• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

SVENUR

Omega
2-Faktor
3BBF006A-87CD-45CB-9CE7-F6353137F0F2.jpeg
Grymt nöjd med nya länken fr Forstner. 🤩
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin. Hur känns den på handleden jämfört med den gamla länken?
Ytterligare ett par viktiga skillnader
Länken bygger inte på klockan på handleden som förra länken. Fler med lite smalare handleder kan ha länk.
Det mest uppenbara är också att länken smalnar av betydligt mycket mer till låset/clasp och det ger ett helt annat utseende.
 
Är det någon privatperson som har fått tilldelning av 321 i Sverige än? Har inte sett någon som har nämnt att de har fått sitt exemplar än.

Föga förvånande noterade jag att en gråhandlare i huvudstaden har annonserat ut nya Ed White 321:a på Chrono24. Jag hoppas inte det blir samma hajp som med Daytona. Ytterligare en spekulationsklocka där entusiasterna i princip kan glömma tilldelning.
 

iko

Panerai
2-Faktor
Ber om ursäkt om det är för OT men denna DOX dokumentär finns nu på svtPlay för er som inte sett den:
 

minken

Omega
Ber om ursäkt om det är för OT men denna DOX dokumentär finns nu på svtPlay för er som inte sett den:
Får man se speedmastern?
 
Ber om ursäkt om det är för OT men denna DOX dokumentär finns nu på svtPlay för er som inte sett den:

Sänds 22.30 på SVT 1 om man följer kvällens tv tablå.
 
  • Like
Reactions: iko

iko

Panerai
2-Faktor

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Som Nissestr skrev, den skymtas som snabbast rätt tidigt. Sen glömde jag att titta efter den så vågar inte svara mer än så.


Dags att rengöra kameralinsen?


Tittar folk fortfarande på linjärtv?
Bara mobilen som är värdelös att fotografera en ljus TV i ett mörkt rum ;)
 
  • Like
Reactions: iko

dr_boett

Omega
2-Faktor
Ber om ursäkt om det är för OT men denna DOX dokumentär finns nu på svtPlay för er som inte sett den:
Mkt bra! På samma ämne kan jag rekommendera serien ”From the earth to the moon” på HBO Nordic för er som missat den (som jag hade). 12-delars dramaserie om månprogrammet i sin helhet, proddad av Tom Hanks och därav i samma anda som ”Apollo 13”/”Band of brothers”. Otrolig och en jäkla massa speedy.
 

Bilagor

  • 04CEFB30-6699-431F-A39F-7889B431A993.jpeg
    04CEFB30-6699-431F-A39F-7889B431A993.jpeg
    107.1 KB · Visningar: 13

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
riktigt häftig bild! Vilket referensnr. är det där? Är det 3539.50 med safir?

Grattis till köpet btw!
Det är faktiskt en 3510.50 med klassiskt plexi. :) Den känns riktigt härlig, men jag är bra sugen på att testa slänga på den på en Flatlink från Uncle Seiko!

Stort tack för gratulationen - hade tur som lyckades hitta detta ex! Och en reduced är ju verkligen det som passar mina tunna handleder bäst!
 

Efe

Omega
2-Faktor
Det är faktiskt en 3510.50 med klassiskt plexi. :) Den känns riktigt härlig, men jag är bra sugen på att testa slänga på den på en Flatlink från Uncle Seiko!

Stort tack för gratulationen - hade tur som lyckades hitta detta ex! Och en reduced är ju verkligen det som passar mina tunna handleder bäst
Snyggt!

Reagerade bara lite på att länken såg lite annorlunda ut jämfört med min egna Reduced som också är 3510.50, mer likt en 3539.50-länk.
Kanske bara var vinkeln på bilden!

Riktigt fin nonetheless!
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Snyggt!

Reagerade bara lite på att länken såg lite annorlunda ut jämfört med min egna Reduced som också är 3510.50, mer likt en 3539.50-länk.
Kanske bara var vinkeln på bilden!

Riktigt fin nonetheless!
Stämmer helt att länken faktiskt inte är original till 3510.50 utan är en med sliding clasp och hör troligen till en Omega AT, så dina ögon lurade dig inte. :)
 
  • Like
Reactions: Efe

Laz

Omega
I runda slängar 10k för standardservice :)
Tror det finns folk som kan göra det billigare, men då gäller det att veta vem det är och möjligen ha en bra relation till personen/urmakaren.

Den här tråden behövdes Affe! :) Finns ett gäng större speedy-trådar, bland annat en som @Ernesto startat. Tyvärr så har vi inte någon officiell förens nu :p
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster.17127/

PS @Af Sjodahl jag kommer nog också att buda på 321 :p
Sjukt dyr service 😬
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Är det någon privatperson som har fått tilldelning av 321 i Sverige än? Har inte sett någon som har nämnt att de har fått sitt exemplar än.

Föga förvånande noterade jag att en gråhandlare i huvudstaden har annonserat ut nya Ed White 321:a på Chrono24. Jag hoppas inte det blir samma hajp som med Daytona. Ytterligare en spekulationsklocka där entusiasterna i princip kan glömma tilldelning.
Edit: jag gick bort mig i referenserna. Mitt svar avser 3861... 🥴

Har köat för hesalitversionen sedan januari. Frågat, men fått höra vi hör av oss!
Safir däremot tycks finnas i butik.
Gissar att hesalitversionen är den som säljer mest och att produktionen inte riktigt hänger med.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Laz
Har köat för hesalitversionen sedan januari. Frågat, men fått höra vi hör av oss!
Safir däremot tycks finnas i butik.
Gissar att hesalitversionen är den som säljer mest och att produktionen inte riktigt hänger med.

Tack för svaret. Har inte kollat in standard Speedmastern hur efterfrågan är på dem. Kan tänka mig att många väljer att köpa plexi versionen. På nya Ed White 321 sitter safirglas. Har inte sett att någon privatperson här har lagt ut att de har fått en, men att det ligger annons ute hos en gråhandlare som sagt. Ligger både på Chrono24 och blocket. De kan ju ha fått tag i en varsomhelst. Man får kanske se det som ett tecken på att det börjar levereras klockor här på den svenska marknaden.
 
Topp