• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

20210505_134452.jpg
Snyggt band! Matchar verkligen klockan. Var kommer det ifrån?

Detta är den nya länken på en 3113 Hot chocolate. Det är en 006 med brun tavla som tillverkades en kort period 2007-13 ( om jag inte minns helt fel).
Köpte den helborstade till min 005.
Aha, ja nu när jag tittar på bilden ser jag ju att den är brun 😅
Men vad fick du ge för nya länken, den är ju sjukt trevlig!

Jahopp, det blev en Speedmaster Racing, då det kändes som att den skulle passa mig bäst! Jag har tidigare haft lite svårt för kronografer, men nu hittade jag nog rätt!

Förutom att använda originalgummit (vilket jag gillar) har jag lattjat runt med några andra band och nu är jag sugen på ett metallarmband. Problemet är att jag inte kan bestämma mig... Har kollat diverse olika från Uncle Seiko samt Forstner, men jag har så svårt att föreställa mig hur det skulle bli med de olika varianterna och har inte vågat klicka. Racingmodellen har ju ett lite annat ”uttryck” än de klassiska Speedysarna.
Någon som vill ge sig på att gissa vad som skulle kunna lira på min klocka och komma med tips? Tydligen ska banden till FOIS funka (19 mm).

Trevlig fredag!
// Andreas

36A4453D-7060-4134-9A79-C00DF56F1C14.jpeg

Tillbaka
Topp