• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jag har ett original band med Omega viklås. Tycker det fasta delen av bandet är lite för lång så viklåset sitter lite på sniskan men annars är det helt okej. Beställde ett nytt band från ABP som jag ska ha till FOIS.en. Blev inte lättare att vänta när jag såg ditt :)
Tog ju tyvärr en jäkla tid bara - beställde 17 januari! Hade lite kontakt med supporten och var superbra kommunikation så är dock inte särskilt upprörd över det. Tror en del av skulden till lång leveranstid ligger hos La Poste och Postnord...a

Tog ju tyvärr en jäkla tid bara - beställde 17 januari! Hade lite kontakt med supporten och var superbra kommunikation så är dock inte särskilt upprörd över det. Tror en del av skulden till lång leveranstid ligger hos La Poste och Postnord...a
Om bandet skulle komma för fort kanske man börjar tvivla på att det är handgjort på beställning. Det är helt klart värt att vänta på. Den enda nackdelen med ABP som jag upptäckt är att alla andra klockor i lådan också vill ha ett :)

Om bandet skulle komma för fort kanske man börjar tvivla på att det är handgjort på beställning. Det är helt klart värt att vänta på. Den enda nackdelen med ABP som jag upptäckt är att alla andra klockor i lådan också vill ha ett :)

Har nog ingen annan klocka som jag ser skulle passa på den typ av band men är lite inne på att komplettera med ett likadant brunt med vit söm! Men tror jag ska gå in det här ordentligt först...

Har nog ingen annan klocka som jag ser skulle passa på den typ av band men är lite inne på att komplettera med ett likadant brunt med vit söm! Men tror jag ska gå in det här ordentligt först...
Även jag har beställt från ABP och tycker de gör riktigt fina band (bättre än original till Speedmaster IMHO).

Ett alternativ, som jag har bra erfarenhet av, är Genteel Handmade - genteel-handmade.com.
En kul detalj är att deras bilder på hemsidan generellt är med en Speedmaster :).

Classic_Design_Alligator_Omega_700x.jpg

Fan, vad fin den där länken är! Rent tekniskt, hur är det möjligheten till mikrojustering på den?

Fick uppgift om ca. tio brak vid köp av lös länk, innan prut. Mycket, men kommer inte alls överens med originallänken till .005.
Nu kommer vi till det enda negativa med länken, mikrojusteringen. Man får korta länken och sedan har man bara ett till läge med "snabbjustering". Nu har jag fått till den perfekt så får se hur det blir i sommar 🤔
20210304_203011.jpg

Nu kommer vi till det enda negativa med länken, mikrojusteringen. Man får korta länken och sedan har man bara ett till läge med "snabbjustering". Nu har jag fått till den perfekt så får se hur det blir i sommar 🤔
20210304_203011.jpg

Surt, men tja.. Det är ju som ordinarie länk då..

Främst utseendet och kvalitetskänslan jag är ute efter. Blir nästan garanterat ett köp, men vill se den irl först. Tack för snabbt svar! :)

Skaffade 005an för att jag trodde att krispigt vita index skulle vara min grej

Sen fick BB58an mig att krypa till korset och erkänna att gulnande fejkvintage ändå passar min garderob.

Och nu är cirkeln sluten med tritiumindex på denna :) Rackarns vilken stor skillnad det gör ändå!

IMG_20210304_230720__01.jpg

Vill passa på att tacka alla er i denna tråd för att ni fick mig att öppna upp ögonen och finna intresse för Speedmastern. Innan jag blev aktiv här på klocksnack så hade denna klocka aldrig tilltalat mig, men sen när jag såg alla bilder från er entusiaster och speedyfanatiker så växte den hos mig.

Har haft min 005:a i knappt en vecka men den är helt klart en favorit!

Önskar er alla en trevlig fredag!

6AC76E79-86D7-40ED-8051-9CC96E4BE513.jpeg

Vill passa på att tacka alla er i denna tråd för att ni fick mig att öppna upp ögonen och finna intresse för Speedmastern. Innan jag blev aktiv här på klocksnack så hade denna klocka aldrig tilltalat mig, men sen när jag såg alla bilder från er entusiaster och speedyfanatiker så växte den hos mig.

Har haft min 005:a i knappt en vecka men den är helt klart en favorit!

Önskar er alla en trevlig fredag!

6AC76E79-86D7-40ED-8051-9CC96E4BE513.jpeg
Grattis till ett bra val 👍

Då har man sålt sin Speedmaster till förmån för annan klocka istället. Kommer nog hänga kvar i denna tråd då det nog är KS bästa tråd någonsin!

Förhoppningsvis kommer jag införskaffa mig en 005 igen i framtiden :):cigar:

Bild från galleriet, så sjukt snygg klocka! Men alltid strävar man efter något nytt :)
9110D85A-3B60-4D63-B100-A92F77CE7C44.jpeg

Tillbaka
Topp