Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Edit: Det räcker ju inte att vrida upp klockan, man måste ju ställa tiden också
Tackar för svaret! och just nu lutar jag också mest åt 1 å 3 då jag fått pandakronografer på skallen.1an är snyggast tycker jag sedan 3an. Dom andra två hade jag avfärdat helt.
Tjenare kamrater!
Har lite smått börjat fundera om jag ska utöka min kollektion med en till Speedmaster. Är sjukligt nöjd med min FOIS och den kommer få vara kvar, men det finns så jävla många läckra modeller av Speedyn att jag mer än gärna tar en till. Sen fyller jag jämt i år lagom till hösten så där har jag en bra anledning också
Dom modellerna jag kikat mest på just nu är följande 4:
Omega Speedmaster Apollo 11 35th anniversary "panda" ref.35693100
Omega Speedmaster CK2998 "panda" ref.311.32.40.30.02.001
Omega Speedmaster Olympic 2020 "panda" ref.522.30.42.30.04.001
Omega 1957 Trilogy Speedmaster ref.311.10.39.30.01.001
Det jag älskar med min FIOS är avsaknaden av kronskydden(samt alphahänderna), vilket gör att bärs mindre enligt mig(vet att det finns delade meningar där!) och passar mina mindre handleder väl, så där passar ju CK2998 samt 1957-trilogin in riktigt bra. Men "Apollo 11-pandan" har varit en favorit hos mig ett bra tag, och även den nya olympiska pandan ser ju riktigt trevlig ut så bör kunna få dom att funka ändå med sina 42 mm.
Men tänkte i alla fall kika vad ni tycker här på KS bästa forumtråd, alltid bra med andras synpunkter!
Ha en riktigt trevlig fredag nu gubbar! slänger även upp lite bilder som jag lånade från nätet på dinkorna i fråga.
Apollo 11 35th anniversary
CK2998
Olympic 2020 panda
1957-trilogy
1an och 3an gillar jag skarpt.Tjenare kamrater!
Har lite smått börjat fundera om jag ska utöka min kollektion med en till Speedmaster. Är sjukligt nöjd med min FOIS och den kommer få vara kvar, men det finns så jävla många läckra modeller av Speedyn att jag mer än gärna tar en till. Sen fyller jag jämt i år lagom till hösten så där har jag en bra anledning också
Det jag älskar med min FIOS är avsaknaden av kronskydden(samt alphahänderna), vilket gör att bärs mindre enligt mig(vet att det finns delade meningar där!) och passar mina mindre handleder väl, så där passar ju CK2998 samt 1957-trilogin in riktigt bra. Men "Apollo 11-pandan" har varit en favorit hos mig ett bra tag, och även den nya olympiska pandan ser ju riktigt trevlig ut så bör kunna få dom att funka ändå med sina 42 mm.
Men tänkte i alla fall kika vad ni tycker här på KS bästa forumtråd, alltid bra med andras synpunkter!
Ha en riktigt trevlig fredag nu gubbar! slänger även upp lite bilder som jag lånade från nätet på dinkorna i fråga.
CK2998
Olympic 2020 panda
1957-trilogy
Då är jag i rätt spår alltså, aja får leta reda på nån lokalt som äger 42-an då det va ett tag sedan jag testade den, och lite svårt att ta sig till hufudstaden i dessa tider35693100!!
1. Den är snyggast av ovanstående (vilket såklart är subjektivt så bortse från det..)
2. Mest komplement/variation till din FOIS (kornskydd, visare, färg)
3. Även 522.30.42.30.04.001 uppfyller punkt 2 men då hänvisar jag till punkt 1
/J
Tackar för svaret!1an och 3an gillar jag skarpt.
2an har schyssta visare, men jag gillar inte tavlan med svarta railen. Trean är för mycket faux för mig. Tycker Omega lyckades med Bond-Seamastern, kanske då den inte försöker likna någon annan gammal klocka. Här hade jag hellre satsat på just en riktig vintage istället.
Svartvit panda med röda detaljer är verkligen snyggtTjenare kamrater!
CK2998
Olympic 2020 panda
1957-trilogy
Tusen tack för svaret! precis därför det kan vara bra med fler åsikter då jag helt hade glömt bort att Apollo 11:an hade Hesalit, och ska inte ljuga att jag kan sakna det på min FIOS.Svartvit panda med röda detaljer är verkligen snyggt
En stor, och för många viktig skillnad, mellan Tokyo 2020 och Apollo 11 är safirglas vs hesalit.
CK2998 är nog den snyggaste, men frågan är om den kommer konkurrera med din FOIS?
När det gäller 1957-trilogy så har jag ägt Seamaster varainten, sålde den främst pga fejkpatinerad lume, den har även en länk som inte smalnar av, föredrar avsmalnande länkar.
Även 1957-trilogy har plexi och har du inget emot lumen så är det en snygg klocka. Måtten ska vara exakt som originalet, riktigt bra att dom inte tog chansen att biffa upp den några mm.Tusen tack för svaret! precis därför det kan vara bra med fler åsikter då jag helt hade glömt bort att Apollo 11:an hade Hesalit, och ska inte ljuga att jag kan sakna det på min FIOS.
Det du tar upp med Ck2998 har jag även själv funderat på, men najs att få höra någon annan säga det! Så ska jag ändå köpa en till Speedy kan man ju ta ut svängarna lite mer.
Absolut! men detta är fortfarande bara en tanke just nu, så ingenting är skrivet i sten men jag får tacka ännu en gång för det utförliga svaret, finns ju en anledning varför Speedy-tråden är den jag alltid följer!Även om bredd i samlingen kan vara kul så tycker jag inte man ska bredda samlingen bara för sakens skull, hellre två liknande (Ck2998 och FOIS) som man verkligen tycker om.
Gulnar Superluminova? Måste vara väldigt lite i jämförelese med Tritium iallafallSitter och funderar på hur länge man ska behöva vänta på att få gulnande index.. kommer det någonsin hända? Klockan är från tidigt 2000-talet så den börjar ju få några år på nacken.. kan man påskynda den här processen på något sätt? (förutom att kladda runt med kaffe, det är uteslutet)
Ingen aning, lite det jag undrarGulnar Superluminova? Måste vara väldigt lite i jämförelese med Tritium iallafall
Tjenare kamrater!
CK2998
Olympic 2020 panda
1957-trilogy
Den är fantastiskt snygg och jag ångrar mig som satan att jag inte köpte en fullsetare för några år sedan när de gick för 40-50 papp.Håller helt med, det finns många fina modeller av speedy.
Jag hade provat ut om 42mm känns bra. Gör det det, så passar det bäst med en FOIS och en Pro om du skall bygga en samling. Skillnad mellan Apollo 35år och Tokyo 2020 är safirglas vs plexi. Och att du får en mycket trevligare baksida på Apollo. Om det motiverar prisskillnaden är en annan sak. Apollo 35år är redan en samlarklocka, Tokyo kan kanske bli. I Tokyo 2020 serien gillar jag annars bäst den med röd ring.
Vill du inte ha 42mm, tycker jag att panda FOIS är mycket fin.
Sist rankar jag 1957. Men det är bara jag. Tror det är storleken och proportionerna som jag tycker är off mot vad jag är van vid. Andra gilla det dock. Är det under 40mm som gäller för dig, så skulle jag spara pengar till en Ed White 321.
Avslutar med dagen bild
Tack för svaret, och ett stort tack för den bilden! jävlar vad fin den är(och roligt att det finns några här på KS!)Håller helt med, det finns många fina modeller av speedy.
Jag hade provat ut om 42mm känns bra. Gör det det, så passar det bäst med en FOIS och en Pro om du skall bygga en samling. Skillnad mellan Apollo 35år och Tokyo 2020 är safirglas vs plexi. Och att du får en mycket trevligare baksida på Apollo. Om det motiverar prisskillnaden är en annan sak. Apollo 35år är redan en samlarklocka, Tokyo kan kanske bli. I Tokyo 2020 serien gillar jag annars bäst den med röd ring.
Vill du inte ha 42mm, tycker jag att panda FOIS är mycket fin.
Sist rankar jag 1957. Men det är bara jag. Tror det är storleken och proportionerna som jag tycker är off mot vad jag är van vid. Andra gilla det dock. Är det under 40mm som gäller för dig, så skulle jag spara pengar till en Ed White 321.
Avslutar med dagen bild
Köp dig en tub polywatch. Tror någon forumsponsor säljerÖnskar att putsa upp plexiglaset på min 005, någon som har stalltips? Finns något bra att köpa på typ Biltema?
Var min första tanke också, hört mycket gott om det! Segt att vänta på post bara, haha!Köp dig en tub polywatch. Tror någon forumsponsor säljer
Ja det är sjukt bra. Jag vet, är likadan. OtåligVar min första tanke också, hört mycket gott om det! Segt att vänta på post bara, haha!
Är det bara typ swirls så testa tandkrämen i ditt badrumsskåp. Maskera bezeln med tejp och polera med bomullpads. Detta är det enda jag kört faktiskt och det har funkat ypperligt. Autosol skall funka för lite djupare polering. Polywatch funkar givetvis men varför köpa rätt dyrt när man redan har medel hemma som funkar?Önskar att putsa upp plexiglaset på min 005, någon som har stalltips? Finns något bra att köpa på typ Biltema?
Polywatch har plockats bort från dylika butiker pga dagens pekskärmar på mobiler inte tål det.Ja det är sjukt bra. Jag vet, är likadan. Otålig
Clas Olsson sålde polywatch förut, men jag tror inte dom gör det längre.
Tandkräm alltså. Jag ska fan testa!Är det bara typ swirls så testa tandkrämen i ditt badrumsskåp. Maskera bezeln med tejp och polera med bomullpads. Detta är det enda jag kört faktiskt och det har funkat ypperligt. Autosol skall funka för lite djupare polering. Polywatch funkar givetvis men varför köpa rätt dyrt när man redan har medel hemma som funkar?
Billigare (och imo snyggare) med en 005!Börjar bli riktigt sugen på en speedmaster igen. Frågan är om man ska välja en 005 eller vänta på att den nya kommer
Börjar bli riktigt sugen på en speedmaster igen. Frågan är om man ska välja en 005 eller vänta på att den nya kommer
Har svängt flera gånger i beslutet, men pratade med "min" butik idag och de skulle kolla upp leveransstatus för den nya. Detta tåls att fundera vidare på-Det beror på hur sugen du är?
Nu när den nya är på gång så känns .005:a som ett mer prisvärt alternativ. Men den nya kommer definitivt ta över på sikt... 005:a har du redan haft så det kanske är mer intressant att prova den nya? Men vet inte när den släpps?