• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Måste bara tipsa om detta instagram konto
image.png

Just nu visar dom en story om en person vars hus brann ner i en skogsbrand i Australien. Hela huset förstördes med i askan hittade han sin Speedmaster som legat där hemma.
Vad har vi lärt oss av detta?
Ha alltid din Speedmaster på dig!
image.jpg
 

rogart-63

Patek
Måste bara tipsa om detta instagram konto
image.png

Just nu visar dom en story om en person vars hus brann ner i en skogsbrand i Australien. Hela huset förstördes med i askan hittade han sin Speedmaster som legat där hemma.
Vad har vi lärt oss av detta?
Ha alltid din Speedmaster på dig!
image.jpg
Han skulle ju behållt den tavlan på klockan .
 

Oli

Omega
2-Faktor
God afton vänner. Jag har efter en tids sparande nu börjat på allvar leta efter min första moonwatch. Just nu bråkar jag med mig själv i huvudet om jag ska köpa en begagnad eller en helt ny. Har tidigare varit helt inställd på att köpa nytt via uret.se eller chrono24. Men sen är det ju så att jag skulle kunna hitta en fin begagnad (>3 år gammal typ) för en billigare peng. Den bör ju inte behöva vara i servicebehov ännu.

Vad hade ni gjort? +30k för en helt ny via gråhandlare som PlusWatch i Italien eller runt typ 24-25k för en begagnad F2F med hjälp av K&S...
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
God afton vänner. Jag har efter en tids sparande nu börjat på allvar leta efter min första moonwatch. Just nu bråkar jag med mig själv i huvudet om jag ska köpa en begagnad eller en helt ny. Har tidigare varit helt inställd på att köpa nytt via uret.se eller chrono24. Men sen är det ju så att jag skulle kunna hitta en fin begagnad (>3 år gammal typ) för en billigare peng. Den bör ju inte behöva vara i servicebehov ännu.

Vad hade ni gjort? +30k för en helt ny via gråhandlare som PlusWatch i Italien eller runt typ 24-25k för en begagnad F2F med hjälp av K&S...
Jag hade liknande funderingar i vintras och landade i beslutet att jag ville ha nytt av den enkla anledningen att det var nästan 20 år sedan jag senast köpte en helt ny klocka, tack vare ett oväntat tillskott i kassan samtidigt som Speedyn skulle inhandlas blev det till och med köp över disk på hemmaplan. Det var en mycket trevlig upplevelse:)
Vilken väg du än väljer är Speedyn en underbar klocka som inte kommer göra dig besviken!
Lycka till i jakten!:)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor

Oli

Omega
2-Faktor
Haha, band djävulen kommer snabbt till vissa;) så många band, så lite tid..

Tips: investera i ett vettigt bandytar verktyg. Själv byter jag nästan dagligen!
Tackar, har rätt många verktyg nu :) men band som passar är det lite värre med. Några tips? Läder är inte alls min grej så det kommer förmodligen aldrig åka på igen om det inte är dags för försäljning.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tackar, har rätt många verktyg nu :) men band som passar är det lite värre med. Några tips? Läder är inte alls min grej så det kommer förmodligen aldrig åka på igen om det inte är dags för försäljning.
Man kan aldrig ha får mång verktyg! (det försöker jag övertala min fru om i alla fall)

44,nånting millimeter asså.. 22 mm band?
Allahanda naton passarsom handen i handsken. Ett semaster gummi med clasp skulle sitta fint också!
Finns en snabb fadäs om Speedmaster på gummi längre bak i tråden (sida 68? Gissar bara nu, hjälper kompisar!). Jag gillar det som satan och ska skaffa det nån dag.

Personligen varierar jg mest mellan länk och läder faktiskt. Gillar båda skarpt och såklart ett antal naton!
Panelen: finns det Speedmaster länk som är 22mm?
 
  • Like
Reactions: Oli

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Man kan aldrig ha får mång verktyg! (det försöker jag övertala min fru om i alla fall)

44,nånting millimeter asså.. 22 mm band?
Allahanda naton passarsom handen i handsken. Ett semaster gummi med clasp skulle sitta fint också!
Finns en snabb fadäs om Speedmaster på gummi längre bak i tråden (sida 68? Gissar bara nu, hjälper kompisar!). Jag gillar det som satan och ska skaffa det nån dag.

Personligen varierar jg mest mellan länk och läder faktiskt. Gillar båda skarpt och såklart ett antal naton!
Panelen: finns det Speedmaster länk som är 22mm?
Kan ju köra på 22mm mesh!
image.jpg

Hittade det och lite annat 22mm på Ofrei: http://www.ofrei.com/page1280.html
 

Oli

Omega
2-Faktor
Man kan aldrig ha får mång verktyg! (det försöker jag övertala min fru om i alla fall)

44,nånting millimeter asså.. 22 mm band?
Allahanda naton passarsom handen i handsken. Ett semaster gummi med clasp skulle sitta fint också!
Finns en snabb fadäs om Speedmaster på gummi längre bak i tråden (sida 68? Gissar bara nu, hjälper kompisar!). Jag gillar det som satan och ska skaffa det nån dag.

Personligen varierar jg mest mellan länk och läder faktiskt. Gillar båda skarpt och såklart ett antal naton!
Panelen: finns det Speedmaster länk som är 22mm?
Tack, gillar dock inte läder så det går bort. Gummi kan funka dock. Står att det är 21mm i bandet men har inte mätt luggarna.
image.jpeg
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Senast ändrad:

marlun

Rolex
Kronan på min 3570.50 är svår att få ut och det går ganska trögt när jag ska ställa tiden. Ska det vara så eller verkar det som att klockan är i behov av service? Den är från 2009 och har okänd servicehistorik. Den håller tiden bra
 
Senast ändrad:

Nic

Rolex
2-Faktor
Kronan på min 3570.50 är svår att få ut och det går ganska trögt när jag ska ställa tiden. Ska det vara så eller verkar det som att klockan är i behov av service? Den är från 2009 och har okänd servicehistorik. Den håller tiden bra
Tycker det låter som det kan vara dags för service, ja. Är den från 2009 är väl risken rätt stor att den aldrig blivit servad.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Måste bara tipsa om detta instagram konto
image.png

Just nu visar dom en story om en person vars hus brann ner i en skogsbrand i Australien. Hela huset förstördes med i askan hittade han sin Speedmaster som legat där hemma.
Vad har vi lärt oss av detta?
Ha alltid din Speedmaster på dig!
image.jpg

Fiiifaaaan vad ball. Husbrand kanske blir den nya grejen i patinerings-trenden istället för ugnsbaka visare osv. :D
 
Topp