Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanon! Hur känner du övrigt för ändringarna med den nya samt den nya safiren kontra hesalite?Inne på dygn 3 med min nya Speedy. Mycket nöjd med komforten!
Jag har ägt 4 st .005 Moonwatch tidigare dvs hesalit.Kanon! Hur känner du övrigt för ändringarna med den nya samt den nya safiren kontra hesalite?
Fin! Men ingen speedy…
Serica Commando, med sin karakteristiska länk har varit en god kompanjon i hettan. Skönt att kunna justera längden rejält när som.
Serica Commando, med sin karakteristiska länk har varit en god kompanjon i hettan. Skönt att kunna justera längden rejält när som.
Det är nog ett rop på hjälpFin! Men ingen speedy…
Ja, jisses! Det blev helt fel tråd . Återkommer hit när jag skaffat en SpeedyDet är nog ett rop på hjälp
Köpte en 1171/633 länk. Min vän plockade upp den istället för mig. Noterade på bilderna att en pin inte satt som den skulle, är denna lätt att putta in? En fråga till er som handskats med 1171 länken.
Lite surt att den kommer från AD såhär. Då får man införskaffa sig verktyg för att ta sig an jobbet helt enkeltDet är pushpins, 1171 brukar ha det även på de man köper från AD numera.
Du ser det också på länken ovan med pilen. Den visar åt vilket håll du ska trycka.
Enklast bör vara att trycka ut den och sätta in den igen.
Lite surt att den kommer från AD såhär. Då får man införskaffa sig verktyg för att ta sig an jobbet helt enkelt
Nåja......nästan pitt-index kl 12 iallafall.Fin! Men ingen speedy…
Nu när jag ser diskussionen kring 1171, någon som hittat hur man gör för att få den att passa på den nya speedyn?
För den borde väl inte passa rakt av? Samma med Forstner och Uncle Seiko antar jag?
Nya speedyn behöver ingen 1171-länk Om du menar senaste referensen alltsåNu när jag ser diskussionen kring 1171, någon som hittat hur man gör för att få den att passa på den nya speedyn?
För den borde väl inte passa rakt av? Samma med Forstner och Uncle Seiko antar jag?
Tror jag hade slängt in original för att jag hade stört mig på att en visare sticker ut isf. Och sedan letat efter en ny org visare från rätt tid med hel lume!Min 1969 säger hej, steptavla ska in ngn gång under semester lite segt att chrono sekundvisare är skadad efter servicen men aja. Vad tycker ni ska jag behålla dessa visare eller byta till original men behålla bara den nya sek visare?
Det finns AM casebacks som passar till 1861 Speedys.Hädar kanske lite här nu. Men bakboett med glas för Moonwatch med kaliber 1861. Finns det? Eller, är kanske frågan istället om det är så mycket att se på?
(försökte söka i tråden om detta diskuteras, men fallerade…)
Det sägs att det är årsringar, för att veta när månlandningen var i förhållande till när klockan tillverkades.Snyggt med ringarna på nya speedyns subdials. Hade dock önskat att dessa gick att se bättre med blotta ögat.
Om du letar efter original (dyrt):Måste nog erkänna, att efter några månader på armen att jag inte riktigt kommer överens med original-länken.
Är det Fostner som gäller om man vill ha något lite nättare och platt? Vad säger panelen?
1171 med 633 men har för mig att man måste "modda" lite för att de ska passa på 005 & 006.Måste nog erkänna, att efter några månader på armen att jag inte riktigt kommer överens med original-länken.
Är det Fostner som gäller om man vill ha något lite nättare och platt? Vad säger panelen?
Kan du leva med att passformen på ändlänkarna inte är helt 100% så kanske länken till nya speedyn kan vara något? Jag tycker den blev kanon på min .005 och är mycket nöjd, priset är inte så roligt dock.Måste nog erkänna, att efter några månader på armen att jag inte riktigt kommer överens med original-länken.