• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Pdson

Omega
my Speedy on my Speedy.....
sp.jpg
 

eugen84

Breitling

Zalath

Panerai
Den var riktigt nice. Är uppfattningen annars att Nato är estetiskt bättre än ett canvasband? Jag har ett blått canvasband på min SKX009 som jag är väldigt nöjd med och som jag tycker gör klockan väldigt bekvämt att bära och ta på/av.
Nja, Nato har däremot andra fördelar! Om klockan blir väldigt varm har du ett skyddande lager samt att du inte tappar klockan om ett av bandstiften går av. Vad om är estetiskt tilltalande är nog bäst att du själv bedömer. :)
 

Golbica

Omega
image.jpg
Vad är det som har hänt på låset, ser ni att det blivit typ streck på låset? Det är inga repor nämligen och går inte att putsa bort med fingret
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
image.jpg
Vad är det som har hänt på låset, ser ni att det blivit typ streck på låset? Det är inga repor nämligen och går inte att putsa bort med fingret

Det är repor fast ändå inte. Du har repat claspen emot något "mjukt" och ytskiktet har blivit repat.

Men jag tycker det ser ut som konst av en femåring :)
 

eugen84

Breitling
Nja, Nato har däremot andra fördelar! Om klockan blir väldigt varm har du ett skyddande lager samt att du inte tappar klockan om ett av bandstiften går av. Vad om är estetiskt tilltalande är nog bäst att du själv bedömer. :)
Bra synpunkt angående att tappa klockan. Är väl såklart osannolikt men om det händer så blir det ju inte så kul..

Vad säger ni om stiften, köra på med original eller byta? Finns väl ingen orsak att byta om dem passar antar jag.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Du får införskaffa dig Cape cod poleringsdukar isf skulle jag tro :)
@Golbica Nej använd inte Cape cod på låset! Det är för polerade ytor, inte borstade. Scotch-Brite funkar bra att ta bort mindre repor på borstade ytor. Har testat på en gammal beater jag hade bara för att se resultatet, vilket blev förvånansvärt bra. Men skulle inte våga göra det på en speedy. Gäller att dra helt rakt för att linjerna i borstningen ska bli raka och det är lättare sagt än gjort. Desk dives hör till på spännet :D
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
@Golbica Nej använd inte Cape cod på låset! Det är för polerade ytor, inte borstade. Scotch-Brite funkar bra att ta bort mindre repor på borstade ytor. Har testat på en gammal beater jag hade bara för att se resultatet, vilket blev förvånansvärt bra. Men skulle inte våga göra det på en speedy. Gäller att dra helt rakt för att linjerna i borstningen ska bli raka och det är lättare sagt än gjort. Desk dives hör till på spännet :D
Tackar! Där kunde jag stått med skit till halsen :( dumt att rekommendera något man inte är så påläst på...
 

Golbica

Omega
@Golbica Nej använd inte Cape cod på låset! Det är för polerade ytor, inte borstade. Scotch-Brite funkar bra att ta bort mindre repor på borstade ytor. Har testat på en gammal beater jag hade bara för att se resultatet, vilket blev förvånansvärt bra. Men skulle inte våga göra det på en speedy. Gäller att dra helt rakt för att linjerna i borstningen ska bli raka och det är lättare sagt än gjort. Desk dives hör till på spännet :D
Tackar!
 
Topp