• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tillbaka på länk igen!

Tycker nog den gör sig bäst på det, även om den är schysst både på läder, Nato etc...

7DC2ADCD-F92A-4176-9387-9060C78F40FE.jpeg
CC10803E-30E8-42EF-9DAC-6EB34D8C7496.jpeg

6533F59C-DFE6-4D97-A768-549A25219E16.jpeg

Senast ändrad:
Schysst utveckling på Tintin... Var inte länge sedan den gick knappt för cirka 35 om jag inte minns fel.. Sen är ju frågan om den verkligen går för det eller om någon försöker surfa på Snoopy vågen

Det är från ABP, den svarta versionen här:

Spännet är Omega som jag köpt begagnat här på KS :)
Tack för svaret, riktigt snyggt! Vet du om man även kan få tag på spännet löst? Alltså i butik eller beställning utan att behöva vända sig till begagnatmarknaden ?

Tack för svaret, riktigt snyggt! Vet du om man även kan få tag på spännet löst? Alltså i butik eller beställning utan att behöva vända sig till begagnatmarknaden ?

Det går att köpa hos AD, men tänk bara på att köpa rätt bredd. Det som passar till banden jag länkade ska vara 18mm.

Har för mig att AD sa att låset nytt skulle gå på typ 3500-4000 kr och begagnade i gott skick brukar kunna gå för halva priset nånstans.

ABP säljer även en egen variant som passar till de banden men har inte testat dem så har ingen aning om kvalitén.

Det går att köpa hos AD, men tänk bara på att köpa rätt bredd. Det som passar till banden jag länkade ska vara 18mm.

Har för mig att AD sa att låset nytt skulle gå på typ 3500-4000 kr och begagnade i gott skick brukar kunna gå för halva priset nånstans.

ABP säljer även en egen variant som passar till de banden men har inte testat dem så har ingen aning om kvalitén.
Tusen tack för all info! Om det inte är för mycket begärt har du lust att lägga upp en bild på spännet? Hade varit intressant att se hur det ser ut ”framifrån”.

Blir till att köpa in nästa månad :)

Tusen tack för all info! Om det inte är för mycket begärt har du lust att lägga upp en bild på spännet? Hade varit intressant att se hur det ser ut ”framifrån”.

Blir till att köpa in nästa månad :)
Tillägg till Clownenjacs redan eminenta svar ang bredd. Standard bredd på viklås till speedy, i.e. Det som sitter på OEM alligator (på .001) är 16mm så dubbelkolla bredd både en och två gånger (har gjort det dyra misstaget själv..)

Tillbaka
Topp