Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då du har mycket stål att fånga upp med Mark 2 så rekar jag ett grått premium-nato.
Hittas med fördel här: http://www.singularstraps.se/product/nato-premium-grå-182022
Yes Nato bygger lite på höjden. Kör på canvas då?Måste dubbelfråga, hur ska jag tänka kring bredden på bandet? Och dum fråga men visst går ett nato-band även bakom själva klockan? Skulle gärna haft ett band som satt direkt i bandstiftet eftersom klockan redan från början är så pass tjock.
Den var riktigt nice. Är uppfattningen annars att Nato är estetiskt bättre än ett canvasband? Jag har ett blått canvasband på min SKX009 som jag är väldigt nöjd med och som jag tycker gör klockan väldigt bekvämt att bära och ta på/av.Yes Nato bygger lite på höjden. Kör på canvas då?
Exempelvis: http://www.amazon.com/18mm-Grey-Canvas-Watchband-Buckle/dp/B006GEPUHW
Nja, Nato har däremot andra fördelar! Om klockan blir väldigt varm har du ett skyddande lager samt att du inte tappar klockan om ett av bandstiften går av. Vad om är estetiskt tilltalande är nog bäst att du själv bedömer.Den var riktigt nice. Är uppfattningen annars att Nato är estetiskt bättre än ett canvasband? Jag har ett blått canvasband på min SKX009 som jag är väldigt nöjd med och som jag tycker gör klockan väldigt bekvämt att bära och ta på/av.
Vad är det som har hänt på låset, ser ni att det blivit typ streck på låset? Det är inga repor nämligen och går inte att putsa bort med fingret
Bra synpunkt angående att tappa klockan. Är väl såklart osannolikt men om det händer så blir det ju inte så kul..Nja, Nato har däremot andra fördelar! Om klockan blir väldigt varm har du ett skyddande lager samt att du inte tappar klockan om ett av bandstiften går av. Vad om är estetiskt tilltalande är nog bäst att du själv bedömer.
tack för info! Går alltså inte att putsa bort själv? Intressant mönster indeed!Det är repor fast ändå inte. Du har repat claspen emot något "mjukt" och ytskiktet har blivit repat.
Men jag tycker det ser ut som konst av en femåring
Det ser ut som skador som uppstått i den farliga kontorsdjungeln - sktivbordatis reporis kallas det på latin.Vad är det som har hänt på låset, ser ni att det blivit typ streck på låset? Det är inga repor nämligen och går inte att putsa bort med fingret
tack för info! Går alltså inte att putsa bort själv? Intressant mönster indeed!
Det ser ut som skador som uppstått i den farliga kontorsdjungeln - sktivbordatis reporis kallas det på latin.
Wow, så fin! Ref?Speedmaster tuesday vare ja
Det är en vanlig .005 moddad till 3570.31Wow, så fin! Ref?
Hjälp!! Dom är i sjönöd!! Vi måste rädda dom!!!Speedy Tuesday gånger två!
Kan meddela att vi båda är utom fara och har ankrat upp och njuter av var sin pilsner!Hjälp!! Dom är i sjönöd!! Vi måste rädda dom!!!
Jag har läst att speedmasters sällan går nära vatten om dom inte absolut måste, och även då bara i yttersta nödfall.. Att se TVÅ på en båt.. Då måste nått dramatiskt hänt!!
Får väl byta till rätt klocka då!
Jag håller med dig till fullo. Mycket fin combo!
Tycker Singularstraps Apollo gör sig bra på Speedyn.
Du vet att jag är först i kön på den där!
@Golbica Nej använd inte Cape cod på låset! Det är för polerade ytor, inte borstade. Scotch-Brite funkar bra att ta bort mindre repor på borstade ytor. Har testat på en gammal beater jag hade bara för att se resultatet, vilket blev förvånansvärt bra. Men skulle inte våga göra det på en speedy. Gäller att dra helt rakt för att linjerna i borstningen ska bli raka och det är lättare sagt än gjort. Desk dives hör till på spännetDu får införskaffa dig Cape cod poleringsdukar isf skulle jag tro
Tackar! Där kunde jag stått med skit till halsen dumt att rekommendera något man inte är så påläst på...@Golbica Nej använd inte Cape cod på låset! Det är för polerade ytor, inte borstade. Scotch-Brite funkar bra att ta bort mindre repor på borstade ytor. Har testat på en gammal beater jag hade bara för att se resultatet, vilket blev förvånansvärt bra. Men skulle inte våga göra det på en speedy. Gäller att dra helt rakt för att linjerna i borstningen ska bli raka och det är lättare sagt än gjort. Desk dives hör till på spännet
Tackar!@Golbica Nej använd inte Cape cod på låset! Det är för polerade ytor, inte borstade. Scotch-Brite funkar bra att ta bort mindre repor på borstade ytor. Har testat på en gammal beater jag hade bara för att se resultatet, vilket blev förvånansvärt bra. Men skulle inte våga göra det på en speedy. Gäller att dra helt rakt för att linjerna i borstningen ska bli raka och det är lättare sagt än gjort. Desk dives hör till på spännet
Tycker Singularstraps Apollo gör sig bra på Speedyn.
Du åker på att betala tull (några kronor) och moms (25%). Eventuellt några procent om du betalar med kreditkort.4. Vad behöver jag tänka på om jag handlar från USA?