• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

3324C2BB-B3CB-4A9F-AFA0-0690265A4807.jpeg
E97BBFB7-B4EA-4EF6-B4C8-88CAD923B8B7.jpeg
Snyggt komponerat!

Hej speedy gänget, en snabb fråga har ni varit med om att några av era speedys hoppar för tidigt med minutvisare? Det ska börja på 59sek och klickas över till 00, men min 005 som jag hämtade ut för nån dag sen gör det på 58sek och klickar över till 59.. 😒 blir nog att åka förbi AD så de får fixa det men är lite nyfiken om någon mer har upplevt detsamma?

Hej speedy gänget, en snabb fråga har ni varit med om att några av era speedys hoppar för tidigt med minutvisare? Det ska börja på 59sek och klickas över till 00, men min 005 som jag hämtade ut för nån dag sen gör det på 58sek och klickar över till 59.. 😒 blir nog att åka förbi AD så de får fixa det men är lite nyfiken om någon mer har upplevt detsamma?
Hittade svar här 😁

Såg den där på omegaforums för ett tag sedan, kan 1171 verkligen vara korrekt för 145.012? Det tycker inte Moonwatch only nämligen
Såg den där på omegaforums för ett tag sedan, kan 1171 verkligen vara korrekt för 145.012? Det tycker inte Moonwatch only nämligen
Instämmer med er att 1171 ska inte vara på en 145.012. Sen får man inte ta varken diagrammet eller MWO (Moon Watch Only) som 100% facit men av de två är MWO den bättre. Tex saknar MWO detaljer om skillnader som skett mellan åren på 7077 länken och nr 6 ändlänkarna.

Senast ändrad:
Varför fick du mig att kolla detta för 😅

Screenshot_20210522-212831_Gallery.jpg

Yes, skitsnyggt på bild men jag kommer inte riktigt överens med Nato när klockan sitter på min handled... :( Gillar inte hur Natos bärs riktigt.
Kan bara hålla med, ser grymt ut på bild men ej när den sitter på min handled heller. Blir så stort mellanrum mellan handled och luggsen, ser inte bra ut på mig... med större handled än mina 17.5cm så hade det nog funkat bättre.

Kan bara hålla med, ser grymt ut på bild men ej när den sitter på min handled heller. Blir så stort mellanrum mellan handled och luggsen, ser inte bra ut på mig... med större handled än mina 17.5cm så hade det nog funkat bättre.
Jag tycker det funkar väldigt bra på min 15.5 isch, klipp bort undre flärpen så klockan inte sitter så högt så blir det dunder!

vad är ett vettigt pris på en 005 på länk?uttagen för ett år sedan och använts ungefär en gång.
länk oanvänd.

Hänger inte på det tror jag. Det finns massor av folk med mindre storlek på handled som trivs jättebra med det. Själv har jag större än du och trivs inte heller med Nato. Kan inte riktigt säga varför.

Hänger inte på det tror jag. Det finns massor av folk med mindre storlek på handled som trivs jättebra med det. Själv har jag större än du och trivs inte heller med Nato. Kan inte riktigt säga varför.
Det är ju inte det att jag inte trivs med nato, tycker det funkar kanon på en Seiko skx tex. Men på speedyn blir det inte bra på mig, ser inte bra ut helt enkelt på min handled 🤷‍♂️

vad är ett vettigt pris på en 005 på länk?uttagen för ett år sedan och använts ungefär en gång.
länk oanvänd.
Ca 42'? Det är väl någonstans där de brukar gå. Tror inte det påverkar så jättemycket om den är "ny" som den du nämner, eller om den har lite mer användningsspår än så.
Säljaren lär väl vilja ha betalt, men köparen är väl inte beredd att betala premium, utan tar då hellre en lite mer beggad, men billigare, så då får säljaren ändå krypa ned och landa på ca 42'. Tror jag.

Senast ändrad:
Hej! Hur ser det ut med nya Ed White och 321-verket, har någon fått hem en? Står ni på kö? Vad har ni hört om eventuell leveranstid?

Ha en fin kväll alla!

En liten fråga till er som har nya speedyn med 3861-verket. Det kanske inte är så många här som har den... men läste på andra forum att det verkar uppstå fel med kronografen för en del. Som jag fattat det har den helt enkelt bara stannat och varit stendöd. Någon här som har upplevt några bekymmer med nya verket? Har nämligen beställt den nya speedyn och när jag läste detta blev jag nyfiken om någon här på KS har upplevt några problem. :)

Tillbaka
Topp