• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hallå alla!
Är på jakt efter en äldre speedmaster då jag är sugen på en med tritium tavla istället för den jag har idag som är från 2006. Så om någon sitter på en speedmaster från 90-talet och känner att den kunde få flytta vidare så hör gärna av dig. :)

Alternativt om ni vet vart man kan hitta dem förutom Chrono24, känns som dem sällan dyker upp här på köp&sälj tyvärr.

Bara för att det inte ska bli ett tråkigt inlägg så slänger jag in en bild på min också :)

1613588837445.jpeg

Blev en liten fotosession under dagen. Varför har jag inte skaffat en sån här tidigare ställer jag mig frågan. En av dom klockor som drog igång mitt intresse var Schumacher pandan (ref: 3559.32.00) som var i min ägo i några år. Dröjde inte långt därefter förrän jag saknade den. Ställer jag dom mot varandra har denna en mer clean och klassisk speedy look då Schumyn var mer åt motorsport hållet och ordentligt influerad av Newman Daytonan. Två väldigt lika klockor men samtidigt ack så olika.

117AFED0-E844-4624-9A00-A52CD2B7F263.jpeg
3B288CA2-2137-448B-92A5-788F44250552.jpeg
7FA6A86C-E9CE-4236-B6EB-7F61BF75D1CD.jpeg

Bild på min Schumyn jag hade.

AE23F2AA-435D-4738-BFAA-0E8133D4390A.jpeg

Hallå alla!
Är på jakt efter en äldre speedmaster då jag är sugen på en med tritium tavla istället för den jag har idag som är från 2006. Så om någon sitter på en speedmaster från 90-talet och känner att den kunde få flytta vidare så hör gärna av dig. :)

Alternativt om ni vet vart man kan hitta dem förutom Chrono24, känns som dem sällan dyker upp här på köp&sälj tyvärr.

Bara för att det inte ska bli ett tråkigt inlägg så slänger jag in en bild på min också :)

1613588837445.jpeg
Tjusig! 👍

Hej alla,
Köpte min första Speedy i helgen. Väldigt nöjd med den ändå länge men kan inte släppa tanken på en stållänk. Läste att det råder lite delade meningar om Uncle Seiko men beställde ett US1171 ikväll för att prova 😊
58280F4B-6696-452C-B18B-4227C01779AE.jpeg
Sjukt fin! 😍 Denna bilden får mig att saknar min, som är inne på reparation, lite extra mycket.

Ingen av dessa är gulguld, originalet är visserligen det, men nya moonshine är vitare.

Översta bilden är den gamla och den nya.

På den nedre bilden ser man skilnaden mellan Moonshine, Sedna och gult guld.

OmegaSpeedmasterApolloXIGold2019-3.jpg
OmegaSpeedmasterApolloXIGold2019-10.jpg
Apollo 11 vinner överlägset av dessa två men inget slår originalet
Mitt svar är fortfarande den samma mellan de två. Och visst "gul guld" kanske är fel ordval av mig. Och ja, BA145.022 är ännu bättre såklart i guldvalet ;)

Ingen av dessa är gulguld, originalet är visserligen det, men nya moonshine är vitare.

Översta bilden är den gamla och den nya.

På den nedre bilden ser man skilnaden mellan Moonshine, Sedna och gult guld.

OmegaSpeedmasterApolloXIGold2019-3.jpg
OmegaSpeedmasterApolloXIGold2019-10.jpg
Är guldvarianterna godkända för spaceflight av NASA förresten? Skulle vara drömskt om något av Buzz Aldrin’s barnbarn drar till månen med Buzzs guldspeedy på armen vid 100års jubileet för Apollo 11 år 2069

Är guldvarianterna godkända för spaceflight av NASA förresten? Skulle vara drömskt om något av Buzz Aldrin’s barnbarn drar till månen med Buzzs guldspeedy på armen vid 100års jubileet för Apollo 11 år 2069
Det är iallafall safirglas på de nya i guld, så borde inte vara godkända. Är väl bara hesalitevarianten som är godkänd av NASA?

Tillbaka
Topp