Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä bara annandag tis!Vafan det är ju onsdag idag
Verkligen dubbelt läskandeNyss anländ till Bull and Beer efter ett trevligt besök på Kaplans tillsammans med @Berns
Vare sig ESB eller Ultraman är så dumt
Det är i detaljerna det sitter. Smutt!Lätt att pimpa lite med originalspänne att flytta runt.
Ska vara sent 70-tal. Jag är iofs inte superbra på 80-talsspeedys men tror att den i princip bör se identisk ut med en från mitten av 80-talet då 1450-länken gjordes (ref var fortfarande 145.022). Kändes mer rätt än att klicka hem en flatlink iaf, och jag ville testa nåt nytt.När är klockan från? 1450 är väl en 80-tals länk?
Fina tår!Då var man med speedy igen. Än så länge så har jag reflekterat över följande.
*Länken är ljusår bättre för mig, skönare, lättare att få den att sitta bra, snyggare. På gränsen till för litet lås.
*Uppvridningen är grym, bland de bästa jag testat, distinkt och men trevlig respons även i ljudet den avger.
*Tryckknapparna har trevligare känsla
*Märker ingen stor skillnad på boetten, kanske upplevs lite nättare.
*Tittar man snabbt på tavlan så ser man ingen stor skillnad. När ljuset träffar tavlan händer det mer, step dial kommer fram och den känns lite mer detaljrik än den gamla.
Har ingen negativt att säga än bortsett att givetvis gamla boxen var roligare med allt den innehöll.
älskar den nya Omega!Då var man med speedy igen. Än så länge så har jag reflekterat över följande.
*Länken är ljusår bättre för mig, skönare, lättare att få den att sitta bra, snyggare. På gränsen till för litet lås.
*Uppvridningen är grym, bland de bästa jag testat, distinkt och men trevlig respons även i ljudet den avger.
*Tittar man snabbt på tavlan så ser man ingen stor skillnad. När ljuset träffar tavlan händer det mer, step dial kommer fram och den känns lite mer detaljrik än den gamla.
Har ingen negativt att säga än bortsett att givetvis gamla boxen var roligare med allt den innehöll.
Dötrevligt! Kul att få testa lite tudor och få se storebror speedmaster tillsammans med lillbrorsan!
Grattis! En höjdare!Då var man med speedy igen. Än så länge så har jag reflekterat över följande.
Ska vara sent 70-tal. Jag är iofs inte superbra på 80-talsspeedys men tror att den i princip bör se identisk ut med en från mitten av 80-talet då 1450-länken gjordes (ref var fortfarande 145.022). Kändes mer rätt än att klicka hem en flatlink iaf, och jag ville testa nåt nytt.
Facit:1450 är skitsnygg på 145.022 , var mest lite frågande om de tidsmässigt hängde ihop egentligen.
Nedrans! Tack för info. Tur att jag inte krossade spargrisen och köpte en riktig 1450 utan vettig research, utan nöjde mig med den här fulingen!
Den ser fin ut, fullänken. Behöver bara nötas in lite så den matchar klockanNedrans! Tack för info. Tur att jag inte krossade spargrisen och köpte en riktig 1450 utan vettig research, utan nöjde mig med den här fulingen!
Såg den där på omegaforums för ett tag sedan, kan 1171 verkligen vara korrekt för 145.012? Det tycker inte Moonwatch only nämligen
Älskar internet. Alltid nån tokstolle som lagt tid på att dokumentera den mest meningslösa trivia.
Ingen aning, lätt rörigt med alla referenser där i slutet på 60, början på 70. Möjligen att de allra sista 145.012 levererades med 1171 men det vet nog bara omega.Såg den där på omegaforums för ett tag sedan, kan 1171 verkligen vara korrekt för 145.012? Det tycker inte Moonwatch only nämligen
Var det liknande som med Rolex så verkar ju attityden till länkar och armband varit betydligt mer avslappnad på den tiden. Man kunde välja och vraka lite och urmakaren kunde sätta på vad han ville och hade hemma. Så om det fanns osålda 012 kvar på marknaden samtidigt som 1171 producerades så kan man ju mycket väl tänka sig att den kombon förekom.Ingen aning, lätt rörigt med alla referenser där i slutet på 60, början på 70. Möjligen att de allra sista 145.012 levererades med 1171 men det vet nog bara omega.
Lite kul, jag hade ingen koll på att de sk Holzer länkarna fanns. De kallar dem "jubilee" men låt oss vara ärliga, det var Speedyköpare som suktade efter en riktigt übercool Certina DS länk från GF.
Rätt cool den där. Har aldrig sett någon in the flesh.Lite kul, jag hade ingen koll på att de sk Holzer länkarna fanns. De kallar dem "jubilee" men låt oss vara ärliga, det var Speedyköpare som suktade efter en riktigt übercool Certina DS länk från GF.
Tackar jo det spelar roll.Det är i detaljerna det sitter. Smutt!