• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

105.012

Cartier
2-Faktor
Görs verkligen 321 i hesalite?????
ja
screenshot.1619894989.png
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Toppen! Har precis samma vriststorlek så ska nog inte gå under 42mm då heller. Tack!
Ah ok, då blev det enkelt då 👌. Kan nämna att jag har ganska platt handled också.

Tycker absolut du kan gå under 42 om det känns bra på handleden. Det viktiga är nog mest vad det är för lug to lug mått, det kan göra sjukt stor skillnad där. Har tillexempel en g-shock som har mycket större case men kortare lug to lug så den klockan ser nästan mindre ut och dessutom känns mindre på handleden.

Men med det sagt så säger jag bara en sak, det är ju självklart du ska ha en speedy 😎👍
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ahhh men då är jag med, tack! Trodde 006 va den ”nya”.

Då är frågan, vad tycker folk om att man släpper en ny speedy med DON och step dial?
Finns hur mycket åsikter som helst i tråden om du orkar plöja men generellt har den mottagits positivt. Jag gillar att de går tillbaka till mer ursprungliga element. Notera även dropformad kronosekund. Gillar också den mer avsmalnande och nätta länken, däremot verkar inte claspen vara så genomtänkt eftersom den inte är snygg i "extended" läge.
 

Ocean

Omega
Finns hur mycket åsikter som helst i tråden om du orkar plöja men generellt har den mottagits positivt. Jag gillar att de går tillbaka till mer ursprungliga element. Notera även dropformad kronosekund. Gillar också den mer avsmalnande och nätta länken, däremot verkar inte claspen vara så genomtänkt eftersom den inte är snygg i "extended" läge.
Får ta och göra det vid tillfälle. Ja droppformen va 100 gånger snyggare, men förstod inte riktigt claspen, hur tänker du att den skiljer sig mot den tidigare? Den andra är väl inte heller något underverk i extended läge?

Att det är AML på urtavlan är ju sjukt snyggt, kanske är lite töntig men tycker det ger premiumkänsla.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Får ta och göra det vid tillfälle. Ja droppformen va 100 gånger snyggare, men förstod inte riktigt claspen, hur tänker du att den skiljer sig mot den tidigare? Den andra är väl inte heller något underverk i extended läge?

Att det är AML på urtavlan är ju sjukt snyggt, kanske är lite töntig men tycker det ger premiumkänsla.
AML finns bara på versionen med safirglas.

Var nån som hade postat bild på claspen i utsträckt läge i tråden. Ska se om jag kan hitta den.

Edit. Här finns annars en utförlig jämförelse av den nya och gamla modellen
 
Senast ändrad:

DEGAL

Cartier
2-Faktor
AML finns bara på versionen med safirglas.

Var nån som hade postat bild på claspen i utsträckt läge i tråden. Ska se om jag kan hitta den.

Edit. Här finns annars en utförlig jämförelse av den nya och gamla modellen
Beskådar igen linjerna på claspen jmfr linjerna på länken mellan länkbitarna sas.. det finns ingen symmetri övh, det hade varit så snyggt om de kunde följa varandra . Det är ett fail IMHO. I övrigt en fin länk , dock hade jag köpt en 1450 fr Uncle Seiko till en 005 tex istället för att köpa den nya ref 001. Men som bekant, smaken är som (tur det) baken :)
 

Bilagor

  • Omega-Speedmaster-3861-2021.015-1536x1025.jpg
    Omega-Speedmaster-3861-2021.015-1536x1025.jpg
    237.4 KB · Visningar: 28
Topp