina ögon är den riktigt bra, men jag gillar ju lite avarter också.
Automat, 100m wr, datum, kul tavla med fina blå index, Chronometer klassat Piaget verk med vertikalt kolumnhjul ger en härlig känsla när man trycker på kronograf knappen.

Kan det vara urverket som hade lite barnsjukdomar i början?
Att det inte är en "Moonwatch" och puristisk?
Dyr service?

Det är alltså en ref. 3881.20 / 3851.20 (länken som skiljer).
E1053265-6244-475C-AD31-ACA0AB5215EA.jpeg

Tillbaka
Topp